Powrót Jacka. Rozmawiamy z ludźmi z The Coalition Studio
Brittany Vincent

- Wywiad z The Coalition - Gears Tactics powraca jako tytuł startowy na Xbox Series X
- Powrót Jacka
- Nowości na Xbox Series X i przyszłość Gears of War
Powrót Jacka
Co stało za decyzją, by sprowadzić do Gears Tactics akurat Jacka a nie jakąś inną postać i jak wybraliście posiadane przez niego umiejętności?
Tyler Bielman: No więc pomyśleliśmy, że chcemy, by ta premiera była ekscytująca zarówno dla osób, które już grały w Gears Tactics, jak i dla nowicjuszy. A żeby zachęcić graczy do powrotu do już znanego tytułu i znowu w niego zaangażować, potrzeba naprawdę fajnej zawartości. Wiedzieliśmy, że garść modyfikacji broni i kawałków pancerza nie wystarczy. Potrzeba było czegoś więcej. Musieliśmy zrobić coś dużego, co fundamentalnie zmieni styl grania oraz każdą z misji. Jack jest naszą odpowiedzią. Wprowadziliśmy zupełnie nowy typ jednostki z nowym drzewkiem umiejętności. Jednostkę, która wyrusza z Tobą na każdą misję i która zmienia sposób, w jaki wyglądają zadania, w które być może grałeś już wcześniej.
Taką sobie zawiesiliśmy poprzeczkę. Zależało nam na poczuciu nowości, żebyś, jeśli grałeś przez jakiś czas na PC i chcesz teraz przeskoczyć na Series X, miał przed sobą interesujące doświadczenie z nową zawartością. Jack jest ciekawą postacią, która jako towarzysz jest szczególnie lubiana w uniwersum Gears. Uznaliśmy, że oddanie graczom opcji wprowadzenia do rozgrywki postaci, która ma dostęp do dużej liczby combosów możliwych do łączenia z istniejącymi klasami, która może tworzyć ataki obszarowe zmieniające pole bitwy w większym stopniu niż wcześniej, będzie właściwym ruchem. A gdy faktycznie to zrobiliśmy… Pamiętam dzień, w którym umieściliśmy trójwymiarowy model Jacka w grze. Stał tam razem z pozostałymi jednostkami, czuliśmy że pasuje do nich, to było świetne uczucie.
Animacje, w których Jack wyrusza razem z oddziałem, wsiada do pojazdu i wyrusza na pole bitwy, wypadały świetnie. Mieliśmy o tyle szczęście, że udało nam się spędzić dość czasu na nagraniach głosowych z główną obsadą, by sprawić, że będą oni mówić do Jacka, a Jack im odpowie. W efekcie stworzyliśmy naprawdę wspaniały dodatek, który, mamy nadzieję, doskonale wpasuje się w grę i będzie sprawiał wrażenie, jakby był w niej od samego początku. Jesteśmy też bardzo dumni ze wszystkich nowych umiejętności. Wiedzieliśmy, że chcemy, by efekty obszarowe stały się istotniejsze niż w oryginalnej wersji gry. Uznaliśmy, że w grze taktycznej gracze mogą wymyślać interesujące metody rozwiązywania problemów, jeśli umożliwić im umieszczanie stref z trucizną albo takich, które wzmacniają sojusznicze jednostki.
Kiedy więc przeszliśmy do drzewka umiejętności, to faktycznie zbudowaliśmy taki system. Zbudowała go ekipa Cama i okazał się tak rozległy oraz dobrze zaprojektowany od strony technicznej, że mogliśmy w jego ramach przygotować wiele umiejętności. Tworzą one jedną ćwiartkę drzewka umiejętności Jacka. Wiedzieliśmy, że chcemy też, by Jack potrafił wzmacniać jednostki gracza i osłabiać przeciwników. Jedną z popisowych umiejętności Jacka jest zdolność przejmowania (Hijack), dzięki której może przejąć kontrolę nad przeciwnikiem i na ograniczony czas włączyć go w szeregi oddziału gracza. Wiedzieliśmy, że to będzie najważniejsza część Jacka. Więc jeśli chodzi o pytanie jak skomponowaliśmy drzewko umiejętności, to były kluczowe kwestie, które doprowadziły do umiejętności, które teraz możecie zobaczyć na jego ekranie.
Nowy przeciwnicy i ekwipunek
Jakie wyposażenie Supreme gracze odblokują w toku rozgrywki?
Tyler Bielman: Wyobraziłem sobie, że ta aktualizacja będzie czymś w rodzaju trójkąta. W jednym kącie znajdują się narzędzia dla graczy, coś co mogą używać i co jest bardzo ekscytujące – jest to Jack. Kolejnym kątem są wrogowie. Wiedzieliśmy, że musimy stworzyć nowe przeszkody, by odświeżyć starcia i wyrównać szanse po wprowadzeniu Jacka. Stworzyliśmy więc pięciu przeciwników typu Deviant – są to specjalne wersje standardowych przeciwników znanych już z gry. Daliśmy im umiejętności, których wcześniej nie widzieliście po drugiej stronie pola bitwy. Przykładowo, przeciwnicy typu Wretch to łowcy polujący w stadach, więc Deviant Wretch otrzymał zdolność alfa wzmacniającą wszystkie pozostałe Wretche.
W efekcie, kiedy atakują Cię, stają się znacznie większym zagrożeniem niż dotychczas. Tak wygląda część trójkąta z przeciwnikami. Po jednej stronie chcieliśmy mieć narzędzia dla graczy w postaci Jacka, po drugiej potężny zestaw wrogów. Domknąć cały trójkąt chcieliśmy natomiast nagrodami. Jeśli zostaniesz przy grze i przejdziesz przez akt drugi i trzeci, to zauważysz, że zmodyfikowaliśmy wypadanie ekwipunku, zaczniesz otrzymywać wyposażenie Supreme. Są to wyłącznie mody do broni. Przygotowaliśmy po jednym supreme weapon modzie dla każdego typu slotu w każdej broni. Gdyby przykładowo udało ci się zdobyć wszystkie supreme mody do Longshota, to będą one ze sobą współpracować i zmienią karabin snajperski w maszynę do zadawania śmiercionośnych obrażeń krytycznych.
Wyposażenie Supreme będzie ze sobą współpracować, zmieniając broń w jej ostateczną wersję, w maszynę do generowania headshotów. Takie jest zadanie wyposażenia Supreme, ma ono uwalniać ostateczną potęgę broni dla każdej z klas.