Anarchy Online: Alien Invasion - zapowiedź
Alien Invasion to trzeci, oficjalny dodatek do niezwykle popularnego i uhonorowanego licznymi nagrodami MMORPG Anarchy Online. Tym razem mieszkańcy planety Rubi-Ka będą musieli stawić czoła inwazji obcych, którzy ich zaatakują...
Michał Brachowski
W świecie MMORPG, Anarchy Online jest dość rzadkim zjawiskiem. Podczas gdy inne firmy poszły drogą smoków, elfów, mieczy i czarów, FunCom wybrał inną ścieżkę. Rzucił nas na planetę Rubi-Ka, 30000 lat w przyszłość, gdzie korporacja Omni prowadzi wojnę przeciwko buntownikom związanym w Clanach.
Naturalnie świat science fiction pełen jest obcych ras, prawda? Nie jacyś tam „obcy” przemierzający pustynie, o nie! Mówimy tu o czymś, co mogliśmy obserwować w filmie „Dzień Niepodległości”, i to właśnie to firma FunCom planuje. Ogromne staki kosmiczne-matki, wypuszczające floty mysliwców i hordy obcych, szturmujących miasta wybudowane przez graczy!
Tak właśnie, nie przesłyszeliście się. Wielkie organizacje będą mogły budować nowe miasta, kupować nowe obszary i zakładać bazy. Nie będzie można budować wszędzie – tylko na obszarach w specjalnie oznaczony sposób (tak zwane „Flagged Areas”). Oczywiście wszystko ma swoją cenę i koszty bieżące, więc nie będzie można wybudować miasta, a gdy nam się znudzi porzucić go, co mogłoby prowadzić do świata pełnego opuszczonych miast! Bazy będą występować w trzech rozmiarach, w zależności od wielkości naszej organizacji (gildii). W bazie także będziemy mieli dostęp do: pokoi treningowych, sal z trofeami, terminali bankowych, dodatkowej powierzchni magazynowej oraz pokojów narad, gdzie będzie można planować na przykład nadchodzące bitwy. Będzie tam można nawet skorzystać z usług chirurgów, którzy mogą zmienić wygląd naszej postaci za odpowiednią opłatą. FunCom nie planuje wprowadzenia opcji zmiany rasy czy płci, ale będzie można zmienić wszystko w swoim wyglądzie.
Największe z baz będą miały nawet lądowiska na dachach, czy ogromne garaże na pojazdy bojowe. Wszyscy, którzy widzieli „Łowcę Androidów” wiedzą o czym mowa :) Nowe bazy oraz miasta będą tak zaprojektowane, aby nowi gracze łatwo mogli zapoznać się z grą oraz nowościami.
Ale bazy to tylko szczyt góry lodowej. Poza tym w nowych miastach będzie wszystko, co można sobie tylko wymarzyć. Będą porty lotnicze, sklepy należące do prawdziwych graczy, wieże strażnicze, stacje radarowe, rafinerie notum, czy nawet baseny ;) Jeśli mowa o sklepach należących do graczy, będzie kilka zupełnie nowych opcji umożliwiających nam szukanie przedmiotu, który potrzebujemy. Będziemy mogli dowiedzieć się, kto, gdzie, i za ile dany przedmiot sprzedaje, zaoszczędzi nam to biegania po miastach od sklepu do sklepu w poszukiwaniu czegoś, co w danym momencie potrzebujemy. Dodatkowo, będziemy otrzymywać bonusy za posiadanie domów, sklepów, czy baz. Niektóre z bonusów będą aktywne tylko w danym budynku lub na danym obszarze, a inne będą działać zawsze, niezależnie gdzie będziemy w danym momencie (coś na podobieństwo wież w „Notum Wars”)
Będzie również wiele budynków dopasowanych do potrzeb dodatku, jak na przykład stacje radarowe i urządzenia maskujące. Nikt nie lubi, gdy po zalogowaniu do gry okazuje się, że obcy wylądowali i zniszczyli nasze wspaniałe miasto, stąd więc FC wprowadził urządzenia maskujące, które będą „ukrywały” nasze miasta na czas, gdy nie będziemy zalogowani w grze. Można wyłączyć urządzenia maskujące, ale na własne ryzyko!
Wydarzenia, jakie miały miejsce w poprzednim dodatku, „Shadowlands”, przyciągnęły uwagę zaświatów na planetę Rubi-Ka, którą obcy zdecydowali się odwiedzić i zobaczyć, jak tam jest. Gdy ujrzeli, co korporacje omni robią na planecie w celu wydobycia notum, byli przerażeni! Wtedy zdecydowali się na interwencję zbrojną. Ostrzeżenie było bardzo wyraźne: „Wszystkie miasta zostaną wkrótce zaatakowane!”. Na szczęście siła ataków obcych będzie adekwatna do poziomu i rozwoju miasta, małe miasta nie będą atakowane z ogromną siłą i od razu niszczone. Obcy nie są zainteresowani w likwidowaniu miast. Chcą zniszczyć rafinerie notum, co wcale nie znaczy, że budynki cywilne nie zostaną zaatakowane, czy nawet zrównane z ziemią. Oczywiście ataki będzie można odpierać, a nawet organizować wypady na terytoria obcych i zmierzyć się z ich przywódcami.
Podczas ataków, będziemy dostawać punkty doświadczenia zwane „alien experience”, które będą nam zezwalać na używanie technologii obcych. Im więcej doświadczenia w kontaktach z obcymi, tym lepiej opanujesz ich technologię, obsługę ich broni, czy innych przedmiotów. Ci, którzy nie będą zdobywać „alien experience”, nie będą mieli dostępu do przedmiotów obcych. Duże doświadczenie pozwoli nam korzystać ze specjalnych umiejętności, zwanych „perkami”, czy nawet zdolności wykorzystywanych wcześniej tylko przez obcych!
Co bardzo interesujące, to fakt, że FunCom zdecydował o rezygnacji z dodania nowych obszarów. Świat na planecie Rubi-Ka ma ponad 500km2 powierzchni, co powinno w zupełności wystarczyć do budowania nowych miast i walki z obcymi. Ważne jest, że FunCom planuje tak zaprojektować dodatek, aby gracze na wszystkich poziomach mogli cieszyć się nowościami dostarczonymi w „Alien Invasion”
Ponadto otrzymujemy do dyspozycji wszystko, czego gracze spodziewają się po nowym dodatku - wiele nowych przedmiotów, nano-programów, pojazdów i misji. „Alien Invasion” niedługo wchodzi w fazę beta testów, co dostarczy nam wiele nowych informacji na temat dodatku, a narazie pozostaje nam tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać!
Brachson/Derlyn