Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2011, 09:53

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano strzelankę Retrovirus, czyli duchowego spadkobiercę serii Descent

Mamy dobre wieści dla miłośników zapomnianej już trochę serii Descent. Znane z gry Sol Survivor niezależne studio Cadenza Interactive szykuje duchowego spadkobiercę tego cyklu.

Fani serii Descent nie byli ostatnio rozpieszczani. Wydana w 1999 roku część trzecia była ostatnią godną uwagi grą tego typu. Ten niefortunny stan rzeczy zmienić zamierza niezależne studio Cadenza Interactive mające na koncie udane tower defense pod tytułem Sol Survivor. Zespół zapowiedział, że pracuje nad strzelanką Retrovirus, w której zasiądziemy za sterami niewielkiego statku bojowego wysłanego do wnętrza systemu komputerowego z misją wyeliminowania złośliwego wirusa.

Zapowiedziano strzelankę Retrovirus, czyli duchowego spadkobiercę serii Descent - ilustracja #1

Autorzy kładą nacisk na pełną swobodę ruchu w trzech wymiarach. Opanowanie tego elementu i eksploracja dużych poziomów okażą się kluczowe podczas przechodzenia gry. Oczywiście, siły wirusa nie będą bezbronne, więc czeka nas wiele widowiskowych starć. Nie zabraknie też zagadek logicznych. Kontrolowana maszyna będzie w rzeczywistości programem antywirusowym. Wraz postępami w rozgrywce otrzymamy możliwość instalacji nowych wtyczek, które zmodyfikują osiągi statku.

Wszystko to ma zostać spięte klamrą ciekawej fabuły, która skoncentruje się na odkrywaniu źródła wirusa. Gra poza kampanią dla pojedynczego gracza zaoferuje również rozgrywki wieloosobowe. Dostępne będą zarówno tryby kooperacji, jak i te oparte na rywalizacji z innymi ludźmi.

Zapowiedziano strzelankę Retrovirus, czyli duchowego spadkobiercę serii Descent - ilustracja #2

Retrovirus tworzony jest wyłącznie z myślą o pecetach i projekt jest wciąż w zbyt wczesnym stadium produkcji, by autorzy gotowi byli mówić o planowanej dacie premiery.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej