Animus. Kto jest kim w serii Assassin's Creed? Skrót fabuły, bohaterowie i kluczowe pojęcia

Filip Grabski

Komentarze

Animus

Animus

Stworzona przez korporację Abstergo maszyna do tworzenia wirtualnej rzeczywistości na bazie genetycznych wspomnień umieszczonej w niej osoby. Pierwszy Animus został zbudowany latach 80. XX wieku z wykorzystaniem technologii pradawnej cywilizacji. Projektem dowodził Warren Vidic, który – prócz podstawowego, ciągle ulepszanego Animusa – zbudował także maszynę do szkolenia pracowników Abstergo (program treningowy Animi).

W pierwszym Assassin's Creed Desmond ma do czynienia z Animusem w wersji 1.28 – wówczas najlepszej stworzonej inkarnacji tej maszyny. Obserwowane przez graczy wskaźniki, paski ładowania czy elementy HUD-a to w istocie interfejs tego urządzenia. Po ucieczce Desmond korzystał ze stworzonej przez Rebekę Crane (na bazie dostarczonych przez Lucy Stillman schematów) edycji 2.0 Animusa. Niestety – nawet w tej udoskonalonej wersji długie przebywanie w Animusie może być niebezpieczne dla zdrowia i wywoływać efekt rozmycia (to proces, podczas którego genetyczne wspomnienia mieszają się ze świadomością umieszczonego w maszynie człowieka, co może prowadzić do mylenia przeszłości z teraźniejszością oraz załamania umysłowego). W Assassin's Creed Revelations użyty został Animus 2.03, który jednocześnie stanowił system podtrzymywania życia dla pogrążonego w śpiączce Desmonda. W najnowszym odcinku serii zobaczymy wersję 3.01.

8

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl