Warlords: Battlecry II - przed premierą

Pierwszy „Warlords Battlecry” ukazał się w 2000 r. Teraz, po ponad roku intensywnych prac, kontynuacja tej gry rozgrywająca się w mitycznym świecie Etheria jest już na ukończeniu.

Jacek Hałas

Firma SSG (Strategic Studies Group) fanom gier strategicznych jest znana przede wszystkim dzięki bardzo udanej serii „Warlords”. Pierwsza gra z tego cyklu ukazała się ponad 10 lat temu. Była to strategia turowa, w której kierując grupką bohaterów trzeba było eksplorować nowe ziemie, szukać skarbów i walczyć z przeciwnikiem. Gra rozgrywała się w świecie pełnym magii a więc tuż obok zwykłych rycerzy spotykaliśmy potężnych magów. Kolejne części „Warlords” były coraz lepsze, oferowały bardziej rozbudowaną rozgrywkę a także ulepszoną szatę graficzną. Do tej pory ukazały się trzy części tej gry. Kolejna gra z serii była jednakże czymś zupełnie innym. „Warlords Battlecry”, który na rynku ukazał się w 2000 roku, nie był już rozgrywany w turach (jak do tej pory) ale w czasie rzeczywistym. Aby jednak gracze nie zarzucili producentom tego, iż stworzyli banalnego RTS-a pojawiły się także wątki znane z gier cRPG. Teraz, po ponad roku intensywnych prac, kontynuacja Battlecry jest już na ukończeniu.

Gra będzie rozgrywała się w mitycznym świecie Etheria. Naszym zadaniem jest prowadzenie grupki oddziałów pod dowództwem wybranego wcześniej bohatera (jest to model bardzo zbliżony do „Heroes of Might&Magic”). Podobnie jak ma to miejsce w typowych grach cRPG nasi herosi mogą awansować na wyższe poziomy co oprócz tak oczywistych spraw jak zwiększona siła całego oddziału wiąże się ze zdobywaniem nowych umiejętności a także poznawaniem zupełnie nowych czarów. A tych będzie naprawdę sporo. Producenci zapowiadają około stu czarów z 11 sfer magii (m.in. nekromancja czy chociażby magia powietrza) a także tyle samo niezwykle cennych umiejętności. Podobnie jak w „jedynce” bohater będzie przechodził do kolejnych misji z tą różnicą, iż teraz będzie mógł zabrać ze sobą najcenniejsze jednostki a nieco słabsze „skusić” do przyłączenia się do drużyny płacąc z góry ustaloną kwotę. Śmierć bohatera będzie równała się z niepowodzeniem misji. Samych jednostek będzie natomiast bardzo dużo, prawie 140. Z ciekawszych nowości, które już pokazano szerszej publiczności, warto wymienić gobliny obsługujące katapulty, królowe pająków czy też nietoperze plujące ogniem. W sequelu wszystkie jednostki oprócz doświadczenia będą mogły otrzymywać specjalne medale dodatkowo ulepszające ich parametry.

Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz będzie musiał wybrać stronę konfliktu. I tu zapowiada się prawdziwa rewolucja. Do wyboru będzie aż... 12 różnorodnych ras!! Każda z nich będzie miała zupełnie oddzielną kampanię a także unikalne budynki, jednostki, drzewko technologiczne i styl walki (niektóre strony będą preferowały walkę w zwarciu a inne wręcz przeciwnie). Z ras, które pojawią się po raz pierwszy warto wymienić na przykład demony czy też mroczne plemię krasnoludów (black dwarfs). Oprócz wyboru rasy będziemy musieli zadecydować o obraniu jednej z dwudziestu profesji dla wybranego wcześniej bohatera. Niektóre profesje będą skierowane do konkretnych rodów a więc pozostałe będą w takiej sytuacji musiały obejść się smakiem.

Rozgrywka singleplayer ma polegać na zdobywaniu nowych terytoriów (bardzo podobny system rozgrywania kampanii zastosowano ostatnio w grze „Emperor: Battle for Dune”). Kampania ma być nieliniowa, oczywiście i tak najważniejszym celem gry będzie zajęcie całej planszy (jest to równoznaczne z podbiciem świata Etheria) ale po drodze będziemy mogli wykonywać wiele misji nieobowiązkowych. Nagrodą za ich zaliczenie jest przeważnie jakiś bardzo cenny artefakt. Magiczne przedmioty będziemy mogli także kupować od specjalnych handlarzy, oczywiście za odpowiednią kwotę (która, jak można się domyślić, będzie kosmicznie wysoka...).

Warlords: Battlecry II

Warlords: Battlecry II

PC

Data wydania: 12 marca 2002

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.4

Gracze

OCEŃ
Oceny

Trzecim sposobem na uzyskiwanie artefaktów może być zbieranie ich kawałków porozrzucanych po mapie, już same fragmenty będą posiadały magiczne właściwości ale dopiero po połączeniu dadzą bohaterowi nadludzką moc. Najmniej w tej chwili mówi się o zróżnicowaniu samych misji, w tej kwestii nic odkrywczego raczej nie zobaczymy. Na pewno pojawią się misje, w których trzeba będzie coś zdobyć, bronić ustalone pozycje czy też zabić/chronić/znaleźć wybraną jednostkę.

Jeśli sequel ma odnieść sukces to nie można zapomnieć o tych wszystkich elementach, które w pierwszej części wymagały jeszcze dopracowania bądź też po prostu się nie pojawiły. Najważniejszą sprawą było poprawienie kiepskiego AI. Oprócz ulepszonej inteligencji przeciwników (czego można się było spodziewać) o wiele skuteczniejsi będą dowodzeni przez nas magowie. Ci, którzy grali w WBC pamiętają zapewne, iż nie rzucali oni czarów jeżeli nie wydało im się odpowiedniego polecenia (nawet gdy byli atakowani). W dwójce pojawi się możliwość włączenia automatycznego rzucania czarów i to zarówno defensywnych jak i ofensywnych (pozostanie też jednak tradycyjne, manualne rzucanie czarów). Ciekawostką jest to, iż będzie można ściągać ze strony producenta nowe skrypty odpowiedzialne za sztuczną inteligencję (oddzielne dla całej rasy i pojedynczych jednostek)! Pod ogromnym naciskiem graczy SSG postanowił również wprowadzić postać barbarzyńcy (jako naszego bohatera), pojawią się również potężni Tytanowie, którzy będą najmocniejszą jednostką w grze. Każda ze stron będzie mogła „wyprodukować” tylko jedną taką jednostkę w trakcie danej misji. Z gry znikną natomiast łodzie, z którymi gracze w pierwszej części mieli niemałe problemy.

Grafika w WBC2 zostanie znacznie ulepszona chociaż nadal będzie to widok dwuwymiarowy. Poprawiony engine będzie o wiele lepiej przedstawiał efekty rzucania czarów (każdy czar to inny efekt na ekranie), pozwoli na pozostawianie przez jednostki śladów na śniegu i piasku, wprowadzi wiele nowych efektów wizualnych (np. ślady krwi, wybuchy, efekty pogodowe) czy wreszcie umożliwi korzystanie z pochyłości terenu walki w celu uzyskania przewagi nad siłami przeciwnika. Na całe szczęście ulepszenia w grafice nie będą się wiązały z koniecznością wymiany sprzętu. Jeżeli obietnice SSG zostaną dotrzymane to w „Warlords Battlecry 2” nie zmienią się (znacznie) wymagania sprzętowe. Do drugiej części przygotowano już także zupełnie nową ścieżkę dźwiękową. Producenci uraczą nas kilkudziesięcioma minutami bardzo nastrojowej, celtyckiej muzyki (w formacie Audio, wszystkie sample z gry będą „empetrójkami”).

Oprócz trybu singleplayer druga część gry będzie oferowała rozbudowany multiplayer. Gracze będą mogli zagrać przez IPX LAN, TCP/IP LAN oraz Internet (będzie możliwość skorzystania z serwerów przygotowanych przez producenta). Wybierając te tryby będzie można zagrać z pięcioma innymi osobami. Oprócz tego przygotowano specjalny tryb dla dwóch osób – Head-to-Head (gra przez modem).

Kontynuacja „Warlords Battlecry” zapowiada się na niezwykle udany sequel. Producenci bardzo uważnie wysłuchali sugestii oraz próśb graczy i zmodyfikowali wszystkie sporne elementy gry. Sam produkt ukaże się na wiosnę 2002 roku (w okolicach kwietnia) ale już lada chwila powinna być dostępna wersja demo gry. Ci zaś, którzy czekają na powrót do klasyki czyli tur również nie powinni być zmartwieni gdyż równocześnie SSG produkuje czwartą część „Warlords”! Nic tylko czekać i liczyć dni do premier obu tych gier!

Jacek „Stranger” Hałas

Podobało się?

0

Jacek Hałas

Autor: Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl