Jak stare gry radziły sobie z pojedynkami? Produkcja Ubisoft Annecy z 2006 udowadnia, że dobry system walki może utrzymać się nawet przez dwadzieścia lat.
Starsze gry mają niekiedy do zaoferowania znacznie więcej niż niektóre najnowsze produkcje. Jak widzimy chociażby na przykładzie Battlefielda sprzed piętnastu lat, pewne mechaniki zachowują się w pamięci fanów na bardzo długi czas i nie potrzebują do tego ogromnych rozmiarów map czy najlepszej możliwej szaty graficznej. Choć Dark Messiah of Might and Magic ma na karku już dwie dekady, fani do tej pory wychwalają system walki, który nie ma sobie równych.
Wydany w październiku 2006 roku Dark Messiah to gra akcji z elementami cRPG, która zaskarbiła sobie szacunek graczy między innymi przez wzgląd na zaawansowaną mechanikę walki. Postać Saretha może bronić się na rozmaite sposoby, począwszy od tradycyjnych metod starcia wręcz, a na wykorzystywaniu elementów otoczenia skończywszy.
Fenomen pokrótce objaśnia filmik sprzed dziewięciu lat, który stał się tematem jednej z dyskusji na Reddicie graczy. Jego autor opierał się mniej na oddawaniu ciosów, a bardziej – na podstępie.
Opowieść Saretha to jeden z wielu przykładów tytułów, które zestarzały się na tyle dobrze, by nieść fanom radość nawet wiele lat po premierze. Jeśli przymknąć oko na grafikę, grą o tak złożonym systemie walki nie pogardziliby miłośnicy najnowszych produkcji.
Dark Messiah nie potrzebuje remastera. Ta gra nie tylko dobrze się trzyma po dwudziestu latach, ale także sprawia wrażenie tytułu następnej generacji. Tak naprawdę to potrzebujemy prawdziwego sequela.
Przeglądając sieć natrafimy na podobne kompilacje scen walki, idealnie ukazujące pełen potencjał Dark Messiah. Nagrania przedstawiają graczy, którzy zachodzą przeciwników od tyłu, skaczą na nich z wysokości, a także atakują dostępnymi w pobliżu przedmiotami – także jeśli nie macie przy sobie innej broni, antyczny wazon może być dobrym rozwiązaniem.
Żadna inna gra nie ma tak genialnej walki.
- PluviaAeterna
Właśnie tak Jackie Chan walczył w swoich filmach.
- Xorrin
Jeśli jakimś cudem ominął was okres gier z wczesnych lat dwutysięcznych, być może Dark Messiah – wraz ze swoim systemem walki – będzie idealnym kandydatem do zasmakowania dawnych czasów gamingu.
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.