Więcej fps na Xbox i PlayStation: Nowa aktualizacja zwiększa liczbę klatek nawet o 78 procent

AMD wprowadza FidelityFX Super Resolution 3 na Xbox Series X/S i PlayStation 5, poprawiając płynność obrazu i wydajność gier dzięki dynamicznemu skalowaniu.

futurebeat.pl

Andrzej Krzemiński

Więcej fps na Xbox i PlayStation: Nowa aktualizacja zwiększa liczbę klatek nawet o 78 procent, źródło grafiki: AMD.
Więcej fps na Xbox i PlayStation: Nowa aktualizacja zwiększa liczbę klatek nawet o 78 procent Źródło: AMD.

AMD wprowadza technologię Fidelity FX Super Resolution 3 (FSR 3.0) na konsole Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Trzecia wersja FSR umożliwia generowanie nowych klatek, co ma znacznie poprawić płynność obrazu podczas rozgrywki. Obecnie jedyną grą, korzystającą z tej technologii, jest Immortals of Aveum, jednak w przyszłości FSR 3.0 ma być dostępne w większej liczbie produkcji na obecne generacje konsol.

Technologia dynamicznego skalowania obrazu Fidelity FX Super Resolution 3 ma na celu poprawę jakości i płynności obrazu, bez nadmiernego wpływu na wydajność sprzętu. Poszczególne klatki są renderowane w niższej rozdzielczości, a następnie są skalowane w górę przy użyciu sztucznej inteligencji lub określonych algorytmów. Dzięki procesom skalowania, takim jak FSR 3.0 czy DLSS od Nvidii, możliwe jest uzyskanie znacznie więcej fps-ów bez konieczności wymiany sprzętu lub zmiany konsoli na lepszą.

Technologia AMD pozwala na uzyskanie nawet o 78% więcej klatek na sekundę. Redakcja Digital Foundry przetestowała FSR 3.0 na różnych konsolach i wyniki są imponujące: na PlayStation 5 uzyskano średnio 67% więcej fps-ów, a na Xbox Series X – 72,3%, natomiast na Xbox Series S - 78,5% więcej klatek na sekundę. Immortals of Aveum, które dotychczas miało problem z uzyskaniem stabilnych 60 klatek na sekundę, teraz bez problemu działa w ponad 60 fps, czasami osiągając nawet 120 klatek. Jest to więc rewolucyjna zmiana, która może odmienić konsolowe doświadczenia z rozgrywki.

Czy dzięki FSR 3.0 zobaczymy gry, które dotychczas działał w 30 klatkach, generowane w 60 kl/s? Digital Foundry uważa, że może to zadziałać w przypadku tytułów o wolniejszym tempie rozgrywki, takich właśnie jak Immortals of Aveum. Wprowadzenie FSR 3.0 może jednak pomóc wielu konsolowym tytułom, które działały dotychczas niestabilnie.

Technologia Fidelity FX Super Resolution 3 zapowiada się obiecująco i może znacząco wpłynąć na jakość rozgrywki na konsolach nowej generacji, przynosząc większą płynność i lepsze wrażenia wizualne, bez konieczności inwestowania w lepszy sprzęt.

Podobało się?

1

Andrzej Krzemiński

Autor: Andrzej Krzemiński

Do GRYOnline.pl dołączył w maju 2024 roku, rozpoczynając swoją przygodę z profesjonalnym pisaniem w dziale technologicznym. Jest miłośnikiem eksperymentalnego hip-hopu oraz książek psychologicznych i filozoficznych, które kolekcjonuje. W wieku 7 lat kuzyn wprowadził go w świat gier i od tego czasu nie może się od nich oderwać. W przeszłości spędzał długie godziny na grach multiplayer, takich jak League of Legends, Valorant i Rainbow Six: Siege. Obecnie skupia się na strategiach, produkcjach indie i j-RPG. Jest największym fanem japońskich gier, w szczególności twórczości studia Atlus z serią gier Persona na czele oraz gry Nier: Automata. W tym roku planuje rozpocząć studia na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
8
15
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl