Stary znajomy to nie jedyny powód, dla którego warto sprawdzić aktualizację 1.6 do STALKER-a 2.
Świat gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla stał się jeszcze bardziej żywy wraz z nową aktualizacją 1.6, która nieco zmieniła balans i wprowadziła sporo usprawnień.
Studio GSC Game World nie kazało nam czekać aż do targów Tokyo Game Show 2025 na ujawnienie ostatnich szczegółów nowej łatki „drugiego” STALKER-a. Zamiast daty premiery otrzymaliśmy bowiem całą aktualizację wraz z pełną listą zmian.
O części nowości dowiedzieliśmy się z poprzednich wpisów dewelopera, w tym o kolejnym usprawnieniu systemu A-Life. Od teraz postacie niezależne również mogą pozyskiwać łupy z pokonanych mutantów – co może doprowadzić do walki o zdobycze z postacią gracza.
Skoro o walce mowa, twórcy wprowadzili zmiany w systemie starć, także tych toczonych na dystans. Od teraz NPC będą prawidłowo chować się za niskimi osłonami, a chimery z jednej strony będą zachowywać się „lepiej” (nie podano, czym się to objawi), ale z drugiej strony przestaną: a) utykać w przedmiotach po skoku i b) skakać i przenikać przez obiekty, na których stoi gracz.
We wpisie dewelopera napomknięto także o zmianach balansu (w tym noktowizji dla postaci niezależnych), dodaniu nowej, płomiennej anomalii, opcji przywracania lokalnych plików zapisu oraz „powrocie starego znajomego”. Nie zabrakło też poprawek technicznych (w tym „optymalizacji pocisków”). Więcej informacji o usuniętych błędach, wprowadzonych usprawnieniach oraz dodanych nowości znajdziecie we wpisie studia GSC Game World.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).