W sieci pojawiły się dodatkowe informacje o skasowanej przez firmę Electronic Arts gwiezdnowojennej grze FPS studia Respawn Entertainment.
Wczoraj pisaliśmy o skasowaniu przez firmę Electronic Arts osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen gry FPS, nad którą pracowało studio Respawn Entertainment. Do tej pory z plotek wiedzieliśmy jedynie, że projekt miał pozwolić na wcielenie się w mandaloriańskiego łowcę nagród. Teraz mający bardzo dobrą renomę insider Tom Henderson ujawnił dodatkowe informacje na temat produkcji. Gra miała prezentować się bardzo obiecująco – twórcy zorganizowali kilka playtestów wczesnej wersji i uzyskiwali same pozytywne opinie.
Rozgrywka koncentrowała się na walce. Potyczki miały być bardzo dynamiczne, w czym pomagało wyposażenie bohatera w plecak odrzutowy. Była też opcja wykańczania wrogów na bliski dystans, w stylu rozwiązań z dwóch ostatnich odsłon serii Doom, choć oczywiście w grze studia Respawn te akcje miały być znacznie mniej brutalne.
W każdej misji naszym zadaniem było odnalezienie poszukiwanego celu, ale po drodze często trzeba byłoby także walczyć z innymi wrogami, w tym głównie szturmowcami imperium oraz członkami różnych grup przestępczych, unikalnych dla każdej planety. Nie zabrakłoby także potyczek z bossami, np. maszynami kroczącymi AT-ST. Co pewien czas przyszłoby nam także zmierzyć się z konkurencyjnymi łowcami nagród.
Gra powstawała z myślą o PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Projekt był na dosyć wczesnym etapie produkcji, ale autorzy mieli już przygotowane dopracowane sekcje kampanii, które dawały dobre pojęcie o tym, czym ma być ta produkcja.
Wszystko to brzmi bardzo fajnie, a opisywana struktura rozgrywki przywodzi na myśl serię Star Wars: Jedi. Ciekawi więc nas, czy w znajdującej się obecnie w produkcji trzeciej odsłonie tego cyklu studio Respawn nie wykorzysta niektórych elementów z porzuconego FPS-a.
Na koniec jako ciekawostkę warto wspomnieć, że w przeszłości otrzymaliśmy już jedną grę o tej tematyce w postaci Star Wars Bounty Hunter wydanego w 2002 roku na konsole PlayStation 2 i GameCube. Ta produkcja nie zachwyciła – według serwisu MetaCritic edycja na PS2 ma średnią ocen na poziomie 65%.
10

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.