Nowości na Xbox Series X i przyszłość Gears of War. Rozmawiamy z ludźmi z The Coalition Studio

Brittany Vincent

Nowości na Xbox Series X i przyszłość Gears of War

Czy planujecie kolejne aktualizacje już po tym jak gra zadebiutuje na Series X?

Tyler Bielman: Tak, ale teraz jesteśmy całkowicie skupieni na wydaniu gry i udostępnieniu jej graczom. Bardzo ekscytuje nas to, że Tactics jest tytułem premierowym na Series X i Series S, ale nie zapowiedzieliśmy niczego poza tą aktualizacją, więc na ten moment nie mogę nic zdradzić. Wybacz.

To będzie kolejny start konsoli, któremu towarzyszy gra z serii Gears. Czy uważasz że to ważne, by na każdy nowy rozdział historii Xboksa przypadała nowa przygoda w świecie Gears?

Tyler Bielman: W The Coalition jesteśmy dumni z tego, że możemy dostarczać graczom wspaniałe doświadczenia, które prezentują technologie albo usługi oferowane przez Xboksa. Tak jak przykładowo… Gears 5 było wspaniałym dodatkiem do Game Passa. Gears Tactics natomiast było jednym z pierwszych tytułów AAA w Game Passie na PC. Jak wspomniałaś, Gearsy w pewnym sensie uczestniczyły w debiutach sprzętu. W The Coalition kochamy być częścią tych wielkich momentów i podróży graczy inwestujących w Xboksa, łączących się z nami i opowiadających swoje historie. Nie powiedziałbym, że mamy w tej kwestii dużo swobody wyboru.

Jesteśmy dumni z tego, że możemy uczestniczyć w tych wielkich wydarzeniach i w przyszłości również chcielibyśmy być ich częścią.

Cam McRae: Tak, popieram te słowa i chciałbym tylko dodać, że to bardzo ważne, przynajmniej dla naszego studia, że możemy pokazywać, co potrafi nowa, debiutująca platforma sprzętowa i próbować przesuwać dalej granice. A to oznacza stawianie się na premierę konsoli z grą z serii Gears w charakterze tytułu startowego, pomaganie innym wewnętrznym studiom Microsoftu i nawet studiom zewnętrznym, z którymi współpracujemy, w zrozumieniu, jak działa nowy sprzęt.

Jakie są najważniejsze elementy Gears Tactics, przy których najbardziej zależało Wam, by na konsoli działały równie dobrze jak na PC?

Tyler Bielman: Kluczowe było sterowanie. Praktycznie opracowaliśmy je od nowa dla gamepada. Drugim bardzo istotnym elementem była użyteczność Convoy – ekranów ekwipunku, na których dostosowujesz swoje jednostki. Odświeżyliśmy ten moduł tak, by przede wszystkim lepiej działał na kontrolerze, ale również przy użyciu klawiatury i myszy. Oczywiście możesz podłączyć klawiaturę i mysz do swojego Xboksa i w ten sposób uzyskać najlepsze możliwe doznania z grania tymi urządzeniami. Te dwie kwestie były bardzo ważne.

Cam McRae: Tak, oczywiście ważna była też płynność, nie mogliśmy pozwolić, by gra gubiła klatki. Ale tak jak wspomniał Tyler, najbardziej skupiliśmy się na sterowaniu. Na tym jak porusza się kamera, jak wchodzimy w interakcje. Dodaliśmy różne skróty, których na klawiaturze i myszy nie było, gdyż tam nie miały sensu, a na padzie są przydatne. Nie pytaliśmy siebie „Jak przenieść tę pecetową grę na Xboksa?” Raczej „Mamy tę świetną grę na PC od której możemy zacząć. Wróćmy do deski kreślarskiej sterowania i zaprojektujmy je w unikalny sposób, tak by miało sens na gamepadzie. Nie próbujmy po prostu przenieść tego, co już mamy na klawiaturze i myszy, ale sprawmy że granie klawiaturą i myszą będzie przyjemne, ale granie kontrolerem niech również będzie tak samo przyjemne”.

Nowe mechaniki Gears Tactics na Xbox Series X

Czy przy przenoszeniu gry na Series X natrafiliście na jakieś nietypowe wyzwania?

Cam McRae: Jednym z interesujących wyzwań dodania do gry czegoś takiego jak umiejętność Hijack Jacka było to, że w mojej głowie i na papierze to miało sens. Jack może przejmować wrogie jednostki. Ale kiedy przeszliśmy do implementowania tego w grze, rety, trochę wymknęło nam się to spod kontroli. Zdaliśmy sobie sprawę, że za sprawą Jacka każdy przeciwnik w grze stanie się grywalny. Będzie jednostką dostępną dla gracza. A skoro mamy uczynić ich wszystkich grywalnymi, to muszą też mieć unikalne umiejętności.

Więc z mojej perspektywy dodanie Hijack było sprytnym sposobem Tylera na wciśnięcie do gry znacznie większej liczby postaci. Ale efekt końcowy okazał się naprawdę świetny, bardzo zmienił warstwę strategiczną gry. Możesz przejmować wrogie jednostki i znajdować w nich te małe, ukryte zdolności. Każdy przeciwnik ma do zaoferowania coś unikalnego, czego nie mają standardowe jednostki.

Jakie są najważniejsze strategie dotyczące rozgrywki, jakie możecie zaproponować nowym graczom?

Tyler Bielman: No cóż, kluczową rzeczą, którą zawsze starałem się zrobić z Tactics, było umożliwienie bardziej agresywnej gry niż w innych rodzajach strategii turowych. Ważne jest nauczenie się, jak używać egzekucji. Wiedza o tym, że za ich pomocą można zdobyć dodatkowe punkty akcji dla całej drużyny i wykorzystać je do uratowania jednostki, która wysunęła się do przodu by wykonać egzekucję, bywa kluczem do sukcesu w stosowaniu agresywnej strategii w Tactics. Natomiast graczom, który wcześniej zetknęli się z tytułem na PC, sugeruję poświęcić kilka chwil i otworzenie ustawień kontrolera. Możecie tam zmodyfikować wiele nowych elementów sterowania. Pobawcie się przybliżeniem oraz precyzyjnym poruszaniem. Rozpracujcie, jak kończyć swoje ruchy w odpowiednich miejscach.

To ostatnie jest szczególnie ważne w przypadku akcji kontekstowych takich jak wskrzeszenie czy podnoszenie skrzynki. No i ostatnia rada dotyczy… nie nazwałbym tego ukrytym elementem, ale czymś, co dodaliśmy do gry i nie chwalimy się tym zbyt często. Otóż, kiedy zużywacie akcje na ruch, możecie poruszać się w ramach określonego zasięgu. Ale możecie przesunąć się minimalnie poza ten obszar, jeśli zakończycie ruch za osłoną. Poruszanie się za osłonami jest nie tylko ważne w sensie defensywnym, chroniąc jednostki przed atakiem, ale jest to również najbardziej efektywny sposób przemieszczania się po mapie, gdyż daje minimalnie większy zasięg, wystarczający do wślizgnięcia się za osłonę w ikonicznym dla Gears of War stylu. Jest to element, który najczęściej wypływa naturalnie w czasie grania i uwielbiamy, kiedy ludzie go odkrywają.

Gears Tactics przystępne i dostępne

Co jest najważniejsze w robieniu gier jak Gears Tactics przystępnymi dla każdego, a nie wyłącznie dla małej części społeczności graczy?

Tyler Bielman: Najpierw chcieliśmy stworzyć grę pecetową mającą być listem miłosnym do klasycznych gier strategicznych. Poświęciliśmy czas na stworzenie najlepszego tytułu, na jaki było nas stać. I rezultaty były świetne. Potem daliśmy sobie czas, by na spokojnie przenieść grę na konsolę. Chcieliśmy, by każdy, kto ma taką możliwość, mógł ją wypróbować, bez względu na swoją gamingową przeszłość czy preferencje. By dał naszemu tytułowi szansę, ponieważ wierzyliśmy, że jego prezencja, zasięg, oraz to czym jest w samym sercu, może trafić do każdego, nieważne czy fana shooterów, RPG-ów, strategii turowych, czy platformówek. Wszystkie te gatunki mają odmienne DNA, którego elementy można znaleźć w Gears Tactics. A Gears Tactics jako idea, idea stworzenia gry w uniwersum Gears reprezentującej inny gatunek, zawsze gdzieś tam była, gotowa przekonać większą liczbę osób do magii Gearsów. To była misja zespołu wydawniczego. To jest cel Gears Tactics jako produktu. Nie możemy się doczekać, jaka będzie na niego odpowiedź.

Użyłaś słowa przystępność, które bardzo do mnie przemawia. Tworząc tę konkretną grę, chcieliśmy, by była dostępna nie tylko na różnych platformach, ale dla każdego, bez względu na to, jak chce w nią grać. Jeśli chcesz grać na konsoli za pomocą myszy i klawiatury, nie ma sprawy. Możesz to zrobić. Możesz podłączyć swoją mysz i klawiaturę. Możesz też grać swoim gamepadem na PC. Możesz też przejrzeć nasze opcje ułatwienia dostępu. I jeśli znajdziesz tam coś, co chcesz zmienić, możesz to zrobić. Przygotowaliśmy ustawienia dla ludzi ze ślepotą barw. Mamy narratora. Dodaliśmy też nowe ustawienia ułatwienia dostępu w oparciu o odbiór wersji PC oraz opinie graczy. Przykładowo, jeśli twierdzili, że pewne ustawienia dotyczące ślepoty barw albo inne opcje mogły powodować dezorientację wizualną, to umożliwiliśmy wyłączenie ich, by każdy mógł czuć się komfortowo grając w naszą grę.

Podobało się?

20

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-10-23
15:20

vorimenn Generał

vorimenn
😒

Nazwa studia to The Coalition, a nie Coalition Studio.

Wstyd, że nie zapytaliście o polską wersję językową w Gears Tactics.

Komentarz: vorimenn
2020-10-23
17:00

Zmroku Konsul

Zmroku

vorimenn-> Yep, dzięki za czujność.

Komentarz: Zmroku
2020-10-23
21:21

radzik21 Centurion

Przez brak polskiej lokalizacji nie będę grał w ten tytuł.

Komentarz: radzik21
2020-10-23
23:11

barnej7 Senator

Da się w ogóle grać w takie gry na konsoli?

Komentarz: barnej7

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl