C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Waszyngton
Aktualizacja:
Nod - Waszyngton

Placówka w Waszyngtonie jest ostatnią siedzibą wojsk GDI na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, która stawia czynny opór Bractwu. Jej zniszczenie stanie się najważniejszym zadaniem w tym scenariuszu.
Twoja baza zlokalizowana jest w lewym, dolnym rogu mapy, tuż przed centrum miasta. Zbuduj fabrykę pojazdów, która pozwoli Ci rozpocząć produkcję motocykli szturmowych i łazików. Nie twórz jednak zbyt wielu oddziałów, gdyż stosunkowo mało wytrzymałe jednostki z trudem będą radzić sobie w mieście opanowanym przez wroga. W późniejszej fazie rozgrywki dostaniesz czołgi ogniowe, które są bardzo skuteczne nie tylko w walce z piechotą, ale również z niszczeniem budynków.

1 - Zbuduj szatkownicę do obrony bazy.
Pierwsze zadanie bonusowe otrzymasz niedługo po rozpoczęciu zmagań. Jego celem jest stworzenie szatkownicy - wieżyczki przeciwpiechotnej. Zauważ, że stacjonarne środki obronne Bractwa składają się z dwóch elementów. Najpierw ustawia się główny węzeł, a dopiero później wieże. Istotna jest ochrona węzła - jeśli zostanie on zniszczony, automatycznie rozpadną się również podpięte do niego struktury.
2 - Zbuduj wieżyczkę laserową.
Do obrony przed pojazdami wroga wykorzystywane są wieże laserowe. Wybuduj odpowiedni węzeł, aby zaliczyć drugie zadanie dodatkowe.
3 - Zajmij stację metra.
W północno-zachodniej części miasta znajdziesz główną stację metra. Skieruj do niej sabotażystę, którego wcześniej wytrenuj w koszarach. Podziemna sieć tuneli umożliwia transportowanie żołnierzy z ominięciem kontrolowanego przez wojska GDI centrum Waszyngtonu. Aby skorzystać z tej ułatwiającej zabawę opcji, skieruj dowolny oddział piechoty do najbliższej stacji metra, a następnie wyprowadź go w innym miejscu.
Żołnierze GDI będą niszczyć niektóre stacje metra po wykonaniu tego zadania. Jeśli zamierzasz korzystać z tuneli, jak najszybciej pozbądź się agresorów.
4 - Zniszcz silos z Tyberium.
W mieście znajdują się trzy punkty, w których GDI zlokalizowało silosy z Tyberium. Jeśli uda Ci się je zniszczyć, pozbawisz wroga cennego minerału. Do równania tych budynków z ziemią doskonale nadają się drużyny Cienia, które mogą poruszać się drogą powietrzną, unikając patrolujących ulice jednostek wroga. Elitarne oddziały dysponują ładunkami wybuchowymi - jedna bomba wystarcza w zupełności, aby rozwalić silos.
Po zniszczeniu silosu na północnym-zachodzie sprawdź teren wokół dużego, cywilnego budynku zlokalizowanego powyżej. Leży tu kilka skrzynek (oznaczonych czerwonym X na powyższej mapce), które możesz przejąć oddziałem Cienia.

1 - Zniszcz główną bazę GDI.
Zniszczenie bazy GDI może okazać się trudniejsze niż myślisz. Jeśli szykujesz się na frontalny atak, czeka Cię wpierw mozolne oczyszczanie centrum miasta z jednostek wroga, często ulokowanych w cywilnych budynkach. Z garnizonami bardzo dobrze radzą sobie żołnierze i pojazdy wyposażone w miotacze ognia - wystarczy zaledwie kilka sekund, aby zlikwidować oddziały okupujące neutralne struktury. W bezpośrednim ataku na budowle GDI, doskonale sprawdzają się fanatycy. Podczas ofensywy samobójcy mogą wykorzystać ogólne zamieszanie, a co za tym idzie - dotrzeć do celu w jednym kawałku.
Bardzo dobrym pomysłem, wymagającym jednak trochę fatygi, jest przejęcie którejś z fabryk należących do wroga i produkowanie w nim oddziałów GDI. Nieźle sprawdzają się zwłaszcza Transportery, do których można załadować większość oddziałów piechoty.
Jeśli wszystkie środki zawiodą, skorzystaj z trzeciej, najbardziej czasochłonnej metody. Polega ona na desancie oddziałów Cienia i podkładaniu ładunków wybuchowych pod wybrany budynek. W takim wypadku najlepiej formować żołnierzy w duże grupy, aby rozwalić fabrykę w pierwszym podejściu. Po wykonaniu zadania ponownie skorzystaj z lotni i po krótkiej chwili, potrzebnej na regenerację bomby, obierz kolejny cel.
0
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Prolog
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Pentagon
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Baza lotnictwa w Langley
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Hampton Roads
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Biały Dom
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Casabad
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Aleksandria
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Kair
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Chorwacja
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Albania
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Sarajewo
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Monachium
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Stuttgart
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Kolonia
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Berno
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Rzym
- C&C 3 Tiberium Wars: GDI - Strefa Zero
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Prolog
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Baza Sił Lotniczych Andrews
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Biały Dom
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Hampton Roads
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Waszyngton
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Pustynia Amazońska
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wybrzeże Atlantyku
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Słowenia
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Sarajewo
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Australijski busz
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Mury Sydney
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Śródmieście Sydney
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Ayers Rock
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Północne Włochy
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wzgórza Włoskie
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Operacja Sztylet
- C&C 3 Tiberium Wars: Nod - Wieża Kane'a
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Londyn
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Monachium
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Chorwacja
- C&C 3 Tiberium Wars: Scrin - Granica 19
- Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1136649 Pretorianin
I W MISIJ GDY OSTATNIEJ TO MI SIĘ UDAŁO ZNISZCZYĆ WĘZEŁ DZIAŁEM I SZCZELINĄ MIMO IŻ TROCHĘ CZERWONEGO ŻYCIA ZOSTAŁO TO CHWILĘ PÓŹNIEJ ZOSTAŁO ŻNISZCZONE
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Słuchajcie dobra strategia na gdi chorwacja to jest tak robicie bunkry ze strzelcami 2-3 tam gdzie piechota idzie i wyłączacie wieże strażnicze a 4 działka włączacie przeciw czołgom i gdy będizecie mieć może z 8-10 czołgów zależy jaki poziom jak na trudnym to może z 15 atakujecie rozwalacie wszystko (prócz jednej fabryki centrum operacyjnego MCV i elektrowni potem inżynierów i przejmujecie wszystko i na luzie budujecie se można nawet zniszczyć wszystkie 3 bazy bez ratowania konwoju zaliczą się nawet jeśli nie będą pokazane i potem tylko uratować konwój :)
zanonimizowany1136649 Pretorianin
Hmm jak mogłeś rozwalić w sarajewie zdrajców bombą atomową skoro głowice mamy dopiero w misji australyjski busz
w.l.o.p Legionista
10 lat po wydaniu gry,a ludzie wciąż grają i komentują.Niesamowite i smutne zarazem ze tak wspaniała seria już się skończyła a godnych następców brak.Jedynie seria Halo Wars i Homeworld Desert of Kharak trzyma jako taki poziom.
Felipe Konsul
Ta gra to dowód, że można grać w strategię na konsole. Może nie tak wygodnie jak myszką, ale idzie się przyzwyczaić.
Szkoda tylko, że 1. nie ma wielu map w potyczkach z PC i 2. jest limitowana liczba jednostek. Moim zdaniem powinna być chociaż o 50% ta liczba powiększona.
Chorwacja jak napisane wyżej jest prosta. Na PC tak chyba nie miałem, ale na X360 to samo zniszczenie wszystkich 3 baz mi kończyło grę, a na PC musiałem jeszcze ten konwój dostarczyć. Dziwne.
Misja Berno z GDI jest cholernie irytująca. Grałem na X360 nie pamiętam czy takie coś było na PC. NIE DA SIĘ zniszczyć MCV obcych dopóki nie przybędzie ten walony statek matka obcych. I NIE DA SIĘ zniszczyć tego przekaźnika działem jonowym, bo to się ładuje za wolno i nie starczy nam czasu i statek zdąży przybyć. Jest to chyba tak zrobione, żeby przekaźnik pojawiał się dopiero jak użyjemy działa jonowego. Ja jak miałem działo naładowane i go nie użyłem to nic nie budowali, a dosłownie sekundę po strzale wybudowali przekaźnik lol. Już nie wspominając o tych w pizdu częstych i sporych atakach z lądu.
Operacja sztylet z NOD na konsoli to jakaś tragedia. Na PC można to zrobić łatwo po prostu przejmując wszystkie budynki na raz w trybie planowania, ale nie można tego zrobić na konsoli. Pamiętam, że robiłem taktykę jeszcze przed przejmowaniem wszystkiego na raz na PC, że zabierałem MCV do swojej bazy, żeby tam był bezpieczny i jak w przypadku obu MCV GDI udało mi się nimi uciec na konsoli to z obcych chyba tylko jednemu, a drugi rozwalili i przegrałem. Głupie, że trzeba przejąć po 2 platformy, a nie wystarczy tylko jedna. Poza tym dziwne, że jak przejmiemy platformy GDI i są one rozłożone (są budynkiem) to ich nie atakują, ale jak się składają w pojazd to je atakują, ale mimo to udało mi się chociaż już płonące dostarczyć je do bazy. Co innego MCV Scrinów. O ile obrona PLOT i żadne działka nie atakują ich to wrogie jednostki już tak. I atakują je chyba też wtedy kiedy są złożone. Żal.
Poza tym szkoda, że kampania Scrin jest niedostępna jeśli nie zrobimy kampanii NOD.
Felipe Konsul
Ostatnia misja u NOD jest prawie dziecinnie prosta wystarczy wysłać MCV (NIE EMISARIUSZA) tam gdzie są molochy i szybko zbudować laboratorium, a potem obeliski. Wtedy obeliski rozwalają molochy i możemy je przejąć, a jak je przejmiemy to z tamtego wzgórza mamy praktycznie zasięg wystarczający żeby za pomocą tej trójki rozwalić bazy GDI :D.
Misja Chorwacja u Scrinów to jakaś tragedia nie pamiętam jak to zrobiłem na PC, bo ją przeszedłem ale nie mogę jej przejść na konsoli. Dosłownie 5 minut po rozpoczęciu gry jak nie szybciej GDI wali w nas mamutami i molochami, a później jeszcze atakuje nas NOD. A my nawet nie mamy się czym bronić, bo nasze systemy obrony bazy nie istnieją. Gniazda trzmieli i działka przeciw pojazdom u Scrinów są do niczego, bo molochy i mamuty mają za duży zasięg, żeby te do nich strzelały. Poza tym czemu u niektórych jest na początku władca umysłu, a ja go nie mam mimo, żę grę zaktualizowałem.
Felipe Konsul
Najlepszy sposób na Chorwację u Scriów to chyba jak najszybsze wybudowanie trójnogów i przede wszystkim władcy umysłu, jeśli się go na początku nie ma. Na konsoli go nie ma. Wtedy musimy teleportować ich do węzłów danych NOD i rozwalić wszystkie elektrownie co jest ważne WSZYSTKIE. Bo jeśli jakieś zostawimy i zaczniemy rozwalać obeliski to jeden z nich może z powrotem się włączyć. Dzięki czemu obeliski przestaną działać, można je rozwalić i przejąć węzły danych.
I chyba najważniejsza rzecz - dobrze jest wysłać trzmiele do południowego mostu przy bazie GDI i sprowokować emitery dźwiękowe do strzału, a wtedy rozwalą one mostu. Dzięki temu GDI nie będzie mogło iść bezpośrednio do naszej bazy i będzie zmuszone iść na około przy okazji napotykając NOD i nie oni nie odbudują tego most :D. No i jeszcze jedna ważna rzecz - przeniesienie się do niebieskiego tyberium na samym początku misji. Udało mi się jakoś to przejść chociaż bez celu dodatkowego, a poza tym to już mi GDI rozwalało bazę. Masakra.
Felipe Konsul
To jak łatwa jest Granica 19 w porównaniu do Chorwacji jest śmieszne :D. Zwykle ostatnia misja jest najtrudniejsza, a tutaj to tak na prawdę jest chyba 2 najłatwiejszą z 4. Wystarczy rozwalić oba mosty jeden do naszej bazy drugi do wieży i zacząć jak najszybsze budowanie kolumn burzowych i dewastatorów i GDI jest bez szans nie ważne co by zrobiło...
Felipe Konsul
Nie ma sensu używać działa jonowego na mniejszych bazach w misji Berno. Lepiej jest po prostu rozwalić je mamutami i molochami - molochy są dobre do niszczenia kolumn burzowych, bo te nie mają tak dużego zasięgu, żeby do niech strzelać, ale przed tym poczekać żeby działo jonowe się naładowało. Po zniszczeniu jednej z baz i pojawieniu się info. o przekaźniku można go rozwalić działem jonowym i statek matka nie przyleci.
Poza tym ogólnie najgorszy jest chyba początek, bo na samym początku nie mamy emiterów dźwiękowych, które trzeba postawić na południowym zachodzie i wschodzie, żeby zatrzymać ataki z lądu, obrony plot. do niszczenia jeźdźców burzowych i jastrzębi żeby zatrzymać dewastatory. A jak to wszystko już zbudujemy to obrona staje się w miarę prosta poza tym mam wrażenie, że ataki na samym początku są mocniejsze i potem słabną, ale może to dlatego, że później mamy więcej wież, czołgów itd. więc prościej jest się bronić...
Felipe Konsul
Jeśli kiedyś przed jakimiś tam łatkami w Monachium Scrinów dostawaliśmy tylko 2 lotniskowce to twórców nieźle pogrzało. Przecież jeśli tym statkom skończą się myśliwce to stają się one praktycznie bezużyteczne. Chyba, że przed łatkami baza też była mniejsza. Ale nawet teraz kiedy poza dwoma lotniskowcami mamy 4 dewastatory plus kilka trójnogów, poszukiwaczy, jeźdźców burz czy dezintegratorów nadal można przegrać. A znowu w takiej Chorwacji u Scrinów jedyny jednostki powietrzne to jeźdźcy burz. Nie ma żadnych dewastatorów.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
