Twórcy HoMM: Olden Era znaleźli sposób, by każda sesja była jeszcze bardziej wyjątkowa. Wprowadzili system Praw Frakcyjnych, przypominający drzewka technologii znane z innych gier.
W poprzednim blogu deweloperskim twórcy Heroes of Might and Magic: Olden Era ujawnili ostatnią grywalną frakcję – Schizmę. Teraz zamierzają skupić się na przedstawieniu systemów, które mają sprawić, że każda z nich jest niepowtarzalna. W najnowszym materiale opisali jedną z kluczowych mechanik, nazwaną Prawami Frakcyjnymi.
Celem Praw Frakcyjnych jest wzbogacenie różnorodności rozgrywki, tak aby każda sesja była wyjątkowa i oferowała kilka ścieżek rozwoju, bez konieczności obierania za każdym razem najbardziej optymalnej strategii. System pozwoli na lepsze wyrażenie własnego stylu rozgrywki, umożliwiając skupienie się na obranej taktyce. Jak przyznali twórcy, mechanika może kojarzyć się z drzewkami technologii znanymi z innych gier.
Jak ma wyglądać to w praktyce? Tocząc starcia, nasi bohaterowie będą zdobywać nie tylko doświadczenie, lecz również Punkty Praw Frakcyjnych. Gdy zbierzemy ich odpowiednią liczbę, otrzymamy jedną pieczęć, którą możemy wykorzystać do ustanowienia wybranego prawa albo zachować na później – niektóre z nich wymagają bowiem więcej niż jednej pieczęci.
Korzyści, jakie mogą płynąć z zadeklarowanych praw, obejmują wzmocnienie bohaterów, armii bądź ekonomii, ale także różne unikatowe premie. Dla przykładu: jeśli gracie Świątynią, możecie wcielić w życie prawo, które pozwoli Wam na budowę budynków dwa razy w ciągu dnia, podczas gdy Knieja może sprawić, że umiejętności jednostek wymagają mniej Ładunków Skupienia.
Aby utrzymać ich siłę w odpowiednich granicach, Prawa Frakcyjne podzielono na poziomy, z których każdy zapewni coraz potężniejsze bonusy. Domyślnie punkty przyznawane będą w takiej samej ilości jak doświadczenie, ale twórcy zadbali również o sposoby pozwalające bardziej się na nich skupić.
W grze dostępne mają być talenty oraz prawa zwiększające tempo uzyskiwania owych punktów. Stały przypływ pieczęci w regularnych odstępach mogą zapewnić także siedliska, które da się przejmować, wykorzystując drugorzędnych bohaterów. Ponadto pewną liczbę punktów zapewni każdego dnia ratusz miasta, dlatego warto rozważyć jego jak najszybsze ulepszenie.
Heroes of Might and Magic: Olden Era zmierza wyłącznie na PC. Gra zadebiutuje we wczesnym dostępie w 2026 roku. Cały czas dostępna jest jej wersja demo na Steamie.
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).