Zdaniem fanów Battlefield 7 powinien wprowadzić mechanikę znaną z BattleBit. „Im więcej immersji, tym lepiej”

Jeśli brakuje wam pomysłów na mechaniki do serii Battlefield, to spójrzcie na BattleBit. Gracze sugerują użycie kilku motywów z voxelowego klona BF-a w najnowszej części strzelanki od DICE.

cooldown.pl

Jonasz Gulczyński

Zdaniem fanów Battlefield 7 powinien wprowadzić mechanikę znaną z BattleBit. „Im więcej immersji, tym lepiej”, źródło grafiki: EA DICE.
Zdaniem fanów Battlefield 7 powinien wprowadzić mechanikę znaną z BattleBit. „Im więcej immersji, tym lepiej” Źródło: EA DICE.

O nadchodzącym Battlefieldzie, pomimo chłodnego przyjęcia hype’u wokół zapowiedzi gry, wciąż jest głośno. Gracze innych tytułów z gatunku pierwszoosobowych strzelanek nastawionych na rywalizację sieciową żywo sugerują, jakie mechaniki powinny znaleźć się w następnej części BF-a, żeby gra była jak najlepsza. Najpierw mówiono o dobrze wspominanym trybie operacji, a kolejnym punktem na liście życzeń graczy zdaje się być zbliżeniowy czat głosowy i nowe mechaniki dla klasy medyka.

Inspiracja grą inspirowaną

W redditowym wątku aż zawrzało po sugestii jednego gracza na temat zainspirowania się „młodszym kuzynem” serii Battlefield. Mowa tu o voxelowym BattleBicie, którego korzenie sięgają bezpośrednio strzelanek DICE, a którego mechaniki mogłyby wzbogacić rozgrywkę w nadchodzącej części BF-a.

Battlefield potrzebuje czatu zbliżeniowego. Jest więcej zalet tego pomysłu niż wad. […] cała frajda z grania w niego (BattleBit – przyp. red.) płynie właśnie z czatu głosowego. To nie jest poważna gra, to nie symulator wojskowy, to po prostu zabawny sandbox. […].

Możliwość grania z włączonym czatem jest lepsza niż brak takiej możliwości. To może tylko dodać immersji grze, a jeśli ci się nie podoba, zawsze możesz go wyłączyć. Dokładnie tak jak z crossplayem.

- Stormer127a

Prawda jest jednak taka, że nawet jeśli nie doda to immersji grze, tak może ją znacznie uśmiesznić, a w sytuacji, gdzie inne gry FPS, na przykład odwieczny rywal BF-a - Call od Duty, nie traktują się już jako poważne gry wojenne mogłoby sprawić, że tytuł wyróżniłby się na tle konkurencji. Dla przykładu warto przywołać kultowy urywek z Sea of Thieves, który nie istniałby bez wbudowanego do gry proximity czatu.

Sugestii ciąg dalszy

Zbliżeniowy czat głosowy nie jest jedyną mechaniką, o której wspominają gracze. W sekcji komentarzy, jedną z najczęściej przewijających się sugestii jest również mechanika ciągnięcia ciała rannego żołnierza przez sojuszniczego medyka.

Czat zbliżeniowy i ciągnięcie ciała to dwa motywy z BattleBit, które chciałbym zobaczyć w Battlefieldzie.

-Dahminator69

Ciągnięcie ciała TYLKO jeśli jesteś medykiem - nie miałbym nic przeciwko.

-Ok-Stuff-8803

Pojawiają się także głosy o rozszerzeniu tej możliwości do używania przez wrogich lekarzy i choć gracze sugerują wzbogacenie tej opcji dodatkowymi punktami za wzięcie jeńców i wydłużeniem czasu odrodzenia dla pojmanego żołnierza, tak w połączeniu ze wspominanym wcześniej czatem przestrzennym mogłoby doprowadzić do abstrakcyjnych sytuacji na polu bitwy.

Jeśli myślisz, że to dobry pomysł, to zagraj w Foxhole i poczekaj aż cię powalą. Wtedy jakiś wróg zaciągnie cię rannego do swojej bazy, rzuci na ziemię i jakiś 40 innych typów zacznie tańczyć wokół ciebie aż się wykrwawisz na amen.

-Robborboy

Pomimo tak wielu sugestii nie jest jednak pewne, czy deweloperzy z DICE w ogóle wezmą pod uwagę pomysły graczy. Jest ku temu jednak nadzieja, gdyż jak niedawno ogłoszono w najbliższym czasie ruszą pierwsze fazy testów gry podczas Battlefield Labs, a te organizowane są w celu zebrania feedbacku z rozgrywki. Kto wie, może któraś z wymienionych mechanik rzeczywiście znajdzie się na polu bitwy?

  • Różności
Podobało się?

1

Jonasz Gulczyński

Autor: Jonasz Gulczyński

Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.

John Krasinski wraca jako bohater Toma Clancy'ego na pierwszym zdjęciu z filmowej kontynuacji hitu akcji Prime Video. „Rozpoczyna się nowy rozdział”

Następny
John Krasinski wraca jako bohater Toma Clancy'ego na pierwszym zdjęciu z filmowej kontynuacji hitu akcji Prime Video. „Rozpoczyna się nowy rozdział”

Były szef Sony o portach gier na PC: „to jak drukowanie pieniędzy”

Poprzedni
Były szef Sony o portach gier na PC: „to jak drukowanie pieniędzy”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl