Wiedźmin 3: Dziki Gon dziś z bardzo dużą aktualizacją [Aktualizacja]

Wiedźmin 3: Dziki Gon doczeka się dzisiaj znaczącej aktualizacji. Rozmiar łatki sięgnie nawet 20 GB w wersji na konsole. Znamy listę zmian, które zostaną wprowadzone.

Adam Celarek

Wiedźmin 3: Dziki Gon dziś z bardzo dużą aktualizacją [Aktualizacja], źródło grafiki: CD Projekt RED.
Wiedźmin 3: Dziki Gon dziś z bardzo dużą aktualizacją [Aktualizacja] Źródło: CD Projekt RED.

Aktualizacja

Poznaliśmy szczegóły dotyczące aktualizacji 4.02. Lista zmian przedstawia się następująco:

Dla PC:

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje › Wideo › Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Dla konsol:

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji:

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje › Wideo › Grafika.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach:

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach:

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.

Oryginalna wiadomość

Kilka godzin temu na swoim profilu na Twitterze nowy wpis zamieścił Marcin Momot – dyrektor ds. społeczności w CD Projekt RED. Poinformował on o nadciągającej aktualizacji do Wiedźmina 3, która trafić ma do graczy jeszcze dzisiaj.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinniśmy wypuścić nowy patch do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu jeszcze dzisiaj. Aktualizacja trafi na PC/PS5/XSX&S/PS4/XO (około 2 GB na PC oraz pomiędzy 10 a 20 GB na konsolach – w zależności od platformy). Wraz z nią pojawi się lista zmian.

Patch obejmie zatem swoim zasięgiem wszystkie platformy – poza wersją na Switcha. Hybrydowa konsola Nintendo i jej wersja przygód Geralta odbiegają jednak mocno pod względem technicznym od gry na pozostałych systemach, zatem osobny cykl aktualizacji dla niej nie wydaje się zbytnio osobliwy.

Nie taki mały ten patch

Zainteresowanie budzić może natomiast rozmiar uaktualnienia na konsolach. Niemała waga, nawet 20 GB, sugerować może poważne zmiany, jakim poddana zostanie gra.

Dla przypomnienia debiutujący w grudniu zeszłego roku patch stanowiący podstawę dla wersji gry na najnowsze konsole spotkał się z mieszanym odbiorem ze strony społeczności graczy. Z jednej strony, do gry dodany został szereg usprawnień oraz nowych funkcji (jak obsługa ray tracingu czy mające pomóc w uzyskaniu dodatkowych klatek DLSS czy FSR). Z drugiej, w momencie premiery nowa odsłona Wiedźmina 3 borykała się ze znaczącymi problemami, zwłaszcza w wydaniu na PC. Problemy te błyskawicznie zaadresowane zostały jednak przez dewelopera, przez co next-genowy Wiedźmin jest obecnie zdecydowanie przyjemniejszą w odbiorze grą niż w momencie premiery.

Zapowiedziany kilka godzin temu patch potencjalnie stanowić może kolejny krok ku usprawnieniom tej niemal ośmioletniej już produkcji. Gdy aktualizacja trafi już do gry i poznamy jej dokładne szczegóły, z pewnością Was o nich poinformujemy.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Adam Celarek

Autor: Adam Celarek

Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
11

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-03-13
18:24

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
😁

Mamot schudł i zapuścił włosy z pociesznego grubaska awansował na wiedźmina ;)

Komentarz: A.l.e.X
2023-03-13
19:09

xandon Generał

xandon

Szczerze czegoś nie rozumiem z tymi aktualizacjami. Dla kogo to jest? Dla tych co po zachętach dewelopera zaczęli next-gena w grudniu i jeszcze nie skończyli? Dla tych co jeszcze nie zaczęli bo czekali na n-tą aktualizację n-tej aktualizacji? Dla tych co w ogóle nie grają tylko sprawdzają i analizują za każdym razem jak to teraz wygląda i robią fotki? Ponieważ skończyłem już dawno next-gena żyję teraz w ciągłym stresie czy coś mnie ominęło i powinienem przechodzić jeszcze raz? Nie wiem czy dziś będę mógł zasnąć w związku z tak poważną 20GB aktualizacją. Nie mi tam dociekać na co firma przeznacza czas i zasoby, ale po co? Tzn. super było zrobić next-gena ale ten ciąg aktualizacji aktualizacji?

Komentarz: xandon
2023-03-14
08:42

Marv Pretorianin

Proponowałbym już dać spokój jakimkolwiek oczekiwaniom do co poprawy jakości W3 na DX12 bo to po prostu nie nastąpi. Jak widać po wypuszczonym patchu 4.02 w wielu miejscach jest jest mniej klatek niż było, albo wogóle ciężko jakiekolwiek zmiany zauważyć. Więc żeby poprawić/naprawić tę grę na DX12 na PC musieliby niemalże zrobić grę technicznie od podstaw, lub władować mnóstwo czasu/pieniędzy/chęci których obecnie nie mają z uwagi na nowe projekty studia. Wiedzmin 3 to gra która odniosła sukces, swoje zarobiła, rozsławiła studio i cóż... próbowali odciąć jeszcze parę kuponów a nie wyszło. Nie oni pierwsi i nie ostatni. Na szczęście mamy starego Wiesia 3 na DX11 który jest tam grą kompletną i w miarę dopracowaną dającą mnóstwo frajdy. Nikt nam tego nie zabierze, jak ktoś chce może znów ograć i się świetnie bawić. Dla wszystkich czekających na bajkę o W3 na DX12 z raytracingiem i wodotryskami proponuję zmienić podejście i porzucić tę nadzieję, bo ta wersja już zostanie niedopracowana technicznie.

Komentarz: Marv
2023-03-14
10:11

Krypta76 Generał

Krypta76

Grać się nie da :(

Komentarz: Krypta76
2023-03-14
18:21

sylwestreczek Pretorianin

sylwestreczek

Gram w Wieśka 1.32 na aktualnie 235modach. Rozdzielczość 3440 x 1440 na monitorze 21:9 panorama, same mody ulepszonych tekstur mają +40gb (cały świat, wszystkie postacie, potwory itp w teksturach 4K nic nie pominięte), Cały folder wieśka ma 83GB! Wszystkie Ustawienia Uber, wszystko max, Karta Grafiki GTX 1080TI, Gra wygląda obłędnie że szok!!! jak z 2025 roku, każdej postaci widać pory na twarzach, potwory i ich kichy wypadające są tak realne że szok. Wszystko chodzi stabilnie średnio 80fps, w Novigradzie na rynku 60fps i 105 w otwartym świecie w pięknych lasach. Graficznie wygląda 1,5 raza lepiej jak wersja NextGen 4.02 którą też mam, tylko 4.02 wygląda gorzej niż 1.32 i na ustawieniach Normal chodzi w 30-40fps średnio. Takie podsumowanie. Oczywiście dzięki modom w wersji 1.32 mam dosłownie wszystko z wersji 4.0, wszystkie zbroje nowe, funkcje i fiuczery jak Instant Spele i wiele więcej.. a kysz 4.02 do kosza!

Komentarz: sylwestreczek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl