Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2025, 17:21

autor: Zuzanna Domeradzka

Wielki survivalowy hit Steama wreszcie jest dostępny po polsku. W samą porę, bo w Peak można teraz zjadać swoich przyjaciół

Kooperacyjna gra Peak w końcu dostała polską wersję językową. Ten hit Steama otrzymał też ważną aktualizację, która umożliwiła zjadanie swoich przyjaciół.

Źródło fot. Landcrab.
i

Peak to nastawiona na kooperację, kolorowa produkcja poświęcona wspinaczce, która zachwyciła miliony graczy. Ta niepozorna gra survivalowa ukazała się na rynku niecałe dwa miesiące temu i sprzedała się w ponad 5 mln egzemplarzy. Z omawianego hitu Steama mogą już w pełni cieszyć się polscy gracze, jako że wypuszczona niedawno aktualizacja w końcu dodała nasz rodzimy język do gry.

Przypomnijmy, że Polacy byli w ostatnim czasie poszkodowani, gdyż twórcy Peak dodali aż 11 wersji językowych w patchu 1.7, lecz polską pominęli. Dopiero przy okazji niedawnego patcha 1.10.a zaimplementowali ją do gry, a wraz z nią ciekawą mechanikę kanibalizmu.

Omawiana nowinka sprawia, że gracz, który przekroczył dany próg głodu, widzi swoich towarzyszy jako wielkie kurczaki z rożna. Co więcej, znajomi takiej wygłodniałej osoby mogą zostać przez nią zjedzeni, co część osób mogło bawić lub, wręcz przeciwnie, wywoływać u nich frustrację. Z tego powodu najnowsza aktualizacja o numerze 1.11.a wprowadziła poprawki względem tej mechaniki, ale nie tylko.

  1. Patch dodał opcję umożliwiającą włączenie lub wyłączenie kanibalizmu w grze.
  2. Zamiana w kanibala będzie teraz następowała po przekroczeniu 70% poziomu głodu, a nie 60%.
  3. Gracze mają otrzymywać nie 5%, lecz 10% statusu klątwy w związku ze staniem się kanibalem.
  4. Naprawiono problemy ze spadkami wydajności, które były spowodowane nieprawidłowym wyświetlaniem się modeli kurczaków.

Patch usunął również inne drobne błędy, a także zmienił system odpowiedzialny za otrzymywanie obrażeń podczas ślizgu. Twórcy Peak cały czas usprawniają produkcję i mają w planach wyeliminowanie kolejnych bolączek, w tym takich powiązanych z rozłączaniem graczy z sesji.