Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii

Studio CD Projekt Red podzieliło się z przedstawicielem serwisu DSOGaming informacjami na temat technicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ujawniono chociażby fakt, że tytuł nie wykorzysta funkcji oferowanych przez biblioteki DirectX 11.1 i 11.2.

Kamil Zwijacz

Przedstawiciele studia CD Projekt Red wyjawili trochę informacji dotyczących technologicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Poznaliśmy między innymi powody dla których zrezygnowano z wykorzystania technologii oferowanych przez konkurencyjne firmy.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach nowej generacji i komputerach PC. - Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii - wiadomość - 2013-09-22
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach nowej generacji i komputerach PC.

W wywiadzie udzielonemu przedstawicielowi serwisu DSOGaming, Grzegorz Rdzany (starszy producent techniczny) i Balazs Torok (wiodący programista silnika) ze studia CD Projekt Red, ujawnili, że deweloperzy postanowili stworzyć własną technologię, zamiast korzystać z silników innych twórców (Crytek, Epic Games). Powodów takiej decyzji jest kilka, ale głównym jest fakt, że gatunek gier RPG jest bardzo złożony. Dzięki REDengine 3 firma ma nieco ułatwione zadanie, a artyści i projektanci otrzymali wyspecjalizowane rozwiązania.

Kilka słów padło także w temacie techniki Fur Tech (realistyczna animacja sierści) i PhysX 3.x SDK. Obie technologie znajdą zastosowanie w trzecim Wiedźminie. W związku z tym studio współpracuje z firmą Nvidia przy implementacji i optymalizacji tych rozwiązań. Zaznaczono jednocześnie, że prace nad Fur Tech znajdują się jeszcze we wczesnej fazie i do momentu premiery „trójki” rozwiązanie to zostanie znacznie ulepszone.

Ciekawą kwestię poruszył także jeden z czytelników serwisu DSOGaming, zadając pytanie o minimalne wymagania sprzętowe. Oczywiście mogliśmy się spodziewać, że tytuł będzie bardziej wymagający niż część druga, ale deweloperzy zapewniają, że postarają się, by „trójka” mogła zostać uruchomiona na jak największej ilość PC-tów służących do grania. Niestety obecnie jest jeszcze za wcześnie na podawanie jakichkolwiek specyfikacji.

Rozwiano także wszelkie wątpliwości dotyczące wsparcia systemu operacyjnego Windows 8. Gra na pewno będzie doskonale działać na wersjach 8 i 8.1, jednak obecnie nie ma planów na wykorzystanie funkcji dostępnych w bibliotekach DirectX 11.1 i 11.2. Po więcej informacji odsyłam do rzeczonego wywiadu, a także do poniższego materiału wideo, nagranego przez redakcję tvgry.pl w czasie targów Gamescom.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-09-23
02:01

zanonimizowany712503 Chorąży

👍

Wszyscy zachwycają się tym futrem, a kto to podczas gry w ogóle zauważy. W Zabójcach Królów dało się odczuć zamkniętą przestrzeń i sztuczne korytarze w lokacjach. Jeżeli trzecią częścią pobiją klimat jedynki i dwójki to z otwartym światem gra jest skazana na sukces.

Komentarz: zanonimizowany712503
2013-09-23
08:46

zanonimizowany874803 Generał

deweloperzy zapewniają, że postarają się, by „trójka” mogła zostać uruchomiona na jak największej ilość PC-tów służących do grania.
A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
Wszyscy pamiętamy koszmarną optymalizację Wieśmaka 2 i kolejny raz już nie damy się nabrać. Zrobić grafikę przy, której wysiada komputer za 30 000 zł to nie problem. Zrobić taką grafikę i żeby ona miała niskie wymagnia -to jest wyczyn.

Komentarz: zanonimizowany874803
2013-09-23
10:59

Hofmonek Chorąży

Hofmonek

@PierwszyWolnyJestZajęty A dopiero co informowali, że "stopi" niejeden komputer.
To nie Redzi informowali tylko jakiś redaktorzyna widząc spadek fps'ów w tym demku pokazowym z wilkami.

Optymalizacja w W2 idealna nie jest ale koszmarną to bym jej nie nazwał. Zaraz po premierze bez żadnych patchy grałem na HD5870 i chodził płynnie na ultra (ubersampling off), na lapku z GT635 chodził płynnie na nisko-średnich a teraz na GTX 770 spokojnie wyciąga 35-50 fps (ubersampling on)

Z wypowiedzi twórców wynika, że celują w bardziej skalowalne ustawienia grafiki. Będzie większy zakres między minimalnymi a ultra. Minimalne podobno mają być mniej więcej takie jak W2 a rekomendowane dla ultra znając życie sporo wzrosną. No i nie zapominajmy że cała ta fizyka to tylko karty nvidi i też zapowiada się to raczej jako nieobowiązkowy bajer tak jak ubersampling w W2 lub chociażby fizyka w batmanie czy borderlands.

Komentarz: Hofmonek
2013-09-23
16:14

Matekso Generał

Matekso

"prace nad Fur Tech znajdują się jeszcze we wczesnej fazie i do momentu premiery „trójki” rozwiązanie to zostanie znacznie ulepszone"- chyba raczej pogorszone!!! Tomb Raider działał z tressfx, fatalnie, więc i tu nie będzie rewolucji. ATI zamuliło sprawę z realistycznym zachowaniem włosów, to co CDP.pl ma powiedzieć?! jako malusia firma.

Komentarz: Matekso
2013-09-23
17:54

hinson Generał

Nie wykorzystują Directx 11.1 czy 11.2 ponieważ współpracują z Nvidia i gra tworzona jest głównie pod karty Geforce, a kepler nie obsługuje w pełni Directxa 11.1 a co dopiero mówić o wersji 11.2!

Komentarz: hinson

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl