Wydawca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego Grzegorz Styczeń nie powiększy zespołu, aby rozwijać grę szybciej. Innych twórców irytuje nazywanie jej „dziełem jednej osoby”

Wydawca Manor Lords odniósł się do propozycji gracza o powiększeniu studia Slavic Games w celu przyspieszenia prac nad grą, a inny twórca wyraził irytację z uwagi na powszechne uważanie, że odpowiada za nią tylko jeden człowiek.

Marcin Bukowski

Wydawca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego Grzegorz Styczeń nie powiększy zespołu, aby rozwijać grę szybciej. Innych twórców irytuje nazywanie jej „dziełem jednej osoby”, źródło grafiki: Slavic Magic.
Wydawca Manor Lords wyjaśnia, dlaczego Grzegorz Styczeń nie powiększy zespołu, aby rozwijać grę szybciej. Innych twórców irytuje nazywanie jej „dziełem jednej osoby” Źródło: Slavic Magic.

Często w kontekście Manor Lords mówi się, iż jest to gra stworzona przez jedną osobę. W rzeczywistości Grzegorz Styczeń współpracował z innymi ludźmi, których nazwiska zobaczyć możemy w tzw. creditsach. Z pewnością nie była to duża grupa, a jednak niektórzy gracze chcieliby, żeby było inaczej.

Więcej pracowników w Slavic Magic

Tim Bender – właściciel Hooded Horse, wydawcy Manor Lords – wspomniał w niedawnym wywiadzie, jak to przeglądając dyskusje na Steamie, natknął się na pewną wiadomość. Jeden z graczy napisał, że studio powinno „zatrudnić 50 osób i stworzyć gigantyczną firmę, dzięki której gracze szybciej otrzymają aktualizacje”. Bender ustosunkował się do tego w następujący sposób:

To o czym oni [gracze o wspomnianym wyżej podejściu – dop. red.] prawdopodobnie nie myślą, to że to wszystko tak nie działa. Najlepszy rozwój następuje powoli i utrzymuje podstawową wizję w nienaruszonym stanie. Chodzi o znaczenie Grzegorza i jego procesu pracy. W rezultacie ludzie będą się domagać [aktualizacji – dop. red.] i myślę, że jest praktycznie gwarantowane. Nie ma tempa wydawania aktualizacji, które spowodowałoby, że ludzie nie domagaliby się ich więcej.

Zdaniem Bendera plan rozwoju gry zakłada przede wszystkim podążanie ścieżką, która zapewniła grze tak duży sukces, zamiast nagłego utworzenia znikąd gigantycznego studia. Manor Lords zostało oficjalnie zapowiedziane w lipcu 2020 roku, a prace nad grą wystartowały w 2017 roku (przez długi czas Grzegorz Styczeń rozwijał swój projekt zupełnie w pojedynkę, później zaczął korzystać z pomocy podwykonawców i przyjaciół).

Irytacja innego twórcy

W temacie „gry stworzonej przez jednego człowieka” wypowiedział się również Arthur Bruno – właściciel studia Crate Entertainment, odpowiedzialnego za znajdującą się we wczesnym dostępie grę Farthest Frontier. Wyraził on irytację otrzymywanymi bez przerwy wiadomościami, według których jego gra tworzona jest przez ogromny zespół programistów, gdzie w rzeczywistości jest to tylko siedem osób.

Ludzie z jakiegoś powodu myślą, że mamy z 60 osób, albo że całe studio pracuje nad Farthest Frontier, a mimo to jesteśmy tacy powolni, gdy w tym samym czasie „jedna osoba tworzy Manor Lords”. Doprowadza mnie to do szału. A potem patrzysz w creditsy [Manor Lords – dop. red.] i okazuje się, że tamtejszy zespół był nawet większy niż nasz.

Zaznaczę od razu, że Bruno nie ma żadnego problemu z sukcesem Manor Lords czy jego twórcą. Prosi jedynie, aby gracze zastanowili się, czy samotny programista, który zatrudnia grupę wykonawców, aż tak bardzo różni się od siedmioosobowego zespołu.

Manor Lords

Manor Lords

PC Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 26 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.1

Gracze

8.6

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-05-04
13:09

Kwisatz_Haderach Senator

Kwisatz_Haderach

Crate Ent jak zawsze z RIGCZEM.

Ogolnie oni zatrudniali przy Grim Dawn 13 osob*. Jesli 7 robi Farthest Frontier, to znaczy ze 6 pracuje nad dodatkiem do Grim Dawn. ;)

Oczywiscie to nie dziala zawsze w ten sposob ale milo poznac proporcje.

Nie spieszcie sie skrzynkowcy. JA wiem ze dowieziecie. Zawsze dowozicie.

*Tak 13 osob zrobilo gre wielokrotnie wieksza, bardziej skomplikowana i duzo lepiej wpisujaca sie w etos gatunku, niz D3 albo D4 z 9000 nazwiskami w creditsach. Zas randomowy patch potrafi dodac wiecej kontentu niz "sezon" w D4. Zas rebalansow ala ten ktory teraz robi sie w D4, bylo jzu pare (tylko ze tutaj nie sa po to zeby naprawiac idiotyczne systemy, tylko po to zeby wstrzasnac troche METAgame).

Let that sink in i niech ludzie ogarna jak bardzo ich team D4 w uja robi, ze "Ciezko pracuje nad gra". Chyba siedzac w Blizzardowskiej kafeterii przy sojowym latte.

W Manor Lords czekam na mozliwosc expresji mojej Lordowosci i zbrzuchacenia randomowej dziewki z czworakow. I kupuje.

Komentarz: Kwisatz_Haderach
2024-05-04
17:14

noobmer Generał

Ja rozumiem chęć/nie chęć do tworzenia nie wiadomo jakiego dużego zespołu ALE tez mimo że wsparłem nie mam ochoty czekać 10lat jak gra wyjdzie z EA.

Komentarz: noobmer
2024-05-04
18:03

Artur2581114172023262932 Junior

Zastanawia mnie magia PR tej gry...od pewnego czasu co dwa dni coś "nowego" o tej grze...widać że polskie środowisko gier ma kilku ulubieńców redow i ich "super" cyberpunkiem (ciekawe czy nadal pojazdami steruje się tak tragicznie ? A interface gry jest tak nieczytelny jak na początku pierwszej części Division ) , no i oczywiście świetny Rockstar z ich równie świetnym GTA gdzie żadne studio nie napisze wprost jak źle jest ich podejście sprzedażowe do gier (niekonczony wątek RDR 2 online, stare gry sprzedawane po 4-5 razy jak GTA5 , czy stare gry cenione po 150zl jak L.A.Noire ) ale wiadomo łatwiej dawać ze król jest pięknie ubrany i bić głośno brawo...mimo ze świeci gołą dupą...

Komentarz: Artur2581114172023262932
2024-05-05
12:58

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😂

To jak nie powiększy to z EA wyjdzie -> nigdy ;) on teraz na pewno będzie siedział po 12 godzin dziennie nad gra a nie korzystał z życia ;)

Komentarz: A.l.e.X
2024-05-09
00:30

Rithven Pretorianin

Rithven

kupiłem , ograłem, jestem MEGA zadowolony. Gdyby nawet gra upadła dzisiaj to miałbym mniejsze poczucie wydy..ania niż przy wielu topowych markach i producentach (ale tego niech nie czyta Grzegorz tylko niech rozwija grę). Co bym dodał: mapka na 20 pól, 4 max graczy (np 3si i gracz). Sojusze i prosta polityka (nie przekombinować!) czyli rozbudowana dominacja + małżeństwo byłoby ok jak najbardziej czyli: Manor Lords + The Guild (ta skala i ten poziom ekonomii i polityki właśnie). / to byłaby dla mnie pełna podtsawka wtedy. Resztę czasu czyli rozwój w formie dlc: zamki, więcej budynków surowców ekonomii, konnica rycerstwo itp. Ale na pewno unikałbym bardzo głębokiego rozwoju na jakimkolwiek kierunków bo ta gra mnie urzeka, że umiejętnie łapie kilka srok za ogon. Pamiętacie setlersów? Tam też niby wojsko niby ekonomia ale nie super rozwinięte i miało to swój urok takiego niezłego mixu. Pewnie dlatego Manor Lords tak mi się podoba - nowa szata, nowa odsłona starego ducha dobrych gier.

Komentarz: Rithven

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl