Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością

Według prezesa Take-Two Interactive to pecety, a nie konsole, są przyszłością branży gier.

Adrian Werner

Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością, źródło grafiki: Rockstar Games.
Wielka deklaracja właścicieli Rockstar Games: konsole nie znikają, ale to PC jest przyszłością Źródło: Rockstar Games.

Prezes Take-Two Interactive (właściciela Rockstar Games), czyli Strauss Zelnick, był gościem emitowanego przez stację CNBC porannego programu Squawk Box, podczas którego podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie do kierunku, w jakim zmierza branża gier.

  1. Zelnick stwierdził, że konsole nie znikną w najbliższej przyszłości, ale cała branża gier coraz mocniej przestawia się na pecety.
  2. Jest to częścią ogólnego trendu – zmierza on w kierunku otwartych systemów, kosztem tych zamkniętych. Według Zelnicka tradycyjne konsole, które należą do drugiej z tych kategorii, mogą w przyszłości zniknąć, natomiast sam typ urządzeń, które podłączamy do telewizora głównie po to, aby grać, nigdzie się nie wybiera.

Wypowiedzi Straussa Zelnicka wpisują się w obecny trend, w którym to urządzenia o korzeniach pecetowych zaczynają wchodzić coraz częściej w sfery do tej pory opanowane przez konsole.

Przoduje w tym zwłaszcza Valve ze Steam Deckiem, pełniącym rolę konsoli przenośnej, oraz z zapowiedzianym w zeszłym tygodniu nowym Steam Machine, które przypomina w funkcjonalności konsolę domową. Od dłuższego czasu krążą także plotki, że również firma Microsoft zamierza przeobrazić Xboksa w hybrydę peceta i konsoli.

Zelnick dodał również, że obecnie rynki konsolowe i mobilne są porównywalne, ale ten drugi rośnie znacznie szybciej.

Oczywiście wypowiedzi Straussa Zelnicka o pecetach jako o przyszłości rynku gier mogą lekko śmieszyć w kontekście Grand Theft Auto VI. Praktycznie pewne jest, że będzie to największa premiera w historii branży gier, a mimo to początkowo dostępna ma być tylko na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S. Na wersję PC przyjdzie nam tradycyjnie długo poczekać, chyba że stanie się coś nieoczekiwanego.

Tutaj jednak można założyć, że prezes mówił o całej branży, a nie o swojej firmie. W przypadku Take-Two Interactive w minionym kwartale 46% przychodów wygenerowanych zostało na urządzeniach mobilnych, 41% na konsolach, a 13% przypadło na „pecety oraz inne platformy”.

Grand Theft Auto VI

Grand Theft Auto VI

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 19 listopada 2026

Informacje o Grze
Przed premierą
2708
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

„Stworzyli przestrzeń dla geniuszy”. Jeden z szefów Larian Studios tłumaczy, dlaczego Valve znowu wygrywa

Następny
„Stworzyli przestrzeń dla geniuszy”. Jeden z szefów Larian Studios tłumaczy, dlaczego Valve znowu wygrywa

Wjechał na Netflix i natychmiast stał się hitem. Ten zapomniany thriller kryminalny ma aż 30 odcinków i właśnie trafił do top 5

Poprzedni
Wjechał na Netflix i natychmiast stał się hitem. Ten zapomniany thriller kryminalny ma aż 30 odcinków i właśnie trafił do top 5

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl