Wiedźmin 3 - sprzedano niemal 10 milionów kopii
Marcin Iwiński, dyrektor generalny CD Projekt RED, potwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w nakładzie blisko 10 milionów kopii. Studio nie odcięło się też całkowicie od ewentualnego powrotu Białego Wilka, aczkolwiek nie znajduje się to w obecnych planach produkcyjnych. Ponadto Iwiński przypomniał stosunek swojego studia do piractwa.
Konrad Miernik
W trakcie tegorocznej edycji imprezy infoShare, 19 maja, Artur Kurasiński przeprowadził rozmowę z Marcinem Iwińskim, dyrektorem generalnym CD Projekt RED, w której poruszono kwestie takie jak wyniki sprzedażowe serii Wiedźmin, przyczyny powstania projektu Cyberpunk czy też stosunek studia do zjawiska piractwa. Wywiad zakończyło pytanie dotyczące ewentualnego powrotu Białego Wilka.
Rozmowę rozpoczęła kwestia wyników sprzedażowych całej serii. Na wstępie należy zaznaczyć, że statystyki te nie obejmują żadnego z wydanych dodatków – Krew i Wino oraz Serca z Kamienia. W marcu tego roku ujawniono, że w skali światowej sprzedano łącznie 20 milionów kopii gier z serii Wiedźmin. Tymczasem Marcin Iwiński ujawnił właśnie, że Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w nakładzie wynoszącym niemal 10 milionów egzemplarzy, z czego 2/3 kupionych kopii to wersje pudełkowe. Trzecia część trylogii zdobyła ponad 800 nagród branżowych, wliczając w to większość nagród dla Gry Roku – dla porównania, pierwsze dwie części serii łącznie zdobyły 200 trofeów. Marcin Iwiński zwrócił też uwagę na znakomitą sprzedaż w krajach takich jak Brazylia czy Japonia, w których zachodnie gry RPG nie cieszą się taką popularnością.

Cyberpunk
Poruszono również temat Cyberpunk 2077 – nowego tytułu, nad którym prace wciąż postępują. Zapytany o przyczynę wybrania takiej tematyki kolejnej produkcji, dyrektor generalny CD Projekt RED przyznał, iż była to wspólna decyzja całego zespołu. Poruszono też kwestię nieogłoszonego jeszcze nowego, dużego tytułu, jednak w tym przypadku Marcin Iwiński nie podał żadnych informacji.
Piractwo
Podczas rozmowy nie mogło również zabraknąć jednego z najbardziej kontrowersyjnych tematów świata gier komputerowych – piractwa. Zwłaszcza biorąc pod uwagę kontrowersje związane z premierą gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, które poskutkowały tym, że firma całkowicie zrezygnowała ze stosowania zabezpieczeń antypirackich.
Marcin Iwiński odniósł się do tego problemu w następujący sposób:
„Czynnik piractwa był nieistotny, ponieważ nie możemy zmusić ludzi do zakupu czegoś, możemy ich jedynie przekonać. Oczywiście, pirackie wersje nie obsługują uaktualnień, ale piraci i tak dodają te elementy po pewnym czasie. Co zabawne, praktycznie każdy nowy tytuł jest łamany już w dniu premiery, więc jego piracka wersja będzie istnieć tak czy inaczej. My mamy bezpośrednie podejście, w którym nie wspieramy zabezpieczeń antypirackich, ale też nie wspieramy piractwa. Widziałem na forach wpisy, gdzie ludzie opowiadali, że kupowali nasze gry dopiero podczas przecen, ponieważ po prostu nie mogli sobie pozwolić na ich zakup za pełną kwotę. Nie popieramy piractwa, ale też nie będziemy ścigać i wsadzać do więzień ludzi kradnących nasze produkty. Będziemy szukać sposobu, aby w pozytywny sposób ich nakłonić do zakupu. Muszę powiedzieć, że od kiedy obraliśmy taką strategię, takich wpisów jest coraz więcej. Co istotne, kiedy ktoś na forum pyta się skąd może pobrać jedną z naszych gier, jest wręcz namawiany do kupna przez samą społeczność”.
Rozmowę zakończyły tematy takie jak film w reżyserii Tomasza Bagińskiego, sposoby naboru nowych pracowników czy też gry mobilne. Zapytany o trzy najważniejsze obecnie firmy zajmujące się produkcją gier, Marcin Iwiński wymienił studia Blizzard, Rockstar oraz Bethesda.
W kwestii ewentualnego powrotu Geralta usłyszeliśmy „nigdy nie mów nigdy”, jednak zapowiedziano też, że czeka nas co najmniej wieloletnia przerwa od jego przygód. Poniżej znajduje się pełen zapis przeprowadzonej rozmowy w języku angielskim.

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- piractwo
- CD Projekt RED
- wyniki sprzedaży (gry)
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
CreAToR Konsul

Ja to widziałem tu już 18 lipca,następnym razem przed wejściem na stronę zakryję sobie ręką główne artykuły i przejdę od razu do newsroomu bo się porzygam przez was.
Wytłumaczcie mi po co najpierw to przypieliście do głównej,potem zdjeliście i znowu przypieliście nie ogarniam tego,i szczerze spadam do kibla rzygać przez was dozobaczenia za godzine.
yadin Legend

Z zainteresowaniem śledzę fenomen tej gry. Od początku aż do teraz pełno bugów, dziwnych zdarzeń, kilka oddzielnie ładujących się map zamiast jedna duża, powtarzalne duże i małe questy. No i kupa niepotrzebnego żelastwa, które spoczywa a jaskiniach i na dnie wszystkich jezior i mórz. Gromadzisz bez końca, sprzedać nie możesz, bo ogołociłeś cały rynek z gotówki, a graty ciągle są.
Ale z drugiej strony ciekawa fabuła, jeszcze ciekawszy rozwój wielu postaci, możliwość dynamicznego wpływania na przebieg wydarzeń. Naprawdę świetne lokacje.
Co zrobić, gdy ma się już najmodniejszy miecz i najodporniejszą zbroję? Ano nic. Najwyżej zabić kilka nekerów, popykać w głupiego gwinta albo... zacząć grę w "game+".
Jednak "Wiedźmin 3" nigdy nie będzie należał do gier, które zapamiętam na 10-20 lat. Może dlatego, że nie lubię, wręcz nie znoszę świata fantasy. Źle robi mi się od stada potworów, które wyskakują zza kolejnego krzaku. Czasami podejdzie mi klimat, ale nic poza tym.
zanonimizowany1152280 Pretorianin
Coś mi się zdaje że ta liczba 10 milionów to lekkie zaniżenie. Gra non stop sprzedaje się fenomenalnie, do tego dochodzi sprawa dodatków. Mniejsza że mówili 20 milionów w1/w2/w3. Więc pewnie starsze części to był -/+9milionów natomiast W3 10 z hakiem. Tak więc dzisiejszy wynik to może być już ponad 12 milionów. Zwłaszcza że najnowszy dodatek, Krew i Wino, znacząco mógł podbić wyniki podstawki. PS. Szacowałbym że do końca roku gra (samo w3, bez dodatków) przebije minimum 15 milionów.
NudleKnorr Legionista

Gdy w końcu uda mi się zaoszczędzić na nowego PC to będzie +1 sprzedana kopia :D
JaspeR90k Generał

W takiej sytuacji pozostaje mi jedynie pogratulować CD Project RED świetnego wyniku sprzedażowego, odzwierciedlającego jakość samej gry.