Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2025, 06:25

Twórcy wielkiego hitu Steama zdecydowali się na szczerość. Nawet oni nie wiedzą dokładnie, co czeka Peak w przyszłości

Bestsellerowy Peak otrzymał łatkę, która wprowadza między innymi nowy biom. Co dalej czeka ten tytuł? Odpowiedzi na to pytanie nie znają nawet sami autorzy.

Źródło fot. Landcrab / Aggro Crab
i

Peak, czyli wypuszczona w połowie czerwca zręcznościówka, w której gracze współpracują, próbując zdobyć wysoki szczyt, wyrósł na niespodziewany hit tegorocznego lata. Deweloperzy ze studia Landcrab nie spoczywają jednak na laurach i rozwijają swoje dzieło, wzbogacając je o nową zawartość. Co ciekawe, jak przyznają twórcy w najnowszym komunikacie, sami „nie są jeszcze do końca pewni”, co przyniosą przyszłe aktualizacje tego tytułu.

Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że autorzy „nie chcą obiecywać wielu rzeczy i nie dotrzymać (tych obietnic – dop. red.). Niemniej przekonują, że o tym, nad czym pracują, będą informować „tak szybko, jak to możliwe”. Obecnie głowy zaprzątają im poprawki błędów i stabilności.

Patch 1.20.a do Peak

Powyższe oświadczenie towarzyszyło informacji o opublikowaniu łatki 1.20.a do Peak. Największą nowością wprowadzoną w tym patchu jest nowy biom nazwany Mesa. Przez najbliższy tydzień zastąpi on całkowicie biom Alpine, a po tygodniu zostanie aktywowana rotacja, w wyniku której mapy będą losowo zmieniać się między Mesą i Alpine.

Na tym nie koniec, gdyż łatka przynosi również nowe odznaki czekające na zebranie, kilka przedmiotów czy choćby tryb „Bug Phobia” dla osób, które „nie chcą oglądać pajęczaków i innych przerażających pełzaczy”. Pełną listę (w języku angielskim) nowości wprowadzonych w łatce 1.20.a znajdzie w oficjalnym ogłoszeniu na Steamie.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej