Studio The Farm 51 ujawniło przychody uzyskane ze sprzedaży gry World War 3. Szansa na ich wzrost w przyszłości nie jest wielka, gdyż tytuł porzucili już prawie wszyscy gracze.

Polskie studio The Farm 51 wypuściło komunikat giełdowy podsumowujący wyniki finansowe sieciowej strzelanki World War 3. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że przychody netto - uzyskane po odliczeniu podatku VAT, prowizji oraz zwrotów - wyniosły 12,126 mln zł.
Na tę kwotę składają się przychody netto ze sprzedaży gry na Steamie, które zamknęły się w kwocie 10,265 mln złotych, oraz wyniki z innych platform w wysokości 1,860 mln zł. Ta druga kategoria obejmuje klucze Steam oferowane w innych sklepach, takich jak GreenManGaming, czy Humble Store.
Te wyniki raczej nie wzrosną znacząco w najbliższej przyszłości, gdyż gra praktycznie umarła. Według danych serwisu Steam Charts, wczoraj w najgorętszym momencie dnia w World War 3 jednocześnie bawiło się tylko 122 graczy. Autorzy nie podali, ile dokładnie osób zakupiło ten tytuł, ale według szacunków płatnej wersji Steam Spy, na platformie firmy Valve produkcję tę posiada 453 tys. użytkowników.
Przypomnijmy, że World War 3 zadebiutowało we wczesnym dostępie 20 października ubiegłego roku. Gra osiągnęła imponujące wyniki sprzedaży, ale szybko zaczęła tracić graczy, głównie za sprawą niskiego poziomu dopracowania technicznego.
Od czasu premiery autorzy stale rozwijają projekt. Ukazało się już kilka dużych aktualizacji, a kolejne są w drodze. Rodzi się tylko pytanie, czy studio The Farm 51 będzie dalej pracowało nad produkcją, w którą już prawie nikt nie gra.
 
Steam
24

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.