Mount & Blade. Najlepsze mody na kanwie Gry o tron

Krzysztof Mysiak

Mount & Blade

Omówiwszy strategiczne modyfikacje, czas zejść na chwilę na ziemię i przyjrzeć się przeróbkom gry RPG, do której świat Westeros pasuje idealnie. Mowa oczywiście o Mount & Blade. Modów inspirowanych Grą o tron powstało do produkcji z tej serii sporo, ale ograniczę się do opisania jednego, w mojej opinii najlepszego.

A Clash of Kings (Mount & Blade: Warband)

Wahałem się między A Clash of Kings a A World of Ice and Fire – o wyborze pierwszego z wymienionych zadecydował fakt, że jest on już ukończony i stale rozwijany (niedawno doczekał się nawet aktualizacji 2.0), podczas gdy drugi tkwi jeszcze w fazie beta-testów.

Jak wskazuje nazwa, trafiamy do Westeros z czasów drugiej części Pieśni Lodu i Ognia, zatytułowanej właśnie Starcie królów. Podróżować możemy jednak nie tylko po Siedmiu Królestwach – od dalekiej północy po spalone słońcem Dorne na południu – ale również po zachodnim wybrzeżu Essos. A ponieważ obie te krainy rozdziela Wąskie Morze, nieodzowna stała się implementacja możliwości żeglowania i toczenia potyczek na wzburzonych wodach. Mamy więc do czynienia ze sporym modem. Na dowód wystarczy dorzucić parę liczb – twórca A Clash of King zatroszczył się o 21 frakcji, ok. 300 bohaterów niezależnych wyjętych z kart Pieśni Lodu i Ognia (zwłaszcza lordów i ludzi mogących podzielić się ciekawymi informacjami o uniwersum), 35 kanonicznych towarzyszy z rozwiniętym rysem charakterologicznym do wcielenia w nasze szeregi, ponad 80 lokacji (głównie miast i zamków) odwzorowanych w zgodzie z książkowymi opisami, a także więcej niż 1000 nowych przedmiotów. Innymi słowy, nie powinno być większych problemów z wczuciem się w klimat świata wykreowanego przez George’a R. R. Martina. A gdyby komuś knucie z różnymi potęgami trzęsącymi Westeros miało się znudzić, na dokładkę dochodzą trzy globalne inwazje (np. Dzikich zza Muru) i kilkanaście mniej lub bardziej rozbudowanych zadań do wykonania.

Wojacy po prawej tak się przejęli pozowaniem do zdjęcia z herbem Smoczej Skały, że zapomnieli prawidłowo nastawić groty przed szarżą konnicy... - 2015-04-13
Wojacy po prawej tak się przejęli pozowaniem do zdjęcia z herbem Smoczej Skały, że zapomnieli prawidłowo nastawić groty przed szarżą konnicy...

Warto też wspomnieć o przeróbkach graficznych, skutkujących m.in. ładniejszymi polami bitew i ostrzejszymi teksturami. Niestety, poprawki idą w parze ze zwiększonymi wymaganiami sprzętowymi, więc nie zdziwcie się, jeśli animacja w modzie będzie rwać się na waszym kilkuletnim komputerze, który przedtem bez problemu udźwignął Warbanda.

A Clash of Kings najlepiej współpracuje z grą Mount & Blade: Warband w odsłonie 1.161 w angielskiej wersji językowej. I na koniec jeszcze ciekawostka – twórca omawianej modyfikacji zapowiedział już, że przeniesie swoje dzieło do gry Mount & Blade II: Bannerlord, gdy ta stanie się dostępna.

  1. Najnowsza wersja moda A Clash of Kings w serwisie ModDB
Podobało się?

2

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl