WinRAR zrozumiał: Skoro prawie nikt nie płaci za jego oprogramowanie, to przynajmniej może zarobić na sprzedaży oficjalnych toreb i kurtek
WinRAR znalazł metodę, żeby w końcu zachęcić internautów do kupienia czegoś od firmy. Zamiast na licencję na oprogramowanie, postawiono na ubrania i stylowe torebki, co ewidentnie zadziałało.

Z WinRAR-a korzystał prawdopodobnie każdy, a licencji na oprogramowanie nikt nie kupił. Twórcy zdają sobie z tego świetnie sprawę, dlatego jeszcze w zeszłym roku postanowili zdywersyfikować swoją działalność tworząc unikalną odzież inspirowaną WinRAR-em. Efekt jest piorunujący, tak samo jak ceny. Nawet zwykła torebka kosztuje więcej od licencji na aplikację.
Merch WinRAR-a zachwyca wyglądem, ale nie ceną
WinRAR jest jednym z najpopularniejszych programów służących do archiwizowania i kompresowania plików. Mimo, że można wykupić na niego licencję, to trudno znaleźć osobę, która kiedykolwiek to zrobiła, z czego zdają sobie twórcy aplikacji. Unikatowe stroje i torebka mogą im jednak pomóc „odzyskać” pieniądze, które przepadły na przestrzeni lat, zwłaszcza, że wyglądają niesamowicie.

Najciekawsza jest torebka, która została zainspirowana ikoną WinRAR-a, którą znamy z naszych pulpitów i jest zdolna pomieścić, według twórców, 798 kart Pokemon. Cena jednak jest spora, bo kosztuje 488 złotych, czyli więcej niż około 125 złotych za licencję WinRAR-a dla jednego użytkownika. Zdaniem deweloperów nie ma lepszej metody na „wsparcie oprogramowania, za którego licencję nigdy nie zapłaciłeś”.
Trzeba przyznać, że akcja jest niesamowicie ciekawa. Jeśli jesteście zainteresowani, to warto się pośpieszyć, bo w sklepie pozostały już tylko torebki, a wszystkie ubrania zostały wyprzedane. Akcja jednak wydaje się dużym sukcesem, za czym przemawiają komentarze podobne do poniższego:
Nigdy nie zapłaciłem za oprogramowanie, ale za torebkę mogą mieć moje pieniądze.
Niestety w zestawie z torebką lub ubraniami nie ma klucza na licencję WinRAR-a, co uczyniłoby zakup jeszcze atrakcyjniejszym. Wystarczy jednak sama stylistyka, która mądrze wykorzystuje logo, jakie wszyscy znamy. Może to dopiero początek większego trendu i niedługo 7zip zaprezentuje swoje produkty na modowym wybiegu dla internautów.