Akcesoria i dodatki | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
Aktualizacja:
Akcesoria i dodatki

Zastosowania optyki do broni nie trzeba zanadto tłumaczyć. Jedne celowniki optyczne lepiej sprawdzają się na małe odległości, inne na duże. Reszta to kwestia indywidualnych preferencji. Jest jednak kilka dodatków, które mogą zmienić stastystyki broni. Lunety o dużej mocy ulegają kiwaniu, jeżeli karabin nie jest wsparty na dwójnogu. Ten efekt uboczny można nieco zniwelować stabilizując lunetę przez wciśnięcię przycisku biegu, jednak należy pamiętać, że oddechu nie da się wstrzymywać w nieskończoność i po pewnym czasie postać będzie musiała gwałtownie nabrać powietrza, co na kilka chwil uniemożliwi skuteczne celowanie. Wszystkie celowniki optyczne charakteryzują się również mobilnością, czyli czasem jaki upływa od wciśnięcia klawisza celowania do momentu ustabilizowania celownika. Im lżejszy celownik, tym większa mobilność.
W poniższej tabeli przedstawiam wszystkie dodatki do broni z pełnym opisem najważniejszych statystyk. Odblokowanie każdego dodatku wymaga innej ilości zabójstw na każdej grupy broni. Dodatkowo, każdy dodatek optyczny występuje w wersjach Amerykańskiej i Rosyjskiej. Bronie rosyjskie odblokowują najpierw rosyjską optykę, a później amerykańską i vice versa.
![]() | DANE // Kolimator SLOT: Optyka POCHODZENIE: US DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: strzelby ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: mały Mobilność: b. duża Kształt celownika: pojedyncza kropka Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: małe Pole widzenia wokół celownika: b. duże |
![]() | DANE // Kobra SLOT: Optyka POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: strzelby ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: mały Mobilność: b. duża Kształt celownika: litera T (wcięta) Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: małe Pole widzenia wokół celownika: b. duże |
![]() | DANE // Holograficzny SLOT: Optyka POCHODZENIE: US DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabinki ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: mały/średni Mobilność: duża Kształt celownika: okrąg z kropką Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: średnie Pole widzenia wokół celownika: duże |
![]() | DANE // PKA-S SLOT: Optyka POCHODZENIE: RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabinki ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: mały/średni Mobilność: duża Kształt celownika: okrąg z kropką Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: duże Pole widzenia wokół celownika: średnie |
![]() | DANE // Noktowizyjny (1x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: - DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: warunki niskiej widoczności ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: mały/średni Mobilność: średnia Kształt celownika: pojedyncza kropka Stabilizacja: wymaga Pole widzenia celownika: b. duże Pole widzenia wokół celownika: brak |
![]() | DANE // M145 (3,4x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: US DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: ręczne karabiny maszynowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: średni Mobilność: średnia Kształt celownika: krzyżyk Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: małe Pole widzenia wokół celownika: średnie |
![]() | DANE // PK-A (3,4x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: ręczne karabiny maszynowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: średni Mobilność: średnia Kształt celownika: ^ (trójkąt bez podstawy) Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: średnie Pole widzenia wokół celownika: średnie |
![]() | DANE // ACOG (4x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: US DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny szturmowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: średni Mobilność: średnia Kształt celownika: litera T Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: małe Pole widzenia wokół celownika: średnie |
![]() | DANE // PSO-1 (4x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny szturmowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: średni Mobilność: średnia Kształt celownika: litera T Stabilizacja: nie wymaga Pole widzenia celownika: małe Pole widzenia wokół celownika: b. małe |
![]() | DANE // Luneta (6x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: US DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie (półautomat.) ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: duży Mobilność: mała Kształt celownika: krzyżyk Stabilizacja: wymaga Pole widzenia celownika: b. duże Uwagi: błysk soczewki zdradza pozycję strzelca |
![]() | DANE // PKS-07 (7x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie (półautomat.) ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: duży Mobilność: mała Kształt celownika: krzyżyk Stabilizacja: wymaga Pole widzenia celownika: duże Uwagi: błysk soczewki zdradza pozycję strzelca |
![]() | DANE // Luneta (8x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: - DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie (ruch łoża) ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: b. duży Mobilność: b. mała Kształt celownika: krzyżyk Stabilizacja: wymaga Pole widzenia celownika: b. duże Uwagi: błysk soczewki zdradza pozycję strzelca |
![]() | DANE // Luneta (12x) SLOT: Optyka POCHODZENIE: - DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie (ruch łoża) ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Zasięg: b. duży Mobilność: b. mała Kształt celownika: krzyżyk Stabilizacja: wymaga Pole widzenia celownika: b. duże Uwagi: błysk soczewki zdradza pozycję strzelca |
![]() | DANE // Chwyt Przedni SLOT: Szyna montażowa POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny szturmowe/karabinki ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | OPIS: Chwyt przedni ogranicza ruch broni w poziomie, umożliwiając prowadzenie dokładniejszego ognia dłuższymi seriami. Wpływa również na odrzut w poziomie dla niektórych broni. ![]() Działanie chwytu przedniego ogranicza rozrzut dla poniższych broni: Wszystkie bronie Szturmowca i Technika (rozrzut): -50% Wszystkie bronie Wsparcia (rozrzut/podrzut): -50%/-33% SVD i MK11 (rozrzut/podrzut): -66%/-15% M39 EBR (rozrzut/podrzut): -60%/-15% SKS (rozrzut): -50% |
![]() | DANE // Dwójnóg SLOT: Szyna montażowa POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | OPIS: Dwójnóg umożliwia oparcie broni na płaskiej powierzchni, co zwiększa celność prowadzonego ognia i ogranicza odrzut. Przy jego użyciu, domyślny tryb celowania to strzelanie z podparciem. ![]() Dwójnóg działa na podrzut i rozrzut poniższych broni: Bronie Szturmowca poza G3A3 (podrzut/rozrzut): -50%/-33% G3A3 (podrzut/rozrzut): -66%/-33% Bronie Technika (podrzut/rozrzut): -50%/-33% M240 (podrzut/rozrzut): -80%/-33% M60 (podrzut/rozrzut): -70%/+50% PKP Pecheneg (podrzut/rozrzut): -75%/-25% M27 IAR, RPK-74M, M249 (podrzut/rozrzut): -80%/-25% RKM Typ 88 (podrzut/rozrzut): -86%/-33% Bronie Zwiadowcy poza M98B i SKS (podrzut/rozrzut): -80%/- M98B (podrzut/rozrzut): -75%/--- SKS (podrzut/rozrzut): -50%/-33% |
![]() | DANE // Zamek Dwutaktowy SLOT: Szyna montażowa POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny snajperskie (ruch łoża) ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
Zamek dwutaktowy umożliwia zwiadowcy przeładowanie karabinu powtarzalnego bez konieczności wychodzenia z trybu celowania.
Wszystkie bronie z mechanizmem zamkowym wymagają od snajpera oderwania wzroku od lunety. Dzięki temu dodatkowi nie będzie to już konieczne, jednak zamontowanie dodatków stabilizujących będzie niemożliwe. | |
![]() | DANE // Tłumik Płomieni SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: ręczne karabiny maszynowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Tłumik płomieni ogranicza błysk wystrzału, ale nie wpływa na jego hałas. Zmniejsza dokładność ognia celowanego i ciągłego.
Ceną za mniej widoczne strzały jest w tym wypadku rozrzut zwiększony o 25-50%. |
![]() | DANE // Tłumik Dźwięku SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: broń osobista/karabinki ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | Tłumik dźwięku znacząco ogranicza hałas powstający przy wystrzale, jednak stosowana w wytłumionej broni amunicja poddźwiękowa ma mniejszą prędkość i na duże odległości zadaje niższe obrażenia. ![]() Tłumik zmniejsza odrzut każdej broni o 10%. Dodatkowo zmniejsza również rozrzut o 20-50% (najmniejszą premię otrzymują karabinki MP7, P90, PP-2000 oraz UMP45) podczas prowadzenia ognia celowanego. Strzelanie z biodra owocuje natomiast zwiększeniem rozrzutu o 35%. |
![]() | DANE // Ciężka Lufa SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabiny szturmowe ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
Ciężka lufa umożliwia prowadzenie dokładniejszego ognia celowanego, ale wykorzystywana przy tym amunicja snajperska zwiększa odrzut, nie zmieniając przy tym zadawanych obrażeń. ![]() Ciężka lufa zmniejsza rozrzut broni o 50% (100% w przypadku G3A3 oraz AN-94) podczas oddawania strzałów krótkimi seriami (1-3 pociski) podczas precyzyjnego celowania. Ceną za to jest zwiększenie odrzutu każdego strzału o 20% (0% w przypadku G3A3 oraz AN-94). Nie ma natomiast żadnych zalet podczas strzelania z biodra. Dodatkowo, podczas strzelania długimi seriami lub prowadzenia ciągłego ognia rozrzut zwiększa się o 50 do 100%. | |
![]() | DANE // Większy magazynek SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: ręczne karabiny maszynowe/strzelby |
![]() | ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
OPIS: Powiększone magazynki mieszczą więcej naboi, umożliwiając dłuższe prowadzenie ognia bez przeładowywania. |
![]() | DANE // Latarka Taktyczna SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabinki/strzelby ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | OPIS: Latarka taktyczna oświetlająca otoczenie białym światłem. Na krótkim dystansie może oślepić przeciwnika. Należy pamiętać, że ujawnia pozycję strzelca. ![]() Bieganie z latarką włączoną cały czas nie jest dobrym pomysłem. Kiedy gracz próbuje się schować/zaskoczyć przeciwnika należy ją wyłączyć klawiszem [V]. |
![]() | DANE // Laser SLOT: Dodatek POCHODZENIE: US RU DOMYŚLNE ZASTOSOWANIE: karabinki/broń osobista ZABÓJSTWA POTRZEBNE DO ODBLOKOWANIA:
|
![]() | OPIS: Laser zwiększa dokładność ognia niecelowanego. Może oślepić przeciwnika, ale ujawnia pozycję strzelca. ![]() Celownik laserowy zmniejsza rozrzut broni o 33% podczas strzelania "z biodra". Należy pamiętać o wyłączaniu lasera w sytuacjach (klawisz [V]), kiedy gracz chce uniknąć wykrycia. |
0
- Battlefield 3 - poradnik do gry
- Battlefield 3 - jak rządzić w multiplayerze? Poradnik do gry
- Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje
- Przygważdżanie | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Balistyka | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Bronie oraz wyposażenie | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Szturmowiec | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Technik | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Wsparcie | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Zwiadowca | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Broń Osobista | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Amunicja kaliber 12 | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Akcesoria i dodatki | Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje | Battlefield 3
- Bronie, Ekwipunek i Specjalizacje
- Battlefield 3 - jak rządzić w multiplayerze? Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany153971 Legend
a oto mój poradnik
1. cały czas idź prosto zabijając przeciwników.
vojak_2 Generał
dokładnie, chyba, że szukasz czegoś więcej i się zgubisz w gąszczu to odpal poradnik
alik Legionista
Popieram pape smerfa !!!
Zróbcie poradnik do multi, bo dla takich osób jak ja, nie mających z serią wcześniej doczynienia jest potrzebny. Multi w bf 3 rożni się znacznie od tego w Cod.
Jest specyficzne, z tego co się zorientowałem, liczy się bardzo gra zespołowa.
zanonimizowany814983 Junior
mam problem jak dogonic goscia z bomba za kazdym razem pisze uciekl gram na ps3
zanonimizowany928002 Junior
wofik18 ciśnij po schodach do metra tam będzie gangster zabijasz go wchodzi Kirył otwiera bombę okazuje się że to atrapa wybucha i koniec misji
Help Junior
Sory za błąd w poprzednim komentarzu
Wiecie ile jest misji w battlefield 3
MatresSzczepcio12 Junior
Czy tylko ja mam problemy w operacji gilotyna że pomimo oczyszczenia drugiego stanowiska km-u i tak pokazuje że tego nie zrobiłem? pomóżcie
krzysztofk258111417202326 Junior
Czy ktoś może mi poradzić kombinację klawiszy do walki wręcz na peronie ponieważ na padzie b+RB to za mało i nie mogę wygrać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

















































