Zapowiedziano Assetto Corsa Competizione
Studio Kunos Simulazioni zapowiedziało Assetto Corsa Competizione - następcę symulatora wyścigowego Assetto Corsa z 2014 roku. Premierę zaplanowano na tegoroczne lato (we wczesnym dostępie na Steamie).
Kamil Zwijacz

- gra wyścigowa/symulator;
- tworzona przez studio Kunos Simulazioni;
- oficjalna produkcja serii wyścigów Blancpain GT;
- ukaże się latem w Steam Early Access.
Studio Kunos Simulazioni zapowiedziało grę Assetto Corsa Competizione. Będzie to oficjalna produkcja serii wyścigów Blancpain GT organizowanych przez SRO Motorsports Group. Tytuł ukaże się w ramach wczesnego dostępu na Steamie latem bieżącego roku. W opublikowanym komunikacie nie wspomniano nic o ewentualnej wersji konsolowej, ale warto pamiętać, że Assetto Corsa, poprzednia część serii, również najpierw pojawiła się na PC-tach, a dopiero później na sprzęcie Sony i Microsoftu, więc być może podobnie będzie w tym przypadku.
Tak samo jak poprzedniczka, tak i nowa gra ma być pełnoprawnym symulatorem. Dzięki wykupieniu licencji będziemy mogli rywalizować z wirtualnymi odpowiednikami prawdziwych kierowców, jeżdżących dla rzeczywistych zespołów. Oczywiście nie zabraknie także pojazdów od słynnych producentów, w tym Ferrari, Lamborghini i McLarena, oraz dokładnie odwzorowanych tras.
Pełna wersja produkcji ma oferować rozbudowany moduł multiplayer. Szczegółów nie podano, ale ujawniono, że w grze zostanie zastosowany specjalny system rankingowy oceniający indywidualne umiejętności graczy oraz ich zachowanie na torze. W ten sposób twórcy chcą promować uczciwą rozgrywkę.
Ponadto dowiedzieliśmy się, że do produkcji gry Assetto Corsa Competizione deweloperzy wykorzystują technologię Unreal Engine 4. Obiecano fotorealistyczne warunki pogodowe i świetną grafikę, dzięki czemu zostanie ustalony „nowy standard w zakresie realizmu jazdy oraz immersji”. Trzymamy za słowo i czekamy na kolejne konkrety.

Gracze
Steam
OpenCritic
- 505 Games
- zapowiedź (gry)
- Kunos Simulazioni
- gry wyścigi
- Steam Early Access / wczesny dostęp
- symulatory samochodowe
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1245643 Pretorianin
"Do produkcji Assetto Corsa Competizione wykorzystywana jest technologia Unreal Engine 4."
Dlaczego? Za co? Za jakie grzechy?
zanonimizowany1195958 Generał
Dlaczego? Za co? Za jakie grzechy?
Coś nie tak jest z tym silnikiem gry?
dj_sasek Legend

Najlepszy możliwy krok z tym silnikiem. Ich własny autorski pewnie wymagał zbyt wysokich nakładów pracy a z tym mogą rozwinąć skrzydła i w końcu do swojej produkcji dać zmienne warunki atmosferyczne. Najlepszy sim ostatnich lat doczeka się kolejnej odsłony. Zacieram rączki. Szkoda tylko, że jedna seria wyścigowa. Zapewne jakiś grunt robią przed AC2.
tanato Pretorianin
szykujcie 2 koła na procesor i 4 koła na kartę XD Zakładam że kierownicę za 1,5 koła już macie.
zanonimizowany146624 Legend
UE4 dlatego, że jest to najbardziej przystępny silnik pod VR, a AC w VR to obecnie najbardziej dopracowana gra samochodowa w VR.