Zwycięzca pierwszego turnieju Clash Royale zgarnął 10 tys. euro

W zorganizowanym w Helsinkach pierwszym turnieju mobilnej gry bitewnej Clash Royale zwyciężył Fin o ksywce Jason, a za swój sukces otrzymał 10 tysięcy euro. Zawody cieszyły się sporym powodzeniem na Twitchu i YouTubie – oglądało je ponad 100 tys. osób.

Adrian Werner

Clash Royale okazało się wielkim przebojem, więc autorzy, czyli ludzie z fińskiego studia Supercell, robią co mogą, by podtrzymać zainteresowanie grą. Jednym ze sposobów na to mają być turnieje. Właśnie dobiegły końca pierwsze tego typu zawody, a ich zwycięzca zainkasował 10 tysięcy euro, czyli około 43 tysiące złotych.

Zawody odbyły się w Helsinkach, czyli rodzinnym mieście studia Supercell. Deweloperzy zaprosili do niego dwustu użytkowników zajmujących czołowe pozycje w sieciowych rankingach Clash Royale. Łączna pula nagród wyniosła 15 tys. funtów (ok. 64 tys. złotych). W finałowym meczu zmierzyli się gracze o ksywkach Jason i Steroidi69. Ostatecznie lepszy okazał się pierwszy z nich.

Na turniej przybyli fani z całego świata, ale zawody zdominowali lokalni gracze z Finlandii. Zajęli oni wszystkie cztery czołowe pozycje w rywalizacji i rozegrali między sobą mecze półfinałowe i starcie finałowe.

Studio Supercell pochwaliło się także, że turniej śledziły tysiące widzów. Sam finał na Twitchu oglądało równocześnie 65 tys. osób, a na YouTubie ponad 50 tys. Jest to o tyle istotne, że do tej pory gry mobilne miały poważne problemy z przebiciem się w e-sporcie. To powoli wydaje się ulegać zmianie. Gra MOBA Vainglory również cieszy się spora popularnością na Twitchu, do tego stopnia, że serwis nawiązał niedawno współpracę z autorami tej produkcji.

Przypomnijmy, że Clash Royale to nastawiona na tryb multiplayer sieciowa gra bitewna, w których gracze wcielają się w rywalizujących ze sobą monarchów, walczących za pomocą jednostek wysyłanych w bój jasno wytyczonymi ścieżkami. Jednocześnie trzeba też dbać o rozwój własnej bazy robiąc użytek z zaklęć i budując struktury obronne. Rozgrywkę wzbogacają elementy zaczerpnięte z karcianek, pozwalające na konstruowanie talii zawierających karty przywołujące jednostki czy aktywujące zagrania takie jak czary.

Clash Royale w App Store

Clash Royale w Google Play

Clash Royale

Clash Royale

Mobile
po premierze

Data wydania: 2 marca 2016

Informacje o Grze
7.2

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Piąty dzień Wiosnobrania (m.in. Borderlands: The Pre-Sequel, This War of Mine, Grey Goo)

Następny
Piąty dzień Wiosnobrania (m.in. Borderlands: The Pre-Sequel, This War of Mine, Grey Goo)

Dark Souls III najlepiej sprzedającą się grą z serii w premierowym tygodniu. Top 10 UK (10 - 16 kwietnia)

Poprzedni
Dark Souls III najlepiej sprzedającą się grą z serii w premierowym tygodniu. Top 10 UK (10 - 16 kwietnia)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl