Studio Maschinen-Mensch i firma Thunderful poinformowały, że pracują nad Curious Expedition 2, czyli kontynuacją udanej gry roguelike z 2016 roku. W planach jest również przeniesienie pierwszej części na konsole.

Mamy dobre wieści dla fanów gry The Curious Expedition. Jej twórcy właśnie zapowiedzieli kontynuację oraz poinformowali, że trwają również prace nad przeniesieniem pierwszej części na konsole.
Druga część zatytułowana została po prostu Curious Expedition 2. Projekt zmierza wyłącznie na pecety i zadebiutuje w tym roku we wczesnym dostępie. Z kolei premiera pełnej wersji planowana jest na 2020 r. Gra zbudowana zostanie na fundamentach pierwowzoru, ale twórcy chcą ulepszyć większość elementów. Grafika pozostanie dwuwymiarowa, ale zamiast pełnego dużych pikseli stylu retro otrzymamy oprawę wykonaną w wysokiej rozdzielczości.
W porównaniu z pierwszą częścią mocno rozbudowane zostaną mechaniki odpowiedzialne za podróże i walkę. Mamy otrzymać także znacznie bardziej zaawansowany system proceduralnej generacji, odpowiadający za tworzenie wyzwań, postaci i opowieści.
Ponadto w przeciwieństwie do pierwowzoru, Curious Expedition 2 zaoferuje tryb multiplayer pozwalający na rywalizowanie z innymi graczami.
Równolegle trwają prace nad przeniesieniem pierwszego The Curious Expedition na konsole. Niestety, nie podano, na jakie dokładnie platformy zmierza konwersja. Wiemy jedynie, że jej premiera odbędzie się w tym roku. Biorąc pod uwagę oprawę w stylu retro gry, spodziewamy się, że produkcja trafi zarówno na Xboksa One i PlayStation 4, jak i na Nintendo Switch.
Przypomnijmy, że The Curious Expedition zadebiutowało na PC w 2016 roku. Produkcja była następnie przez dwa lata rozwijana za pomocą darmowych aktualizacji, które mocno rozbudowały zawartość gry.
Więcej:Total War: Medieval 3 zapowiedziany. To ma być rewolucja w historycznych odsłonach serii
Gracze
Steam
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.