Wakacyjny okres dla części z nas już przeminął. Dla naszego obszaru Premium był to moment pewnego skoku w przeszłość – do reprezentantów klasyki, na których patrzymy z niesłabnącą sympatią.
Krytycy i zwykli gracze to czasem dwa różne organizmy, które diametralnie odmiennie przyjmują gry, czego przykładem jest ostatnio Star Wars Outlaws. Ja sam uważam, że to dobra pozycja, ale nie będzie żadną klasyką, więc wątpię, by ktoś za 20 lat miał przytaczać moje słowa. W przypadku cenionych, nieśmiertelnych produkcji wygląda to inaczej – nasz autor, Rafał Sankowski, dobrze rozumie te przypadki, bo podjął się analizy odbioru kolejnej kultowej produkcji, tym razem Morrowinda. Czy trzecia część serii The Elder Scrolls w chwili premiery zjednała sobie krytyków, czy wręcz przeciwnie? Co na jej temat miał do powiedzenia Jacek Piekara, piszący w tamtym czasie dla serwisu GRYOnline.pl? Tego wszystkiego dowiecie się z poniższego artykułu.
Abonament Premium lub Premium VIP kupisz tutaj
Nie była to jednak nasza jedyna podróż, jaką odbyliśmy w sierpniu. Ja osobiście znalazłem się również w licealnych murach japońskiej miejscowości Iwatodai, do czego zachęcam – szkolne problemy, nocne eksploracje tajemniczej wieży, romanse... czego tu nie ma? Persona 3 Reload wciąga, ale każdy decyduje się na inne wirtualne wyprawy. Ktoś oddaje się młócce w bijatykach pokroju Tekkena, inny sięga po gry FPS i łapie za karabin. Norbert Szamota przeżył chyba najbardziej wyjątkową przygodę, bo trafił do świata Turoka, strzelaniny o prehistorycznym barbarzyńcy mierzącym się z mechanicznymi dinozaurami.
Z kolei nasz ekspert od MMO zabrnął w daleko mroczniejsze rejony. Część tekstu jest drastyczna, bo mowa o graczach, którzy zbyt poważnie podchodzili do rywalizacji z innymi albo wykorzystywali wirtualne światy do nielegalnego zarobku. Ten intrygujący temat zgłębił Patryk Manelski.
Rozpoczęliśmy rozdawnictwo biletów na seanse filmowe, które niestety na razie przekonują nas, jak trudno stworzyć dobrą adaptację – czy to gry, czy książki, czy komiksu. Kruk i Borderlands, debiutujące w kinach w tym roku, okazały się nieudanymi produkcjami, ale liczymy, że w przypadku kolejnych premier będziemy mogli rozdać użytkownikom VIP bilety na seanse, które spotkają się z pozytywnym odbiorem. Notabene – gorsze filmy są lepsze na randki, bo nie trzeba zbytnio śledzić, co się dzieje na ekranie!
Mam również nadzieję, że świat Borderlands jeszcze kiedyś powróci do kin w ciekawszej formie. Do Hrabiego Monte Christo też było wiele podejść, a chyba dopiero najnowsze, z 2024 roku, w pełni pokazuje atuty twórczości Dumasa. W trakcie czekają nas same zachwyty i poruszenia!

Poza tym rozdawaliśmy kody na e-booka Jak powstawał Tomb Raider. To w zasadzie kolejna już podróż w przeszłość, jaką można odbyć – tym razem za sprawą klasycznych przygód Lary Croft, a konkretnie zakulisowej historii zdradzającej szczegóły początków tego popularnego cyklu.
Stworzenie solucji gry to nie jest łatwe zadanie. Wiemy, że nasi autorzy intensywnie pracują nad ukończeniem poradnika m.in. do Star Wars Outlaws, ale to wciąż świeżynka, więc jeszcze nie pora na ogłoszenie finalizacji projektu. W sierpniu udało się to natomiast z grą Lost Judgment, czyli spin-offem barwnej gangsterskiej serii Yakuza.
W kolejnych miesiącach spodziewajcie się następnych rozdawnictw. Jedno będzie iście koncertowe! Nie zabraknie także nowych, ciekawych artykułów premium i ukończonych poradników.
Przypominam również, że każdy subskrybent wraz z abonamentem otrzymuje szereg stałych usług dodatkowych, takich jak:
Abonament Premium lub Premium VIP kupisz tutaj
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
2

Autor: Krzysztof Lewandowski
Studiował dziennikarstwo, filologię polską i psychologię realizowane na UKSW, UW i SWPS. Tam napisał m.in. pracę dyplomową poświęconą współczesnej roli czarno-białego kina. W GRYOnline.pl pracuje od sierpnia 2021 roku. Pisze artykuły oraz recenzje gier, filmów i seriali, a od lipca 2023 roku zajmuje stanowisko specjalisty ds. kreowania treści w dziale Paid Products. Jest autorem artykułu naukowego „Dynamika internetu a zachowania językowe" opublikowanego w książce „Relacje w cyberprzestrzeni”. Współtworzył słownik nazw miejscowych warszawskiej dzielnicy Wawer. Próbował sił z wierszami, ale w przyszłości wolałby napisać powieść. Pisanie w sieci zaczął na portalu GameExe.pl w wieku 14 lat. Najpierw recenzował książki, ale na tym nie poprzestał i na różnych portalach internetowych oceniał gry, filmy, seriale czy komiksy. Najbardziej podobają mu się motywy surrealistyczne i gry RPG.