Wojenni spekulanci złupili gospodarkę gry EVE Online

Trochę sprytu, znajomość mechanizmów regulujących gospodarkę w grze EVE Online oraz drobne niedopatrzenie ze strony twórców wystarczyło, by w krótkim czasie kilkuosobowa grupka graczy stała się prawdziwymi kresuzami zarabiając 5 bilionów ISK, czyli ok. 175 tys. dolarów.

Aleksander Kaczmarek

Wojenni spekulanci złupili gospodarkę gry EVE Online - ilustracja #1

Cała sprawa to pokłosie dodatku Inferno. Wprowadził on możliwość zdobywania Loyalty Points za niszczenie wrogich statków oraz przewożonego na nich ładunku. Te z kolei można wymieniać na wartościowe przedmioty w grze. Grupka doświadczonych graczy, określanych jako GoonSwarm, znalazła sposób, jak zbić na tym majątek.

Mechanizm, którym posłużyli się spekulanci, był doskonale przemyślany i wymagał sporych zdolności analitycznych. Jak donosi serwis PCGamesN od dłuższego czasu grupka czyściła rynek z jednego z najrzadziej kupowanych materiałów, aby wywindować jego cenę w grze. Wmieszawszy się w wojnę frakcji GoonSwarm mogli wypełnić ładownie transportowców i niszczyć swoje statki zdobywając na tym olbrzymie ilości ISK i LP. Za te ostatnie kupowali cenne przedmioty w sklepiku z nagrodami, a niszcząc je dodatkowo podnosili ich wartość i zwiększali swoje zyski.

Na tym jednak nie koniec, bo z czasem GoonSwarm znaleźli sposób, jak wstrząsnąć ekonomią gry. Odkryli oni, że ceny produktów w EVE uzależnione są m.in. od średnich wartości ostatnich transakcji. Wystarczyło więc za zarobione LP kupować przedmioty, którymi nikt się nie interesował, a następnie nakręcać sztuczny popyt na nie. Potem ładowali wszystko na statki, niszczyli i inkasowali LP.

Wojenni spekulanci złupili gospodarkę gry EVE Online - ilustracja #2

Ile udalo im się zarobić? Prawdopodobnie 5 bilionów ISK (waluta w grze), co przekłada się na 175 tys. dolarów, czyli ok. pół miliona złotych. Plotka głosi, że do tej pory GoonSwarm zdążyli spieniężyć posiadane LP i przyczaić się w odległych zakątkach wszechświata EVE Online, gdzie zbierają potężne armie i szykują się do kolejnych akcji.

Na razie nie wiadomo, czy administratorzy gry wyciągną konsekwencje wobec spryciarzy. Co prawda sposób, w jaki spekulanci obłowili się, bazował na niedopatrzeniu deweloperów ze studia CCP, ale z drugiej strony nie został dotąd zaklasyfikowany jako niedozwolony.

EVE Online to utrzymana w klimatach science-fiction gra MMO. Tytuł wyprodukowany został przez fińskie studio CCP Games, a pierwsze serwery ruszyły oficjalnie w maju 2003 roku. Do tej pory gra doczekała się 17 oficjalnych rozszerzeń, z których najnowsze – Inferno ukazało się w ubiegłym miesiącu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry EVE Online
EVE Online

EVE Online

PC
po premierze

Data wydania: 6 maja 2003

Informacje o Grze
8.1

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Studio Criterion pokieruje serią Need for Speed

Następny
Studio Criterion pokieruje serią Need for Speed

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (18 - 24 czerwca)

Poprzedni
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (18 - 24 czerwca)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl