OVERKILL's The Walking Dead usunięte ze Steama, wersje konsolowe skasowane
Firma Skybound Entertainment zerwała umowę ze studiem Stabreeze. W rezultacie konsolowe wersje OVERKILL's The Walking Dead zostały skasowane. Gra została również usunięta z dystrybucji w serwisie Steam.

AKTUALIZACJA:
OVERKILL's The Walking Dead zostało usunięte ze sprzedaży na Steamie. Gra jest wciąż dostępna dla osób, które nabyły ją wcześniej,
Studio Starbreeze poinformowało, że prowadzi obecnie rozmowy z firmą Skybound Entertainment, czyli właścicielem marki Żywe trupy. Deweloperzy mają nadzieję na wypracowanie porozumienia, które pozwoli wznowić sprzedaż gry i wypuścić zaplanowane dodatki DLC.
- Deweloper gry: OVERKILL Software
- Wydawca: 505 Games
- Gatunek: FPS
- Platformy: PC
- Data premiery: 6 listopada 2018 r.
Kilka dni temu pisaliśmy o problemach konsolowej edycji OVERKILL's The Walking Dead. Osoby, które złożyły zamówienia przedpremierowe w serwisie PlayStation Store, otrzymały wtedy zwrot pieniędzy, ale twórcy zapewnili, że wynikało to z opóźnienia projektu. Teraz wiemy już, że w rzeczywistości jest inaczej i posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One nigdy nie zagrają w ten tytuł.
Dysponująca marką Żywe trupy firma Skybound Entertainment ogłosiła, że zerwała umowę licencyjną ze studiem Starbreeze, do którego należy zespół OVERKILL Software. Skutkiem tego zatrzymano wszystkie prace nad OVERKILL's The Walking Dead, w związku z czym wersje konsolowe nigdy nie zostaną wydane. Jako powód podano słabą jakość gry, która nie spełniła wymogów właściciela marki. Przypomnijmy, że produkcja zadebiutowała na PC w listopadzie zeszłego roku. Projekt spotkał się z chłodnym przyjęciem i posiada średnią ocen na poziomie 51% według serwisu Metacritic.
Na razie nie wiemy, co to oznacza dla pecetowej wersji gry. Sytuacja jest o tyle nieciekawa, że wielu graczy zakupiło edycję Deluxe. To wydanie zapewnia dostęp do dziewięciu nowych epizodów w formie dodatków. Na razie ukazały się trzy takie odcinki, a kolejne mieliśmy otrzymać do czerwca tego roku. Możliwe, że autorzy ukończyli już pracę nad tymi DLC i zostaną one wydane zgodnie z planem. W innym przypadku nabywcy tej edycji otrzymają najpewniej zwrot pieniędzy.
Przypomnijmy na koniec, że gra nie tylko zebrała słabe recenzje, ale okazała się również klapą finansową. Porażka produkcji była tak dotkliwa, że firma Starbreeze stanęła na skraju bankructwa. Twórcy nie udostępnili publicznie żadnych oficjalnych wyników sprzedaży, ale według szacunków płatnej wersji serwisu SteamSpy OVERKILL's The Walking Dead znalazło 170 tys. nabywców. Z kolei dane Steam Charts pokazują, że produkcję porzuciła już większość nabywców. Wczoraj, w najgorętszym momencie dnia bawiło się w nią raptem 307 osób. Dla porównania, w przypadku poprzedniej gry studia Overkill, czyli PayDay 2, wczorajszy rekord aktywności wyniósł prawie 9,5 tys. graczy.

Gracze
Steam
OpenCritic
- Starbreeze Studios
- The Walking Dead / Żywe trupy (marka)
- Overkill Software
- zawieszone prace / skasowane gry
- wstrzymanie sprzedaży
- sieciowe gry akcji
- Skybound Entertainment
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
burza82 Pretorianin
Co za amatorka. Wstyd i chanba w ogole bylo sie wychylac z tym projektem.
paul oren's Generał
A mi trochę szkoda wersji na konsole, pograłem ciut na pc i mi się nawet podobało ale szkoda, że nie przemyślili sto razy lepiej i koncepcji tej gry, taki mocny hardcore aby samemu przetrwać.
ddawdad Senator

A z tego co pamiętam ich premiera miała być tylko przesunięta.
zanonimizowany1182476 Pretorianin
Smutny przykład zażynania gry przez wydawcę, który pogania batem i daje 1,5 roku na stworzenie gry AAA.
Marder Senator

A mi się w to grało całkiem przyjemnie. Brakowało jednak czegoś, jakiegoś kopa. Ani nie była to ostra jazda jak w L4D ani dobra nawalanka jak PayDay2. Połączenie elementów skradanki i strzelanki w konwencji kooperacji nie dawało maximum satysfakcji. Do tego jeszcze dochodziły problemy techniczne i dziwne rozwiązania typu przerzucanie graczy do kolejnej strefy kiedy zbyt długo przebywali w jednym miejscu. Pozostaje liczyć po cichu na mocne uderzenie w postaci GTFO.