Po skasowaniu Contraband przez firmę Microsoft studio Avalanche zmuszone zostało przeprowadzić duże cięcia.
Wielkie cięcia przeprowadzone kilka miesięcy temu przez Microsoft nadal przynoszą negatywne skutki dla branży gier. Najnowszymi są zwolnienia w znanym z Mad Max, RAGE 2 oraz serii Just Cause studiu Avalanche.
Warto wspomnieć, że to nie jedyne zwolnienia w Avalanche w ostatnim czasie. W 2024 roku firma zlikwidowała swoje oddziały w Nowym Jorku i Montrealu, które zatrudniały ok. 50 osób.
Sytuację studia pogarsza fakt, że – przynajmniej oficjalnie – Avalanche miało tylko jeden aktywny projekt w postaci właśnie Contraband. Obecnie sytuacja na rynku gier jest trudna i wydawcy bardzo ostrożnie podchodzą do finansowania dużych nowych gier, więc studio może mieć poważne problemy ze znalezieniem partnera do kolejnej produkcji. Jednakże bez wątpienia próbuje, bo fakt, że te masowe cięcia ogłoszono dopiero dwa miesiące po porzuceniu Contraband, może sugerować, że szefostwo miało jeszcze nadzieję na szybkie podpisania umowy na coś nowego i podjęło tę decyzję, dopiero gdy to się nie udało.
Czym było Contraband?
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat Contraband, to polecamy lekturę naszego artykułu z serii Necro Gaming, poświęconej skasowanym projektom.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.