Falstart gry SimCity. Największe kontrowersje 2013 roku - które afery zapadły nam w pamięć?

Michał Grygorcewicz

Falstart gry SimCity

W wojnie między wydawcami gier a piratami komputerowymi przeważnie nie ma zwycięzców. Łatwo natomiast wskazać, kto w efekcie niej cierpi – nabywcy legalnych kopii, którzy muszą użerać się z coraz bardziej kreatywnymi pomysłami na zabezpieczanie gier, np. wymuszaniem stałego połączenia z internetem. Zwłaszcza kiedy nie działa ono jak należy. W zeszłym roku sprawę zawalił Blizzard w przypadku Diablo III, w tym nie popisało się Electronic Arts.

Parafrazując słynne słowa – gra wspaniała, tylko zabezpieczenia kiepskie. - 2013-12-21
Parafrazując słynne słowa – gra wspaniała, tylko zabezpieczenia kiepskie.

Marcowa premiera SimCity przeszła do historii ze względu na problemy z uruchomieniem i stabilnym funkcjonowaniem gry. Początkowo zabawa była mocno uciążliwa, użytkowników regularnie wyrzucało z serwerów. Niedługo potem nastąpił całkowity brak możliwości zalogowania się. Standardowe w takich przypadkach tłumaczenie, że „popularność produkcji zaskoczyła twórców i serwery nie były przygotowane na taką liczbę graczy” nie udobruchało fanów, bo problemu szybko nie usunięto. Średnia ocen użytkowników w serwisie Metacritic osiągnęła rekordowo niski poziom, recenzenci masowo obniżali grze notę, fora dyskusyjne zalała fala wyzwisk pod adresem EA. Koncern w końcu zdecydował się nawet zaoferować jeden darmowy tytuł w ramach zadośćuczynienia. W tym wszystkim najbardziej szkoda samej gry, bo nowe SimCity, gdy już udało się je uruchomić, okazało się całkiem przyjemną produkcją.

W ubiegłym roku z problemami na starcie borykało się Diablo III. Te jednak szybko rozwiązano. - 2013-12-21
W ubiegłym roku z problemami na starcie borykało się Diablo III. Te jednak szybko rozwiązano.

Plusem tej sytuacji jest to, że kiedy następnym razem ktoś pomyśli o wprowadzeniu do gry wymogu stałego połączenia z internetem, zastanowi się najpierw kilka razy. I jeśli mimo wszystko się na to zdecyduje – to dobrze sprawdzi, czy aby architektura serwerowa jest przygotowana na premierę. Przynajmniej taką mam nadzieję.

Podobało się?

0

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Która z wymienionych kontrowersji irytuje najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl