A Vampyre Story - poradnik do gry
Poradnik do gry „A Vampire Story” to kompletny opis przejścia przygód śpiewaczki operowej Mony de Laffite oraz sympatycznego nietoperza Frodericka w gotyckiej krainie Draxsylvania.
Aktualizacja:
A Vampyre Story - poradnik do gry

Niespełniona śpiewaczka operowa Mona de Laffite przebywa wbrew swej woli w zamczysku barona Shrowdy'ego von Kiefera, będącego skądinąd wampirem. Szczęśliwie dla zwabionej tam niecnie kobiety, a mniej szczęśliwie dla samego barona, wkrótce po opuszczeniu przez niego jego siedziby, zostaje on przebity osinowym kołkiem, co - jak wiadomo - jest jednym ze sposobów unicestwienia wampira. Nadarza się więc okazja, by wreszcie zbiec z owego mało sympatycznego miejsca.
Vampyre Story ma ciekawy interfejs, bowiem w przypadku każdego aktywnego obiektu pokazują się od razu wszystkie możliwe dlań akcje. Po kliknięciu na dany przedmiot i przytrzymaniu LPM, pojawia się duży ozdobny krzyż, na krańcach ramion którego widnieją cztery opcje. By wybrać którąś z nich, trzeba przesunąć kursor myszki na stosowny znaczek. Można wówczas wykonać (a przynajmniej spróbować) jedną z czterech czynności: obejrzeć daną rzecz, zabrać ją lub jej użyć, porozmawiać z nią lub do niej polecieć, bowiem bohaterka jako wampirzyca posiada umiejętność zamieniania się w nietoperza i przemieszczania w ten sposób do trudno dosięgalnych z ziemi miejsc. Warto dla każdego z obiektów testować każdą z dostępnych czynności, szczególnie polecam opcję rozmowy, nawet z wydawałoby się tak nierozmownymi interlokutorami jak fontanna czy koń. Generalnie, jeśli lubicie w tego typu grach polować na zabawne komentarze i przeróżne dziwaczne akcje, to zachęcam do badania na wszystkie cztery wspomniane powyżej sposoby każdego aktywnego obiektu.
Drugą ciekawostką jest możliwość przechowywania w występującym w kształcie gustownej trumienki ekwipunku (przywoływanym PPM) nie tylko przedmiotów (wyróżnione w tekście kolorem czerwonym ), ale również ich wizerunków (wyróżnione w tekście kolorem pomarańczowym ), co daje bohaterce sposobność gromadzenia tak solidnych trofeów, jak np. trumna, na zasadzie nietargania ich ze sobą, ale pamiętania o tym, gdzie się znajdują. Przypomnienie o nich w stosownym czasie skutkuje udaniem się po nie osobiście lub posłaniem po nie Frodericka. Wspomniany Froderick to sympatyczny nietoperz, wierny towarzysz Mony i zabawny komentator jej posunięć. Warto pamiętać, że i on "zamieszkuje" ekwipunek, co oznacza, że można próbować łączyć go z lokowanymi tam znajdźkami.
W grze funkcjonuje system podpowiedzi (po naciśnięciu klawisza Tab), który ujawnia wszystkie aktywne obiekty. Dialogi oraz scenki przerywnikowe można przewinąć spacją, a bohaterkę przyspieszyć, kliknąwszy kolejno: miejsce, w które ma się udać i zaraz po tym - spację.
Perypetie Mony i Frodericka w zamku Warg i jego okolicach rozpoczynają trylogię, która zapowiada się naprawdę smakowicie...
Katarzyna "Kayleigh" Michałowska
GRYOnline
Gracze
Steam
- A Vampyre Story: Uliczki przy nabrzeżu, podwórko, stadion
- A Vampyre Story: Stajnia, salon modystki
- A Vampyre Story: Brzeg jeziora, przyczepa Cyganki, cmentarz
- A Vampyre Story: Miasteczko Vlad's Landing
- A Vampyre Story: Loch, sala tortur, przystań
- A Vampyre Story: Laboratorium, kuchnia
- A Vampyre Story: Balkon sypialni, most, jadalnia
- A Vampyre Story: Loch, salka teatralna
- A Vampyre Story: Laboratorium
- A Vampyre Story: Biblioteka
- A Vampyre Story: Przystań, jadalnia, kuchnia, sala tortur
- A Vampyre Story: Most, krucze gniazdo, loch
- A Vampyre Story: Sala tortur, loch
- A Vampyre Story: Most, hol, sypialnia, balkon
- A Vampyre Story: Zamek Warg
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
