WoT, ale szybszy, mniejszy i z bohaterami. Zobacz zwiastun i pierwsze szczegóły World of Tanks: Heat

Studio Wargaming, znane przede wszystkim z World of Tanks, zaskakuje odważnym spin-offem. WoT: Heat to hero shooter z czołgami na nowym, autorskim silniku.

Maciej Pawlikowski

WoT, ale szybszy, mniejszy i z bohaterami. Zobacz zwiastun i pierwsze szczegóły World of Tanks: Heat, źródło grafiki: Wargaming..
WoT, ale szybszy, mniejszy i z bohaterami. Zobacz zwiastun i pierwsze szczegóły World of Tanks: Heat Źródło: Wargaming..

Zapowiedziane przed chwilą World of Tanks: Heat to, obok WoT 2.0, główna atrakcja dostarczona na gamescom 2025 przez studio Wargaming. Niewielu się jednak spodziewało, że nowa gra o czołgach to w zasadzie coś na kształt hero shootera. Pierwszy raz o projekcie informowaliśmy w 2024 roku, ale wówczas gra znana była pod kodową nazwą Project CW.

Luźniejsze, bardziej zręcznościowe podejście do WoT

WoT: Heat to luźniejsze, bardziej arcade’owe podejście do czołgowych potyczek online. Rozgrywka będzie zdecydowanie szybsza niż w WoT jako takim, a śmierć na polu bitwy ma nie oznaczać przejścia do pozycji obserwującego, a po prostu respawn.

Kluczową zmianą jest oparcie progresu nie na tierach, jak w World of Tanks, ale na operatorach, jak w Overwatch 2 czy Apex Legends. Każdy z czołgów będzie pełnił określoną funkcję na polu bitwy – tanka, supportu czy DPS-a. Efektywność maszyn da się dodatkowo zwiększyć umiejętnościami wybranego operatora. Nie wiemy jeszcze, ilu ich będzie, ale wszyscy mają otrzymać unikalne zdolności (regeneracja czołgu, szybkość itd.) i warunki odblokowania. Informacją, którą twórcy podkreślali, jest fakt, że operatorów i pojazdy wyłączono z monetyzacji Premium. Oznacza to, iż wszystko da się odblokować w toku normalnej gry. Prawdziwych pieniędzy użyjemy natomiast do zakupu elementów kosmetycznych, przepustek bitewnych i metod oszczędzania czasu.

Futurystyczne czołgi luźno oparto na ich prawdziwych odpowiednikach, ale spodziewać się należy zdrowo odjechanych pomysłów rodem z science fiction, jak również nierealistycznego dostosowywania wyglądu maszyn poprzez wszelkiej maści mniej poważne skórki. Nie będziemy jednak zajmować się tylko wyglądem – nasz czołg dość znacząco zmodyfikujemy wedle zachodzących podczas zabawy potrzeb.

Mniejsze, dynamiczniejsze walki 10 na 10 i nowy silnik

Tryby gry w WoT: Heat mają zdecydowanie różnić się od tych z „poważniejszego” odpowiednika produkcji. Zamiast bitew 15 na 15 zmierzymy się w mniejszych, ale zdecydowanie dynamiczniejszych walkach 10 na 10. W Heat zaadaptowano znane i lubiane tryby z gier FPS, w tym z arena shooterów, takie jak dominacja, podbój czy kill confirmed.

World of Tanks: Heat od Wargamingu napędzi nowy, autorski silnik graficzny, który możecie ocenić na zwiastunach. Studio zaznacza, że będzie to pierwsza w jego historii jednoczesna premiera na wszystkich wspieranych platformach: PC (launcher dewelopera oraz Steam), PS5, Xboxach Series X/S i Steam Decku. Rozgrywka ma wspierać cross-platformowość i cross-progresję.

Nie ma jeszcze informacji co do daty premiery World of Tanks: Heat. Nad grą pracuje około 200 deweloperów z Polski, Litwy, Serbii i Cypru. Do Heat jeszcze wrócimy; nasi dziennikarze obecni na gamescomie 2025 będą mieli szansę zagrać w produkcję w czasie targów.

  1. Karta Steam WoT: Heat
  2. Karta Playstation Network WoT: Heat
  3. Karta Xbox Store WoT: Heat
  4. Oficjalna strona gry

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

World of Tanks: Heat

World of Tanks: Heat

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
28
graczy czeka na grę.
Czekasz?

Maciej Pawlikowski

Autor: Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Kontynuacja kultowego RPG ma dokładną datę premiery. W Vampire: Bloodlines 2 zagramy już niedługo

Następny
Kontynuacja kultowego RPG ma dokładną datę premiery. W Vampire: Bloodlines 2 zagramy już niedługo

Quel'Thalas najechane przez hordy z Pustki. Nowy zwiastun World of Warcraft: Midnight zapowiada mroczne czasy, ale na koniec daje nadzieję

Poprzedni
Quel'Thalas najechane przez hordy z Pustki. Nowy zwiastun World of Warcraft: Midnight zapowiada mroczne czasy, ale na koniec daje nadzieję

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl