Studio Skydance Interactive ujawniło The Walking Dead Saints: & Sinners, czyli nowy projekt w uniwersum Żywych trupów. Tytuł będzie produkcją VR, ale z pełnoprawną kampanią fabularną, survivalową rozgrywką oraz trudnymi decyzjami.

Jeśli zastanawialiście się, co dalej z marką Żywe trupy w grach wideo po zakończeniu ostatniego sezonu serii studia Telltale oraz klapie produkcji studia OVERKILL, serwis IGN przyniósł Wam odpowiedź na to pytanie. Jest nią zapowiedź The Walking Dead: Saints & Sinners, czyli tytułu wykorzystującego technologię rzeczywistości wirtualnej, który zadebiutuje 23 stycznia na komputerach osobistych. Za jego produkcję i wydanie odpowiada studio Skydance Interactive. Poniżej znajdziecie zwiastun udostępniony przez twórców.
Niewykluczone, że na widok zwrotu ”VR” wielu ma przed oczami typowy prosty tytuł wykorzystujący tę technologię, niemający wiele wspólnego z pełnowymiarową grą. Przeczą jednak temu doniesienia nie tylko IGN, ale i innych serwisów, które miały okazję zapoznać się z demem The Walking Dead: Saints & Sinners. Co prawda była to tylko wersja prealfa, ale wyraźnie ona pokazała, że nie mamy tu do czynienia z typową produkcją VR opartą na jednej mechanice. Znajdziemy tu wszystko, co spodziewalibyśmy się znaleźć w survivalu: zarządzanie ekwipunkiem (plecak pozwala na przenoszenie tylko ograniczonej liczby przedmiotów), crafting, walkę i przekradanie się za zombie oraz interakcje z innymi ocalałymi. Ci ostatni mogą postawić nas przed trudnymi wyborami, niczym w przygodowej serii Telltale Games. Jeśli to wciąż Was nie przekonuje, twórcy zapewniają, że kampania fabularna dostarczy ponad 15 godzin zabawy. Jak gra wygląda w praktyce, możecie sprawdzić poniżej.
Wygląda więc na to, że szykuje się co najmniej intrygująca produkcja. Jednak z oceną przyjdzie się wstrzymać do premiery gry w styczniu. The Walking Dead: Saints & Sinners zaoferuje wsparcie gogli HTC Vive, Oculus Rift oraz Valve Index i, niestety, na ten moment nie przewidziano polskiej wersji językowej.

Gracze
9

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).