Za granicą anulują preordery Switcha 2 na chwilę przed premierą. W Polsce na razie cisza
Premiera Switcha 2 już za chwilę, a zza granicy dochodzą niepokojące wieści – niektórzy gracze właśnie dowiadują się, że ich preordery zostały anulowane.

Premiera nowej konsoli Nintendo zbliża się wielkimi krokami – Switch 2 ma zadebiutować już za dwa dni, czyli 5 czerwca. Fani na całym świecie od tygodni z niecierpliwością odliczają dni, wielu z nich „zaklepało” sobie sprzęt preorderami, które miały zagwarantować spokojną dostawę w dniu premiery. Jednak niektórzy gracze z Zachodu zamiast się cieszyć, otrzymują informacje ze sklepów o anulowaniu zamówienia. Czy podobne sytuacje mają miejsce w Polsce? Na razie brak takich sygnałów.
Anulowane preordery w zagranicznych sklepach
Jak poinformował serwis Polygon, w ostatnich dniach w Internecie – głównie na platformie X i Reddicie – pojawiają się doniesienia o anulowanych zamówieniach przedsprzedażowych na Switcha 2. Najwięcej przypadków dotyczy amerykańskiego Walmarta, jednak podobne problemy zgłaszają także klienci innych zagranicznych sklepów: Targetu, Best Buy, a nawet GameStopu. W sieci roi się od głosów zaniepokojonych graczy, którzy dzielą się informacjami o nagłym anulowaniu preorderów bez wcześniejszego ostrzeżenia.
Co ciekawe, część klientów rozumie tę sytuację – szczególnie ci, którzy zamówili konsolę w późniejszym terminie, kiedy zapasy w innych sklepach były już wyprzedane. Jednak najbardziej zaskoczeni mogą być ci, którzy złożyli preorder w pierwszym możliwym momencie i mimo to zostali z niego „wyrzuceni”.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że nie zawsze wynika z braku zapasów. Część użytkowników informowała, że ich zamówienia zostały zablokowane przez bank z powodu podejrzenia oszustwa – co w efekcie uniemożliwiło pobranie płatności i doprowadziło do anulowania zakupu.
To nie tylko Walmart
Walmart stara się zrekompensować klientom niedogodności, oferując m.in. karty podarunkowe jako formę przeprosin. Jednak z relacji wynika, że nie tylko ten sprzedawca boryka się z problemami. Klienci Best Buy narzekają na bezużyteczną infolinię i radzą sobie nawzajem, by odwiedzić stacjonarne sklepy. Z kolei GameStop, odpowiadając na powyższą sytuację, pochwalił się sprawną realizacją preorderów krótką wypowiedzią na X: „Not us”, czyli „Nie my”. Sprzedawca bardzo szybko został sprowadzony na ziemię. Jak się okazało, niektórzy ich klienci także dostali komunikat o anulowaniu wysyłki.
Wedle informacji pozyskanych przez serwis Polygon, duże sklepy stacjonarne mogą mieć dodatkowy zapas konsol przeznaczony dla klientów bez preorderów, co może być ostatnią deską ratunku dla tych, którzy zostali na lodzie. Co istotne, w Polsce jak dotąd nie pojawiły się doniesienia o podobnych problemach. Przynajmniej na ten moment preordery wydają się być realizowane bez większych zakłóceń. Czy tak pozostanie do dnia premiery? Przekonamy się o tym już niedługo.
- Nintendo
- sklepy
- preorder
- konsole
- Nintendo Switch 2