Ace of Angels - przed premierą

Ace of Angels jest grą, której fabuła toczy się w odległej przyszłości, a dokładnie w połowie obecnego milenium, w roku 2499. Przedstawiciele ludzkości opuścili Ziemię i zaczęli podbijać wszechświat, przekonując się, że rzeczywiście nie są w nim sami.

Branko Norwisz

W przemyśle gier komputerowych występują trendy i mody. Po sukcesach takich gier jak Command & Conquer czy Warcraft niemal wszystkie firmy z branży zaczęły tworzyć gry z gatunku real-time strategy, dzięki fenomenowi Lary Croft, mieliśmy okazję cieszyć się wysypem mniej lub bardziej udanych gier TPP. Dziś taką modą stają się gry oferujące rozrywkę tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Kolejną firmą przygotowującą taką właśnie grę jest Flying Rock Enterprises, a tytuł gry to Ace of Angels.

Ace of Angels jest grą, której fabuła toczy się w odległej przyszłości, a dokładnie w połowie obecnego milenium, w roku 2499. Przedstawiciele ludzkości opuścili Ziemię i zaczęli podbijać wszechświat, przekonując się, że rzeczywiście nie są w nim sami. W Ace of Angels gracz może ukształtować swoje alter - ego wybierając jedną spośród 10 różnych ras.

Istnieją jednak dwa aspekty, które wyróżniają Ace of Angels na tle innych gier z tego gatunku. W grach takich jak Everquest czy Asheron’s Call na jednym serwerze może grać jednocześnie nawet kilka tysięcy osób. W AoA w jednej chwili również będzie mogło grać kilka tysięcy osób ale zostaną oni rozdzieleni na różne serwery w grupach po 200 ludzi. Ma to zdaniem twórców AoA pomóc w stworzeniu dobrze zgranych zespołów, które nie będą powstawały doraźnie przed każdą grą, ale przekształcą się w organizacje takie jak klany czy gildie znane z innych gier np. Counterstrike czy też Ultima Online. Drugą wyróżniającą się cechą gry są trzy modele rozrywki, opisane w dalszej części tej zapowiedzi.

W Ace of Angels gracz siada za sterami jednego z wielu dostępnych modeli kosmicznych myśliwców. Obecnie istnieje ich 14, jednak mówi się o zwiększeniu ich liczby dwu, a nawet trzykrotnie. Ich sposób poruszania się w przestrzeni kosmicznej oparty jest w dużej mierze na danych pochodzących z agencji NASA dotyczących modeli lotu w kosmosie. Oznacza to, że niemożliwym jest natychmiastowe przyśpieszenie oraz zatrzymanie się, a wymagane jest do tego szereg czynności związanych z odpalaniem dysz z tyłu pojazdu aby ruszyć, czy też przodu aby doprowadzić do jego zwolnienia. Oprócz zwykłego lotu w Ace of Angels wystąpi również konieczność korzystania z hiperprzestrzeni. Do podróżowania w niej służyć mają trzy różne napędy. Pierwszy z nich to żagiel słoneczny, wymagający odpowiedniej (czytaj dużej) ilości czasu aby nasz pojazd rozpędzić do odpowiedniej prędkości, a także odpowiedniego zgrania czynności w czasie, aby wyjść z hiperprzestrzeni w interesującej nas lokacji. Drugim napędem hiperprzestrzennym są te, służące do tworzenia hiperprzestrzennych „bąbli” dookoła statków - baz oraz otaczających ich myśliwców. Trzeci rodzaj napędu to zminiaturyzowana wersja drugiego, montowana na pojedynczych myśliwcach. Jednak podróż hiperprzestrzenna różni się od wykonywania „skoków” znanych z innych gier. W hiperprzestrzeni również można napotkać na przeszkody, czy będą to burze czy inne zakłócenia.

Ace of Angels

Ace of Angels

PC

Data wydania: 10 grudnia 2002

Informacje o Grze
OCEŃ
Oceny

Jak już wspomniałem w Ace of Angels istnieć będą trzy różne modele rozgrywki. Pierwszy z nich to Arena, pozwalająca na walkę z innymi graczami w trybie deathmatch czy też „team vs. team”. Mapy przestrzeni kosmicznej , na których toczyć się będą owe pojedynki wypełniać mają przeszkody takie jak pola asteroidów czy też mgławice, oraz tunele hiperprzestrzenne odpowiadające funkcjom teleportów. To właśnie tutaj tworzyć się mają zalążki drużyn, których członkowie mają sobie pomagać nie tylko na Arenie ale również w pozostałych dwóch trybach gry.

Drugim trybem gry ma być Outerchange. Dzięki temu trybowi, piloci będą mogli wykonywać misje oraz handlować towarami. Prawidłowe wykonanie misji ma nie tylko zwiększyć zasoby finansowe gracza ale również jego pozycję społeczną. W przypadku zaoszczędzenia dużej ilości pieniędzy, gracz ma otrzymać możliwość kupna własnego okrętu - bazy czy też samej bazy kosmicznej. Jednak ich cena ma być na tyle wysoka, aby korzystniejsze było połączenie się w drużyny i wykonanie tzw. „zrzutki”. Olbrzymie okręty czy też bazy mają posiadać swoje własne systemy obronne dzięki czemu mogą stanowić potężna broń w czasie walk z innymi graczami czy też z pojazdami należącymi do NPC. Możliwym będzie też wynajmowanie do obrony myśliwców sterowanych przez komputer, ponieważ nasze bazy nie znikną z obszaru gry nawet po wylogowaniu się wszystkich członków drużyny. Łączenie się w zespoły ma przynieść kolejną korzyść jaką jest możliwość podejmowania się skomplikowanych misji, wymagających wykonania szeregu różnych zadań, w różnych miejscach, w okresie czasu tak krótkim, iż pojedynczy pojazd nie miałby szans na ich zaliczenie.

Ostatnim modelem rozrywki jest tryb Campaign, najbardziej przypominający światy znane z innych gier online. Tryb ten ma nie być pozbawiony fabuły, rozwijanej stopniowo przez zespół Flying Rock Enterprises. Fabuła ta ma opowiadać walkę jaką toczą pomiędzy sobą istniejące w kosmosie rasy. Podczas każdego logowania, pilot ma otrzymywać zapis wydarzeń jakie zaistniały w świecie gry od czasu jego ostatniej wizyty, a także szereg misji do wykonania dla swojego ugrupowania. Misje te mają się zmieniać dynamicznie w zależności od rozwoju wydarzeń w świecie gry, wymagając od grającego atakowania nie tylko celów sterowanych przez komputer ale również tych należących do innych osób.

Ace of Angels znajduje się obecnie w fazie beta testów. Tej chwili kończy się testowanie modułu Arena, a do testów przygotowywane są moduły Outerchange oraz Campaign. Data ich zakończenia nie jest na razie znana stąd trudno jest określić dokładną datę premiery. Wiadomo jednak iż przewidywana jest ona na koniec bieżącego roku.

„Eric Magnus”

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl