Heavy Rain - GC 2008

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już 2 lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją tej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do targów GC 2008.

Łukasz Malik

Od momentu pamiętnego dema prezentującego możliwości PS3 zatytułowanego Casting minęły już ponad dwa lata. Wiedzieliśmy, że twórcy Fahrenheita użyją zaprezentowanej technologii w swoim kolejnym projekcie: Heavy Rain, który był dla nas wielką zagadką – aż do tegorocznych targów Games Convention, gdzie mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy grywalną wersję.

Choć prezentacja zrodziła jeszcze więcej pytań niż odpowiedzi, to już teraz mogę stwierdzić, że to najlepsza gra na PlayStation 3 i prawdopodobnie najlepsza, najbardziej innowacyjna, najbardziej dojrzała, najlepiej wyglądająca gra tegorocznych targów. Odważne słowa? Tak, odważne, bo ekipa Quantic Dream postawiła sobie poprzeczkę tak wysoko, że w wypadku nieudanego skoku, nie wyjdzie z tego cało. Nad Heavy Rain pracuje obecnie ponad 200 osób, same sesje motion capture trwały 6 miesięcy, pracowało nad nimi 18 aktorów i kaskaderów. Opracowano technologię przechwytywania ruchu powiek i gałek ocznych, a złożoność projektu pozostawia wątpliwości, że zostanie on skończony w 2009 roku, jak obiecują twórcy.

Wszystko zaczęło się od pamiętnego dema z E3 2006.

Prowadzący prezentację David Cage – szef studia oraz główny projektant, chwalił się że mają najładniejsze menu gry na Games Convention. A i owszem, praktycznie fotorealistyczny render poruszających się kobiecych oczu robi wrażenie. Zaraz zaraz, to nie render, tylko scena generowana w czasie rzeczywistym! Pierwszy szok. Z drugiej strony, przecież na ekranie widzimy tylko wielkie zbliżenie, więc w przypadku bardziej złożonej sceny zobaczymy jakieś uproszczone modele. Nie! To model bohaterki wyjęty wprost z gry. Oprócz wspomnianej wcześniej technologii motion capture oczu, twórcy chwalą się także realistycznymi odbiciami obrazu w źrenicach oraz samo-cieniowaniem poszczególnych elementów twarzy (np. nos rzuca cień na policzki w czasie rzeczywistym).

Jednak czym jest Heavy Rain? Przygodówką? Grą akcji? Interaktywnym thrillerem? Wszystkim po trochu. Farenheitem do potęgi n-tej. Nie będzie jednak ratowania świata, wielkich konspiracji, nadprzyrodzonych mocy i kolejnego wcielenia Neo z Matriksa. Historia pozostaje wielką tajemnicą, zaprezentowane demo, nie ma związku z główną osią fabularną i prawdopodobnie w ogóle nie znajdzie się w finalnej wersji. Wszystko po to, żeby nie zepsuć nam zabawy. Jedynym tropem pozostaje ujawniony podtytuł: The Origami Killer.

Heavy Rain

Heavy Rain

PC PlayStation

Data wydania: 23 lutego 2010

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Młoda kobieta jedzie na motorze po spowitym w deszczu, typowym amerykańskim przedmieściu, podjeżdża pod jeden z domów, zsiada z pojazdu. Jest ślicznie, ale grafika nie zwala z nóg. Na razie. Bohaterka ściąga kask i w tym momencie widzimy zbliżenie na twarz, która jest zalewana przez krople deszczu. Obrazek, który widzicie poniżej nie jest w stanie oddać tej gigantycznej dbałości o szczegóły, co w połączeniu z przepiękną animacją daje graficzny majstersztyk.

Całą grę obserwujemy z filmowych kamer, aby nie stracić orientacji w poruszaniu się przy zmieniających się ujęciach, prawy spust zawsze odpowiada za poruszanie się do przodu (zupełnie jakbyśmy dodawali gazu), analogiem wykonujemy obrót głowy i ramion nadając kierunek ruchu naszej postaci.

W ruchu, to ujęcie wygląda niesamowicie.

Gdy dziewczyna podchodzi do skrzynki na listy, po raz pierwszy widzimy sposób naszej interakcji z otoczeniem, do miejsca gdzie możemy wykonać daną akcję przykleja się niewielkie, półprzezroczyste koło z symbolem klawisza, który mamy nacisnąć żeby wykonać kontekstową czynność. Dodatkowo w tym przypadku, prędkość z jaką otworzymy skrzynkę i sięgniemy po znajdującą się w niej zawartość, będzie zależała od wychylenia gałki analogowej.

Bohaterka sceny to dziennikarka prowadząca jakieś śledztwo. W skrzynce podejrzanego Mr. White'a znajduje katalog z damską bielizną. Po spacerze po obejściu postanawia porozmawiać z jego mieszkańcem, podchodzi do drzwi. Mamy wybór akcji: możemy zapukać lub zadzwonić. Nikogo nie ma w domu? Może trzeba krzyknąć? Wyboru opcji dialogowej dokonujemy wychylając kontroler SIXAXIS, rozwiązanie wydaje się być bardzo intuicyjne. Geniusz interfejsu polega na tym że możemy np. jednocześnie zacząć walić do drzwi i krzyknąć wybraną kwestę. Robimy to całkowicie niezależnie. Koniec końców musimy znaleźć sposób żeby do tego domu wejść. Tutaj mamy już przygodówkowe cliché – widzimy uchylone okno, ale nie możemy go dosięgnąć. Korzystamy z leżącej nieopodal beczki. Aby ją wywrócić musimy katować jeden z przycisków, aby ją przetoczyć musimy poruszać kontrolerem. Możemy także przywołać myśli naszej protagonistki dotyczące rozgrywającej się sytuacji (wybieramy je również wychylając kontroler). Mają one być nie tyle podpowiedziami, a naszym sumieniem które rozważy za i przeciw danego wyboru. Włamujemy się do domu i popełniamy przestępstwo, czy poddajemy się i odpuszczamy temat?

Jeżeli nie przepadasz za tzw. quick time eventami, czyli momentami w których musimy nacisnąć odpowiedni klawisz, bądź kombinacje klawiszy, to możesz mieć problem z przywyknięciem do rozgrywki. Stopień komplikacji i trudności sekwencji będzie uzależniony od sytuacji w jakiej się znajdziemy. Bezszelestne ukrywanie się w szafie, gdy po domu grasuje seryjny morderca, będzie wymagało nawet naciśnięcia naraz trzech klawiszy oraz spustu. Wszystko po to żeby jeszcze bardziej zaangażować gracza emocjonalnie. Imersja to słowo klucz wielokrotnie powtarzanie przez Cage'a podczas pokazu, grając w Heavy Rain będziesz jednocześnie aktorem, reżyserem i scenarzystą. Gdyby to stwierdzenie padło z ust jakiegoś marketingowca byłbym bardziej sceptyczny, ale ci ludzie stoją za Omikronem i Fahrenheitem więc mają u mnie gigantyczny kredyt zaufania.

Filtry i rewelacyjne oświetlenie nadają Heavy Rain filmowej głębi.

Wracajmy do gry. Wchodzimy przez okno do domu. Wnętrza wyglądają fenomenalnie – jest ciasno i duszno, nie ma mowy o sterylności, czy słabym projekcie poziomu. Osobne ujęcia pokazują nam różne elementy wystroju wnętrza, podnosząc napięcie i budząc w nas niepokój. Krótki spacer po parterze. Znajdujemy resztki kobiecego stroju koło kominka, ruszamy po schodach... Chyba nigdy nie widziałem takiej animacji postaci. Całość wygląda jak scenka przerywnikowa, ale to my kontrolujemy bohaterkę. Na piętrze dokonujemy makabrycznego odkrycia, w wannie pełnej krwi leży ciało kobiety. Reakcja naszej młodej dziennikarki pokazuje jak ważnym aspektem dla Quantic Dream jest stworzenie wirtualnych postaci potrafiących oddać emocje. W pozostałych pokojach znajdujemy wypchane przez psychopatę ciała kobiet, uwiecznione w różnych pozach. Doskonale widzimy co musi czuć ta młoda dziewczyna, jednak dopiero teraz rozpocznie się prawdziwa gra o życie. Do mieszkania wszedł zabójca, ekran dzieli się na dwie części – patent z serialu 24. Muzyka przyspiesza, mnie samemu serce podeszło do gardła, musimy się stamtąd wydostać! Przekradamy się po różnych zakamarkach domu, jakimś cudem udaje nam się umknąć nie przykuwając uwagi szaleńca, wsiadamy na motor – ten nie chce zapalić... udaje się! Odjeżdżamy czym prędzej z tego potwornego miejsca.

Koniec dema. Hmmm fajnie, gdzie ta rewolucja? Co w tym takiego fajnego? To przecież Fahrenheit w pięknej oprawie z zagadkami, z pierwszej lepszej przygodówki...

Tak, ale w tym momencie na scenę wchodzi coś co autorzy nazywają deformowaniem historii. Cage użył przykładu z gumką do mazania, możemy ją wyginać, zgnieść, ale gumka pozostanie dalej sobą. Tak samo gracz, może dowolnie zmienić przebieg wydarzeń w obrębie danej sceny, ale musi doprowadzić do jej końca.

Tutaj rozpoczęła się część prezentacji, która wzbudziła zachwyt wśród obecnych na sali. Co jeżeli morderca nas zauważy? Możemy z nim walczyć, obezwładnić go by kupić sobie trochę czasu, możemy próbować się ukryć, uciec z domu. Kto wie może uda nam się go zabić? Jaki to będzie miało wpływ na całość historii?

Jeżeli w pełnej wersji starcia będą równie emocjonujące, to nieźle się przy nich napocimy.

Walka wygląda wprost niesamowicie. Cage cały czas krzyczy, że to nie przerywnik filmowy tylko sami poruszamy się postacią, co chwilę musimy odpierać ataki poprzez naciskanie odpowiednich przycisków. W podobny sposób sami możemy atakować np. gdy podejdziemy do lampy, którą zbijemy na głowie bandyty. Możemy także sami zginąć i nie będzie napisu game over. Po prostu przejdziemy do następnej sceny, a tych będzie 60. Kim będziemy grać? Jak sceny będą połączone ze sobą? Ilu będzie bohaterów? To właśnie te pytania, na które jeszcze długo nie poznamy odpowiedzi. Pokazowy poziom miał tylko zaprezentować nam w akcji używaną przez Quantic Dream technologię oraz przed wszystkim sposób oddziaływania na gracza, dlatego był efektowny, widowiskowy, ale to nie jest główny cel twórców. Chcą opowiedzieć dorosłą, dojrzałą historię w sposób jaki nikt w przemyśle rozrywkowym jeszcze nie zrobił. Tu nie ma inwentarza, ani giwery pod jednym z klawiszy, są tylko zwykli ludzie reagujący na niezwykłe sytuacje. I to my sprawujemy nad nimi kontrolę.

Po prezentacji która zakończyła się gromkimi brawami, siedzący obok mnie Lordareon zadał pytanie: „Scen ma być 60, a po dwóch latach pokazujecie nam tylko jedną, czy naprawdę chcecie wydać tą grę w 2009 roku?”. David Cage ze stoickim spokojem odpowiedział, że najgorsze już za nimi, skończyliśmy półroczne sesje motion capture... Odpowiedź zwaliła mnie z nóg, gra będzie miała 60 scen, które możemy rozegrać w gigantycznej ilości wariantów, które trzeba skrupulatnie oprogramować i przetestować, a każda z nich wykonana jest z ogromną pieczołowitością. To, że mają już gotową animację postaci zbytnio mnie nie pocieszyło. PlayStation 3, jest platformą przewidzianą na 10 lat, więc nie traćmy nadziei i po prostu czekajmy. Jest na co.

Łukasz „Verminus” Malik

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-09-01
18:06

remekra Senator

remekra

Haha, ale długi post.

Nie ten wiarygodny serwis tak się nie nazywał :P Coś ale gamespot, ale jakbym nie usunął historii to bym Ci powiedział, ale serwis nie jest stronniczy to Ci mogę zapewnic.

Wierz nie żebym Ci nie wierzył, ale to tak samo jak ja bym powiedział
Wiesz wczoraj widziałem słonia w kratkę, jale nie miałem aparatu by zrobić zdjęcie. ale on tam był mogę cię zapewnić
Uwierzyłbyś?;)

Z tą opłacalnością dla "gracza" to nie jest tak samo opłacalny i dobrze o tym wiesz Remekra, wiele tytułów omija PC.

Wiele tytułów powiadasz. Może dodaj że to wiele gier z PS3 omija PC, ale nie tylko bo X360 też.
Poza tym jakoś jedynymi grami jakie bym chciał zobaczyć na PC a ich nie ma i nie będzie to God of War 3 i może Killzone 2. Reszta albo jest na PC, albo będzie.
No bo chyba nie wierzysz w to że taki GoW2 albo Resident Evil 5 nie wyjdą na PC?
Owszem może trochę później, ale skoro do tego czasu jest w co grać, to jaki problem trochę poczekać? A będzie w co grać. Teraz będzie wychodziło tyle tytułów do wakacji 2009, że aż głowa boli. Nie wiem gdzie ja znajdę czas aby w nie pograć.

PS. Jak uciągniesz na tym Crysisa czy FC2 na ultra max to będzie nieźle :P

FC2 może na Ultra Max nie uciągnie ten komputer, ale konsole też nie. A na detalach odpowiadającym tych z konsol, spokojnie sobie da radę. A może i pójdzie na wyższych.
W Crysisa też dało by się na nim grać na Very High, bez AA i w 1280x1024. Zostają jeszcze tweaki.

O Crysisa to już nie będę się tak wykłócał bo jest to bezcelowe ale napewno nie wygląda lepiej niż kilka gier na konsolę od HR jest brzydszy i killzone2 też wiem bo widziałem:P O FC 2 się nie wypowiem bo chyba Far jest lepszy :D

Tak jak już kubic napisał
Crysis 2007
HR 2009
To tak samo jak ja bym powiedział że w 2010 wychodzi Crysis 2 i zje graficznie HR.
Killzone 2 to zupełnie inny styl graficzny. Mniej realistyczna jest grafika, bo akcja się dzieje na innej planecie, czasem jest trochę za dużo Blura, ale nie oznacza to że grafika jest zła. Jest inna.
Poza tym zawsze musisz brać pod uwagę że w Crysis masz w miarę otwarte przestrzenie, a nie zamknięte i małe.

Grid to Grid i nie był dopracowany nawet twórcy mówili o tym

Nie rozumiem dlaczego jest niedopracowany? Mi chodzi świetnie a grafika też jest świetna.

Tłumaczyłem (chyba w ostatnim poście), że chodziło mi o to, że na konsolach tworzy się więcej gier z duszą

No Killzone 2 to ma taką duszę że szok. To samo GoW2. Po prostu nic tylko stanąć i rozmyślać jakie to one dusze mają.


Diablo i Starcraft to jest coś ale MGS

Nie każdemu podoba się MGS, dla mnie to gra ze zbyt pokręconą fabułą. "Pokręcona" fabuła jest fajna, ale trzeba znać umiar, a dla mnie tam go nie ma.


Z tą zabawą......hmmm pewnym jest to (ja tak miałem), że "PeCeciarz" który gra kilka lat na PC i po kilku latach grania na PieCu weźmie w łapę pada i "pogra" na konsoli w FPS, to gdy robi to pierwszy raz to czuję się jakby ściskał żyletki w rękach :P Ale jak już się "załapie" to jest to cudowna rzecz. O garficę już się nie kłócę bo na PC nie jest zawsze lepsza (chyba ,że gra jest nowsza) :P

Ale ja mam pada od Xboxa 360 i czasem gram nim w Fpsy i owszem na początku było trudno, teraz już jest łatwiej. Ale pytanie po co mam grać padem skoro mogę mieć precyzyjniejszą myszkę? Na padzie nie obrócę się o 180 stopni tak szybko jak na myszce. I jak mówiłem o wygodzie to nie chodziło mi tylko o sterowanie. Ja lubię uniwersalność tego urządzenia. Jak chcę grać to naciskam ikonkę na pulpicie. A tuż po grze mogę robić masę innych rzeczy, bez przechodzenia z konsoli do PC i na odwrót.
A co do grafiki to właśnie w tym sęk, że jeśli gra jest Multiplatformowa to zawsze, albo wygląda tak samo jak na konsolach albo lepiej(głównie dzięki wyższym roź. i AA). Tylko na początku kiedy był X360 zdarzało się że gra na PC wyglądała gorzej(np. w Just Cause). Teraz pomijając lenistwo takiej Segi, która wypuściła Iron Mana i Hulka na PC, które były konwersją z PS2.
No i Fify też były z PS2, ale już nie będą(pomijając fakt że moim zdaniem sportówki na PC, to lekka pomyłka).

że na PC jest tylko jedna świetnie wygladającą gra CRISIS.

Oczywiście że nie. Stalker Clear Sky też świetnie wygląda. Tak samo Cryostasis: Sleep of Reason. Gry może bez kampanii reklamowej na cały świat, ale za to z takim klimatem że mało, która gra może się takim pochwalić.

Endex tylko Crysis ma podobno w sonie takie coś, co wraz z rozwojem sprzętu wzrasta też jego grafika mimo, że jest wyprodukowany w 2007 to będzie wyglądał inaczej np. 2009 na lepszym sprzęcie (może nawet lepiej:P). Podobno "nowy" silnik juz mają ale nie wypuszczą go dopóki nie wyjdzie PS4.

Oczywiście że jak za 3 lata go odpalisz w 1980x1200 z 16xAA to będzie wyglądał lepiej niż teraz.
Ale nie aż tak. Jego lepsze wyglądanie miało polegać na tym że Crytek miał wydawać patche, które tą grafikę polepszą, jednak zrozumiał że jest to bezsensowne.
Ale Crysis to gra wyjątkowo modyfikowalna. Więc wystarczy że wpiszesz parę komend(albo ściągniesz je) i już może np. Nie być znikających ciał. Ani pogarszania tekstur tych co są dalej.
Teraz sprzęt jest na to za słaby ale za jakiś czas nie będzie już problemu.

jak kilka postów temu pisałeś o renderowanym pokazie tej gry,ale teraz ta gra wygląda lepiej niż ten render

Nie, nie wygląda lepiej. Przypatrz się dokładnie jeszcze raz, na render a potem na aktualny Gameplay widać różnicę na korzyść rendera.
Tekstur też nie ma aż tak ostrych(jak jest gameplay to popatrz sobie na moment jak kuca przed ścianą, widać wtedy lepiej że nie są aż tak ostre), ale są one po prostu dobrze zamaskowane, Shaderami, filtrami itp. Dlatego aż tak tego nie widać.

Król FPS.

Biorąc pod uwagę, to jaka była pierwsza część, to poczekałbym z tymi opiniami.
Sam wcześniej mówiłeś że Crysis to tylko grafika, a teraz nazywasz KZ2 królem Fpsów, po gameplayu z jednego poziomu.

Co do UT3 to widzę że niektórzy zapominają że ten engine ma już swoje lata i nie jest z "wczoraj".

Szatan999 co do filmiku z autem to to działa płynnie w 1920x1080 w 60 fps.

Nie, nie działa w 1920x1080. To że gra jest w 1080p nie znaczy że jest w Full HD. GT5P chodzi w 1280x1080, a 1920x1080 jest tylko i wyłącznie w garażu(czy jak to tam się nazywa gdzie auta można oglądać), podczas wyścigu gra chodzi w 1280x1080.

Jeśli chodzi o Fpsy to
1. Crysis Warhead
2. Project Origin
3. Far Cry 2

Komentarz: remekra
2008-09-02
22:10

zanonimizowany371830 Chorąży

Dobra remekra:P Cholerrnie długi post :D

Nie ten wiarygodny serwis tak się nie nazywał :P Coś ale gamespot, ale jakbym nie usunął historii to bym Ci powiedział, ale serwis nie jest stronniczy to Ci mogę zapewnic.

Niestety nie mogę znaleźc tej strony ale jak znajdę podam, ale jedna z Polskich stron też to znalazła i opublikowała na swojej, serwis jest profesjonalny i nie wrzuca, żadnych "kłamstewek"
http://www.ps3site.pl/far-cry-2-z-lepsza-grafika-na-ps3/


Z tą opłacalnością dla "gracza" to nie jest tak samo opłacalny i dobrze o tym wiesz Remekra, wiele tytułów omija PC

Znowu lekki sarkazm:P No ale niestety musisz przyznac, że na PC poza kontynuacjami gier-legend nic nie wychodzi z "duszą" na dzisiejsze kompy, no i nawet to opóźnienia dla hardcore gracza jest wielkim minusem. To tak jak z Bioshockiem na PS3.

A na detalach odpowiadającym tych z konsol, spokojnie sobie da radę

Taak, niestety FC2 nie wykorzystuję całkowitej mocy konsol, a za około 2 lata (mam nadzieję) konsolę (jedna już jest w 90 paru % "zużyta") rozwiną to co w nich drzemie do max'a swoich możliwości i za takie pieniądze (1400 zł) kompa tak dobrego nie kupisz

Tak jak już kubic napisał
Crysis 2007
HR 2009
To tak samo jak ja bym powiedział że w 2010 wychodzi Crysis 2 i zje graficznie HR.
Killzone 2 to zupełnie inny styl graficzny. Mniej realistyczna jest grafika, bo akcja się dzieje na innej planecie, czasem jest trochę za dużo Blura, ale nie oznacza to że grafika jest zła. Jest inna.
Poza tym zawsze musisz brać pod uwagę że w Crysis masz w miarę otwarte przestrzenie, a nie zamknięte i małe.

Ja też psiałem, jak producenci zrobili Crysisa:P więc "wiek" nie ma znaczenia bo dodatek do Crysisa wyglada tak jak zwykły Crysis dziś. Grałeś w Killzone2 ? :) Lub wiesz jak będzie wyglądac dokładna rozgrywka w HR i KZ2 ??:) A tak poza tym Crysis też nie jest do końca realistyczny.

Nie rozumiem dlaczego jest niedopracowany? Mi chodzi świetnie a grafika też jest świetna.

Powiedzieli, że mogli by jeszcze to lepiej zrobic.

No Killzone 2 to ma taką duszę że szok. To samo GoW2. Po prostu nic tylko stanąć i rozmyślać jakie to one dusze mają.

No Crysis ma taką duszę, że szok. GoW nie miał duszy to jest gra pusta i dla "dzieci" (bez urazy :P) Killzone 2 okażę się po premierze ( a remekra jakiej Ty chcesz fabuły od FPS drugi warcraft czy FF VII z tego nie wyjdzie, a i tak nie wiemy dokładnie o czym będzie fabuła w Killzone2)

Nie każdemu podoba się MGS, dla mnie to gra ze zbyt pokręconą fabułą. "Pokręcona" fabuła jest fajna, ale trzeba znać umiar, a dla mnie tam go nie ma.

Nie każdemu podoba się Diablo czy Starcraft:P Są gusta i guściki ale MGS ma historię jak mało gier. (Żeby nie było niedomówień jest kilkanaście gier które mają historię:D)

PAD......hmm precyzje można też wyrobic sobie na padzie tylko zależy to od wprawy. Prędkośc gałki można zmienic przynajmniej w PS3:D Jak gram to gram i nie chcę robic nic innego tylko chcę się odprężyc :) Ze sportówkami się zgadzam :P

Stalker już jedynka miała byc bombą atomową jeśli chodzi o grafikę, z 2 będzie tak samo (oby nie)

Oczywiście że jak za 3 lata go odpalisz w 1980x1200 z 16xAA to będzie wyglądał lepiej niż teraz.

Z jednym się w miarę zgadzamy:P

Nie, nie wygląda lepiej. Przypatrz się dokładnie jeszcze raz, na render a potem na aktualny Gameplay widać różnicę na korzyść rendera.
Tekstur też nie ma aż tak ostrych(jak jest gameplay to popatrz sobie na moment jak kuca przed ścianą, widać wtedy lepiej że nie są aż tak ostre), ale są one po prostu dobrze zamaskowane, Shaderami, filtrami itp. Dlatego aż tak tego nie widać.

Tak wygląda lepiej wystarczy zagrac (nie patrz na gameplay bo one tego nie pokazują co widzisz na żywo. Jeśli chodzi o ostrośc w ciągu 2 miesięcy grafika w Killzone 2 uległa znaczniej poprawie zobaczysz jak wyjdzie gra (to jeszcze coś poprawią- tylko co jeszcze zostało do poprawienia??:P)
Pierwsza częsc była lekko przereklamowana troszkę jak Crysis. A co do króla to sam się przekonasz:P

Co do UT3 to widzę że niektórzy zapominają że ten engine ma już swoje lata i nie jest z "wczoraj".

Np. crytek też nie jest od wczoraj:P

Martwię się o P. Origin coś może im to nie wyjśc :(

Komentarz: zanonimizowany371830
2008-09-03
09:38

zanonimizowany575374 Generał

Szatan999, nie zapominaj, że do ciebie jako gry na PS3 mają może duszę, ale do PCtowców takie gry jak DMC nie ma duszy, tylko uważają ją za zwykłą bijatykę. Do nich duszę mają np. takie gry jak strategie, erpegi w stylu diablo, oldschoolowe strzelanki, PCtowcy mają inny gust od konsolowców.

A co do tego z KL2 co napisał remakera, to to jest prawda, tekstury w grze są strasznie niskiej jakości, przerzucone przez różne filtry. Też to widziałem i to jest filmik z jakiś targów z tego roku które jakiś czas sie temu odbyły.

A co do FC2 to jakoś nie mogę uwierzyć w to, że na PC nie będzie można uciagnać takiego AA jak na PS3, bo z tego co tam można wyczytać to AA na PS3 będzie lepsze od X360, a wersja PC będzie miała AA zbliżone do tego z X'a. Więc albo faworyzują PS3, albo nie wiedzą o mocy dzisiejszych komputerów i o dość niskiej ich cenie, bo za 2000zł lekko kupi się komputer który udźwignie tą grę na prawie Very High, ten nieszczęsny AA pewnie by trza było ino wyłączyć.

Komentarz: zanonimizowany575374
2008-09-03
09:54

zanonimizowany575374 Generał

Nie wiem czy tylko ja to zauważyłem, Ale szukałem tej informacji teraz na różnych stronach i nigdzie nie znalazłem takiej informacji, a jak już gdzieś było coś to był odnośnik do gamespota, na oficjalnej stronie też nic nie znalazłem (może źle szukałem??). Mo cóż pożyjemy, zobaczymy.

Komentarz: zanonimizowany575374
2008-09-03
20:37

zanonimizowany371830 Chorąży

Ja nie jestem PS-maniakiem( a jak nim jestem to jestem też PeCetowcem:P) Dla mnie Diablo czy Warcraft, Age of Empires, Max Payne, CofD2, Medal1itd. mają duszę.

KZ2 umówmy się na jedno kto nie widział KZ na własne oczy nie odzywa się w tej sprawie:P

AA na PS3 będzie takie jakie na PC w najwyższych ustawieniach, no bo będzie lepsze od X .
Znajdę oryginalny link to podam tę wiadomośc nawet krótki wywiad video był.

Komentarz: zanonimizowany371830

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl