Wielkie zmiany w Last Epoch. 9 lipca RPG akcji otrzyma patch 1.1 i spróbuje znów przyciągnąć graczy

Last Epoch otrzyma sporo nowości i poprawek w Harbingers of Ruin, wliczając w to mechanikę uniku oraz ważne zmiany w bossach i Monolicie Losu.

Jakub Błażewicz

Wielkie zmiany w Last Epoch. 9 lipca RPG akcji otrzyma patch 1.1 i spróbuje znów przyciągnąć graczy, źródło grafiki: Eleventh Hour Games..
Wielkie zmiany w Last Epoch. 9 lipca RPG akcji otrzyma patch 1.1 i spróbuje znów przyciągnąć graczy Źródło: Eleventh Hour Games..

Last Epoch za tydzień otrzyma ogromną aktualizację Harbingers of Ruin. Już wcześniej studio Eleventh Hour Games omówiło zmiany, które otrzymamy wraz z debiutem patcha 1.1 – stanie się to 9 lipca o godzinie 18:00 czasu polskiego. Tym razem zamiast znanych z beta-testów gry „hype weeków” pełnych małych wpisów poświęconych łatkom twórcy zdecydowali się ograniczyć do dwóch większych ogłoszeń.

Pierwszy wpis opublikowany na Steamie oraz oficjalnej stronie gry omawia nowości zmierzające do Last Epoch, o których pokrótce wspomniano w maju. Drugi, który ma pojawić się „wkrótce”, skupi się na poprawkach komfortu rozgrywki.

Uniki, nie uniki?

Bodajże najważniejsza nowość to dodanie mechaniki „uchylania się” (Evade). Gracze domagali się tego od dłuższego czasu i twórcy w końcu przygotowali taką funkcję, dostępną dla wszystkich bohaterów już od pierwszego poziomu. Domyślnie każda postać będzie miała dwa „ładunki” uników, na początku odnawiające się w ciągu 4 sekund. Ten czas będzie się skracał wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia.

Co ważne, „uchylenie się” nie uczyni postaci gracza niewrażliwą na ciosy, jak przyjęło się w wielu grach oraz w przeciwieństwie do innej, już obecnej w grze statystyki „uniku” (Dodge). Tak, Evade pozwoli umknąć przed atakami, ale jeśli postać pozostanie w polu rażenia, to wciąż otrzyma obrażenia.

Tak więc ta mechanika to przede wszystkim sposób na zapewnienie większej mobilności wszystkim klasom, z jednej strony pozwalając graczom na tworzenie nowych „buildów” (przez usunięcie konieczności uwzględnienia umiejętności związanych z przemieszczaniem się), z drugiej – umożliwiając twórcom zwiększenie poziomu wyzwania.

Aktywność graczy Last Epoch na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy (premiera wersji 1.0 odbyła się 21 lutego 2024 roku). Źródło: SteamDB. - Wielkie zmiany w Last Epoch. 9 lipca RPG akcji otrzyma patch 1.1 i spróbuje znów przyciągnąć graczy - wiadomość - 2024-07-02
Aktywność graczy Last Epoch na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy (premiera wersji 1.0 odbyła się 21 lutego 2024 roku). Źródło: SteamDB.

Polowanie na Nemezis

W temacie utrudniania gry: do Last Epoch zmierza Nemezis, czyli wróg, którego będzie można losowo napotkać w trakcie przemierzania Eterry. Pozwoli to graczom na zdobycie potężniejszego ekwipunku jeszcze przed dotarciem do końcowej zawartości gry.

Po napotkaniu szczątków Nemezis gracz otrzyma trzy opcje. Będzie mógł wygnać zjawę (na przykład jeśli „oferta” przedmiotów obecnego wroga będzie mało interesująca), zmierzyć się z nią albo też wzmocnić ją. Ten ostatni wybór sprawi (maksymalnie dwukrotnie), że Nemezis ucieknie, ale przy kolejnym spotkaniu przedmioty w jego posiadaniu będą mogły stać się jeszcze potężniejsze.

Ciekawą funkcją będzie też Jajo Zapomnianych (Egg of the Forgotten), które domyślnie nagrodzi graczy losowym Unikatem, ale gra pozwoli na podmienienie go na własny przedmiot tej klasy. Ten również będzie mógł zostać potencjalnie ulepszony po wzmocnieniu Nemezis, nawet legendarnymi afiksami.

Zapomniani rycerze

Do gry zmierza też nowy endgame’owy boss (tzw. pinnacle boss). Aby się z nim zmierzyć, najpierw trzeba będzie odnaleźć tytułowych „zwiastunów” (Harbingers of Ruin) w głębi Monolitu Losu (Monolith of Fate), by wreszcie zmierzyć się z ich przywódcą: Aberrothem. To starcie będzie – jak obiecują twórcy – najtrudniejszą walką w historii Last Epoch.

Jest tylko jeden haczyk: na początku nowy boss będzie dostępny tylko podczas zabawy online. Twórcy nie chcą bowiem, by gracze zmierzyli się z Abberothem od razu z najlepszym możliwym wyposażeniem. Dopiero dzień po pierwszej porażce tego przeciwnika (ewentualnie tydzień później, jeśli nikt nie odniesie zwycięstwa) starcie stanie się dostępne także podczas gry poza siecią.

Jednakże już po pokonaniu pierwszego ze „zwiastunów” odblokujemy nowe stronnictwo: zapomnianych rycerzy. Ta będzie nie tyle alternatywą dla dotychczasowych opcji, ile bonusem dla członków obu grup.

Bossowie i DDR

Wypada też napomknąć o zmianie w statystyce obrony bossów. Zamiast irytująco nieprzejrzystej dynamicznej redukcji obrażeń (DDR, czyli zmniejszania ich tym bardziej, im częściej atakowany jest boss), twórcy przygotowali system osłon aktywowanych tymczasowo po wystarczającym zranieniu bossa.

Dzięki temu zachowano podstawową ideę DDR – pozwolenie bossom na faktyczne nawiązanie walki z graczami bez karania „buildów” z mniejszymi obrażeniami na sekundę (DPS) przez zwiększenie zdrowia wrogów do absurdalnych wartości – ale system bardziej czytelnie pokazuje, czy faktycznie dobrze radzimy sobie w danym starciu.

Oprócz tego deweloperzy wprowadzili też pomniejsze zmiany: bossowie będą teraz bardziej odporni na ogłuszenie i zamrożenie, jak również efekty spowolnienia. Do tego najpotężniejsi bossowie (w tym ci z aktualizacji 1.1) będą mogli być pod wpływem tych niekorzystnych efektów tylko przez pewien czas.

Do powyższych poprawek dochodzą nowe przedmioty, nie tylko unikalne. Glify Zazdrości (Glyphs of Envy) przyspieszą przeprawy przez Monolit Losu, a Igła Zwiastuna (Harbinger’s Needle) ułatwi walkę ze spaczeniem (Corruption).

To nadal tylko część zmian, które szykują twórcy. Jak wspomnieliśmy, następny wpis skupi się na poprawkach komfortu rozgrywki oraz warstwy technicznej gry. Niemniej to te nowości budzą najwięcej emocji, a większość graczy ocenia omówienie aktualizacji 1.1 z entuzjazmem. Miejmy nadzieję, że te optymistyczne nastroje utrzymają się po debiucie Harbingers of Ruin.

  1. W końcu znalazłem niszę między Diablo a PoE – Last Epoch wybiera to, co najlepsze dla gracza singlowego
Last Epoch

Last Epoch

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 21 lutego 2024

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.1

Gracze

7.9

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Dociekliwi gracze odkrywają tajemnice Elden Ring: Shadow of the Erdtree. Jeden z nich obnażył sekrety Boskiej Bestii Tańczącego Lwa

Następny
Dociekliwi gracze odkrywają tajemnice Elden Ring: Shadow of the Erdtree. Jeden z nich obnażył sekrety Boskiej Bestii Tańczącego Lwa

Nowy rekord prędkości Internetu. Całą bibliotekę Steam pobralibyśmy w kilka sekund

Poprzedni
Nowy rekord prędkości Internetu. Całą bibliotekę Steam pobralibyśmy w kilka sekund

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl