Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 21 maja 2003, 14:36

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

E3 2003: I po burzy...

Ostatni dzień targów E3 2003 nie był już tak fascynujący jak poprzednie, ale również posiadał kilka zaskakujących akcentów...

Spis treści

Bardzo aktywny JoWood

Stoisko firmy JoWood zdecydowanie można zaliczyć do najbardziej aktywnych. Praktycznie każdy wystawiany tytuł posiadał w okolicy kogoś ze swojego zespołu produkcyjnego, który na bieżąco opowiadał o tym co się z danym tytułem dzieje. Twórcy Spellforce: The Order of Dawn opowiadali o cechach swojej gry RPG, a także zaprezentowali nową rasę, na temat której szczegółowe informacje znajdą się już niebawem na oficjalnej stronie gry. Natomiast Teut Weidemann, główny projektant Soldner: Secret Wars był do dyspozycji mediów przez wszystkie dni targów i prezentował im w akcji swoją najnowszą grę. Teut odpowiadał na pytania dziennikarzy i pokazywał im kluczowe elementy Soldnera. Już niebawem w Internecie powinny pojawić się pierwsze wrażenia na temat tej produkcji. Oprócz tych dwóch tytułów promowano jeszcze inne: Transport Giant, grę strategiczną, która mocno nawiązuje do wydanego niedawno Industry Gianta i kultowego Transport Tycoona Chrisa Sawyera. Osadzona na przełomie XIX wieku gra pozwoli stworzyć własne imperia transportowe graczom. Podobny tematycznie Railroad Pioneer daje z kolei graczom możliwość stworzenia wielkiego kapitału na liniach kolejowych. Tytuł wymierzony jest w Railroad Tycoon III, ale z prezentowanych materiałów wnioskować można, że raczej nie uda mu się pokonać dzieła PopTop. Targi E3 były okazją dla JoWood by uruchomić oficjalną witrynę swojej najnowszej gry RTS pt. Against Rome, w której niecywilizowani barbarzyńcy będą mieli okazję rzucić Rzym na kolana. Promowano również tworzonego już od lat Chasera, strzelaniny FPP, która podobnie jak Doom III, osadzona została w realiach kolonizowanego Marsa.

Wiele gier, jedna wirtualna fizyka

Jednym z ciekawszych wydarzeń targów była mała konferencja na temat fizyki w grach komputerowych prowadzona przez MathEngine. Firma ta zajmuje się wyłącznie tworzeniem realistycznych modeli zachować i reakcji w oparciu o prawa fizyki naszego świata. Technologia jest na tyle zaawansowana, że jej licencja została zakupiona i wykorzystana w wielu grach komputerowych wśród których znajdują się takie hity jak: Alone in The Dark IV, PlanetSide, Enter the Matrix, Unreal Tournament 2003, czy Rainbow Six: Raven Shield. KarmaPhysics, bo tak nazywa się owa technologia, zakupiona została (także podczas targów) przez wiele firm, w celu wdrożenia jej do swoich tytułów. Po targach poszczególne firmy mają poinformować w swoich komunikatach prasowych o jakie gry konkretnie chodzi.

E3 2003: I po burzy...

Ostatni dzień targów E3 2003 nie był już tak fascynujący jak poprzednie, ale również posiadał kilka zaskakujących akcentów...

E3 2003: Tajfun gier

Do gmachu Convention Center po raz dziewiąty wpuszczona została horda graczy, którzy przez ostatni tydzień umierali z ciekawości jakie gry zostaną zaprezentowane na targach E3 2003 ...

E3 2003: Dzień zero...

Oto kolejna część naszej relacji z targów E3 2003. Tym razem opisujemy co można było zobaczyć w tzw. dniu "zerowym" czyli pokazach przeznaczonych jedynie dla mediów.