X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft

Podczas imprezy dla fanów studio Egosoft wypuściło zwiastun kosmicznego symulatora X4 i ujawniło nowe informacje na temat tego projektu. Z zapowiedzi autorów wyłania się projekt, który ma szanse zatrzeć złe wrażenie pozostawione przez X Rebirth.

Adrian Werner

Wczoraj niemieckie studio Egosoft zorganizowało minikonwent XCON 2017. Niewielka grupa fanów została zaproszona do siedziby firmy, a reszta graczy mogła obejrzeć stream z wydarzenia. Tegoroczna edycja imprezy była bardzo interesująca, gdyż twórcy pokazali zwiastun z X4 oraz ujawnili sporo nowych informacji na temat następnej odsłony swojego cyklu kosmicznych symulatorów.

Uproszczenia obecne w X Rebirth nie spodobały się fanom, więc autorzy postanowili powrócić do sprawdzonych rozwiązań z X3 wraz z dodatkami, choć jednocześnie zamierzają je solidnie rozbudować. Gracze będą mogli pokierować dosłownie każdym statkiem, jaki napotkamy w X4, poczynając od malutkich myśliwców, aż po wielkie krążowniki.

X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft - ilustracja #1

Otrzymamy możliwość tworzenia wielkich flot galaktycznych, a po wynalezieniu technologii teleportacyjnej dostępna będzie opcja błyskawicznego przeskakiwania z pokładu na pokład wszystkich podległych nam statków.

Wreszcie dostaniemy prawdziwie dynamiczne uniwersum. Rasy kontrolowane przez sztuczną inteligencję będą w stanie samodzielnie rozszerzać własne imperia. W sumie w grze znajdziemy dziesięć frakcji, a nasze decyzje wpłyną na ich działania. X4 ma również zaoferować najbardziej rozbudowaną wirtualną ekonomię w historii cyklu. Jej fundamenty bazować będą na surowcach i cyklach produkcyjnych, a specjalne moduły sztucznej inteligencji mają pomagać w ustanawianiu cen i kierowaniu rozwojem gospodarczym.

Rozpoczynając zabawę, gracz wybierze ze sporej galerii postaci, z których każda posiadać ma inny punkt startowy oraz osobistą historię. Natomiast po rozpoczęciu zabawy praktycznie nic nie będzie ograniczało naszej swobody działań. Ponadto autorzy obiecują bogatą mechanikę budowy stacji kosmicznych, które będziemy składali z modułów o różnym przeznaczeniu, niczym za pomocą klocków.

X4 zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Egosoft ma w planach zamknięte beta-testy. Natomiast nie podjęto jeszcze decyzji, czy produkcja udostępniona zostanie we wczesnym dostępie. Autorzy nie planują za to wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Co najwyżej w dalszej przyszłości może powstać odrębna produkcja, analogiczna do nadchodzącego X Rebirth VR.

  1. Egosoft – oficjalna strona studia
X4: Foundations

X4: Foundations

PC
po premierze

Data wydania: 30 listopada 2018

Informacje o Grze
7.9

Gracze

7.9

Steam

6.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

9

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2017-08-27
22:14

Kajdorf Konsul

Kajdorf

Skoro mają być betatesty to trzeba wrócić na forum Ego i zacząć je obserwować. :P

Komentarz: Kajdorf
2017-08-28
08:34

zanonimizowany1233632 Pretorianin

Wygląda średnio pod względem grafiki i nie wiem czy nie będzie to problem patrząc na współczesne tytuły, mam na myśli te nijakie tekstury i pustawe przestrzenie wyglądające kiepsko bez zarysów galaktyki bez pełnego gwiazd nieba (wiecie o co chodzi). Jeśli gra oferowała by możliwość lądowania na planetach było by super ale na ten bajer nie ma co liczyć w tej serii na ten moment. Zastanawiają mnie też te stacje kosmiczne wiecie jest to taka rozkmina w stylu "czy można je eksplorować" (jeśli coś wybudujecie fajnie było by móc z tego korzystać w pełni) itp. szczerze wątpię ale było by to coś miłego.

Komentarz: zanonimizowany1233632
2017-08-28
09:02

zanonimizowany1074990 Generał

BARDZO mi się podoba to, co mówią o AI i koncepcji uniwersum jako samodzielnego, nieprzewidywalnego i dynamicznego organizmu żyjącego poza graczem i jego działaniami, pozwalającego graczowi w to życie się włączyć i na nie wpływać i oferującego wzajemność. W tym o ekonomii jako kompletnym aspekcie. Stopniowe budowanie własnej potęgi rzutującej na świat - dokładne to, co lubię i cenię. A przy tym ogólna wizja wydaje się być o wiele bardziej spójna, domknięta i ogarnialna technicznie niż takie Star Citizen utkane ze snów i marzeń. Od czasów X3, które wspominam ciepło, konkurencja nieco stężała, ale jeśli pójdą w to, co deklarują i zrobią to dobrze, seria X zakróluje w moim grafiku czasu wolnego raz jeszcze i to być może na długo.

Póki co pozostaje się skoncentrować na usilnych próbach oparcia się hajpowi.

Komentarz: zanonimizowany1074990

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl