Legends of Might and Magic - zapowiedź

Czy kolejna gra z rodziny Might & Magic osiągnie poziom reprezentowany przez strategiczne Heroes of M&M lub cRPG pod tym tytułem ? Czy może jednak szybko pójdzie w zapomnienie ? Do premiery jeszcze trochę czasu.

Andrzej Jerzyk

Podczas gdy król Rydric toczy wojnę w odległych krainach, jego doradca i przyjaciel Zephram Dagrath, próbuje zdobyć potężną, magiczną machinę, która pozwoli mu przenieść się w przeszłość i zmienić bieg historii. Dzięki temu to on, a nie jego przyjaciel zostanie królem. Książe Golwyn, syn króla Rydrica, pod wpływem wizyty tajemniczego szamana, który odkrywa przed nim wizję końca świata, zapoczątkowanego knowaniami Zephrama, postanawia zebrać grupę pięciu śmiałków i wraz z nimi wyruszyć z zadaniem powstrzymania złowieszczego planu. Gracz poprowadzi tą sześcioosobową drużynę przez cztery różne światy z zadaniem odnalezienia potężnych artefaktów w tej znakomitej grze RPG nowej generacji.

Tak miało być. Jeszcze kilka miesięcy temu gra miała być właśnie komputerową grą RPG z elementami gry akcji. Jednak w umysłach programistów z New World Computing nastąpiła gwałtowna zmiana i teraz „Legendy” będą już koncentrować się na czystej akcji. Akcenty RPG mają w niewielkim stopniu się pojawiać, ale podejrzewam, że nie będzie ich tam więcej niż, na przykład, w Unrealu. Otrzymamy więc prawdopodobnie coś na kształt Counter-Strike, tyle że zamiast broni maszynowej, posługiwać się będziemy mieczami, siekierami, kuszami i tym podobnymi rodzajami broni. Czy wyjdzie to grze na dobre ? Przyjrzyjmy się jej nieco bliżej...

Pierwsze sygnały o poszerzeniu rodziny gier z plakietką MIGHT & MAGIC doszły do naszych uszu już jakiś czas temu. Do hardcore RPG czyli Might & Magic (ostatnio numer 8), strategicznych Heroes (szykuje się już część czwarta) i przygodowego Crusaders of M&M (w opinii graczy raczej nieudanego), miał dołączyć nowy typ gry – gra akcji FPP/TPP z ograniczonymi elementami RPG. Pierwsza porcja informacji ujrzała światło dzienne na targach E3, wiosną zeszłego roku i spowodowała duże zaciekawienie tym tytułem – dla wielu jest to jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów pierwszego kwartału tego roku.

Od E3 roku pańskiego 2000 minęło już sporo czasu i wiele się w zamyśle twórców Legends zmieniło. Przede wszystkim sens gry – nie będzie to już RPG, tylko osadzona w realiach Might and Magic wieloosobowa gra on-line. Do tego bawić się będziemy nie w świecie połączonym jakąś logiką, a na szeregu osobnych map (których jest razem 25). Ale przejdźmy do konkretów:

Gra będzie nam przypominać Team Fortress – zadania stawiane graczom odpowiadają standardom tego typu gier. Mamy do dyspozycji cztery rodzaje rozgrywki:

1. Sword in stone (miecz w kamieniu), czyli coś na kształt capture the flag. Polega to na tym, że gdzieś na mapie znajduje się tytułowy miecz, który musimy odnaleźć i odnieść w miejsce do tego przeznaczone.

2. Escort the Warlord (eskortuj dowódcę) – jeden z graczy strony dobrej lub złej zostaje wybrany dowódcą. Zadaniem członków jego drużyny jest bezpieczne doprowadzenie go do wyznaczonego miejsca, zanim zostanie zabity przez przeciwną drużynę.

3. Slay the dragon (zabij smoka) – wygrywa drużyna która zada śmiertelny cios znajdującemu się na planszy smokowi.

4. Rescue the Princess – zadaniem dobrej drużyny jest uratowanie porwanej przez złych księżniczki i doprowadzenie jej do bezpiecznego miejsca. Zadaniem złej – niedopuszczenie do tego.

Oczywiście grę można również zakończyć przez zabicie członków przeciwnej drużyny.

Legends of Might and Magic

Legends of Might and Magic

PC

Data wydania: 29 czerwca 2001

Informacje o Grze
5.5

GRYOnline

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny

Rozgrywka jest przeznaczona dla 6 osób w powyższych trybach lub 16 w trybie deathmatch. Legends jest grą multiplayer-only, jednak NWC ma nam zaoferować także tryb player vs. monster, czyli gracz kontra potwór, gdzie w ramach treningu będzie można zmierzyć się z jednym z 50 dostępnych w grze wrogów.

Nie zmieniły się natomiast postacie, którymi będziemy mogli kierować w grze. Jest ich tyle, ile miało być – sześć. Podzielone zostały na dwie grupy: dobrych (odważny i silny Paladyn, zdolny zarówno do walki z dystansu, jak i wręcz Druid oraz dysponująca potężną magią Czarodziejka) i złych (Wojownik – wielki i groźny człowiek z siekierą, Heretyk – zły odpowiednik druida, wreszcie Strzelec – dysponujący szerokim wachlarzem natarć bronią miotaną). Każda postać otrzymuje na początku dwie bronie – jedną do walki wręcz, drugą do walki z dystansu. Jakość broni jaką otrzymamy, zależy od klasy postaci: wojownik otrzyma np. potężny topór, podczas gdy strzelec dostanie znakomity łuk. Poza tym, gra ma pozwalać na zakup broni, których ma być łącznie osiemnaście, z czego dwanaście będzie dostępnych dla każdej postaci, a pozostałe sześć będą pełnić role super-broni, odpowiednich tylko dla danej klasy. Zakupu owych broni dokonywać będziemy za pieniądze zdobyte za zabicie przeciwników, jak i za wykonane zadania.

Od strony audio-wizualnej gra ma wreszcie prezentować się współcześnie. Dlaczego wreszcie ? Ano dlatego, że New World Computing wreszcie użyje nowego engine’u, a ten znany jeszcze z M&M 6 pójdzie na zasłużoną emeryturę. Ten nowy jest znany pod nazwą LithTech 2.0 i prezentuje się naprawdę poprawnie. Jednak z ostateczną oceną trzeba będzie poczekać aż ujrzymy go w akcji.

Czas na podsumowanie... Muszę przyznać, że ten tytuł póki co, wzbudza u mnie mieszane uczucia. Ale chyba jest tak zawsze, że boimy się zmian w tym co dobre (mam na myśli serię Might & Magic). Za kilka miesięcy okaże się, czy obawy te były uzasadnione, czy wcale nie powinny się ujawniać. Nieco kontrowersyjny wydaje się też pomysł deathmatch’u z użyciem prawie wyłącznie broni białej – wyobraźcie sobie, jakby wyglądała zabawa z kolegami w quake’a, gdyby zostawiono wam jedynie siekierkę ? Ale cóż, nie ma co narzekać, trzeba czekać i się przekonać na własnej skórze. Oby tylko gra pojawiła się nieco szybciej w naszym pięknym kraju niż miało to miejsce przy okazji polskiej edycji Might & Magic 8.

Jeż

Podobało się?

0

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl