Widzowie Stranger Things twierdzą, że serial jest „ogłupiany”. Według nich Netflix celowo pogarsza jego jakość.
Pod koniec listopada Stranger Things powróciło z finałowym sezonem serialu, a przynajmniej jego pierwszą częścią, ponieważ premiera ostatnich odcinków wciąż przed nami. Ale już te cztery epizody, które widzowie otrzymali dotychczas, pozwoliły im uwierzyć w to, że Netflix rzekomo celowo pogarsza jakość serialu.
Uproszczone dialogi, w których bohaterowie tłumaczą to, co dzieje się na ekranie i kilka razy powtarzają, co zamierzają zrobić, widzowie uważają za podstawowe błędy scenarzystów, którzy zamiast wszystko tłumaczyć w dialogach, powinni pokazać to poprzez akcję.
Problem „pogarszających się” scenariuszy Stragner Things może brać się z kwestii, która została opisana w artykule N+1, gdzie Will Tavlin opisał swoje rozmowy ze scenarzystami pracującymi nad produkcjami streamingowymi. Ci zwrócili uwagę na to, jak wymaga się od nich opisywania w dialogu akcji, by oglądający, którzy puszczają produkcję w tle podczas innych zajęć, odnaleźli się w tym, co się dzieje.
Kilku scenarzystów, którzy pracowali dla serwisu streamingowego, powiedziało mi, że kierownictwo firmy często powtarza: „Niech ta postać ogłasza, co robi, aby widzowie, którzy mają ten program w tle, mogli śledzić akcję”. („Spędziliśmy razem dzień” – mówi Lohan do swojego kochanka Jamesa w filmie Irlandzkie życzenie. „Przyznaję, że był to piękny dzień pełen dramatycznych widoków i romantycznego deszczu, ale to nie daje ci prawa do kwestionowania moich życiowych wyborów. Jutro wychodzę za mąż za Paula Kennedy'ego”).
Fani hitu Netfliksa głośno wyrażają w sieci swoje niezadowolenie, wspominając dawne czasy, gdy Strager Things ich zdaniem było pisane lepiej. W mediach społecznościowych poza komentarzami pojawiają się także prześmiewcze filmiki, które parodiują Stranger Things.
Na ulicach mówi się, że dialogi w piątym sezonie Stranger Things są do bani i że twórcy zapomnieli o zasadzie scenopisarstwa „pokaż, nie opowiadaj”, i rety, jeśli to nie jest żywy dowód na to, że Netflix pisze scenariusze dla ludzi, którzy podczas oglądania przewijają swoje telefony… To naprawdę są ciężkie czasy – camandfilm.
Nadal dobrze się bawię, oglądając sezon 5. i obserwując, jak wszystkie otwarte wątki zaczynają składać się w całość, ale, rety... Od sezonu 4. naprawdę ogłupiają ten serial, co jako fan od sezonu 1. odbieram jako obraźliwe – sol.
Branża dostosowuje się do tego, w jaki sposób wiele osób ogląda telewizję. Nie chodzi tylko o ludzi, którzy podczas seansu przeglądają telefony, ale też o tych, którzy przykładowo w trakcie prac domowych włączą w tle jakiś program, a dzięki tłumaczeniu wszystkiego, co dzieje się na ekranie, nie muszą się na nim skupiać. Zjawisko to nie dotknęło Stranger Things, ale też innych nowych tytułów.
Serial:Stranger Things
premiera: 2016tajemnica, dramat, sci-fi, przygodowy, horror, akcja
Nowy sezon Sezonów: 5 Odcinków: 42
Stranger Things to inspirowany estetyką lat 80. serial science fiction. Na skutek tajemniczego zniknięcia małego chłopca poszukujący go ludzie odkrywają spiski rządowe i nadnaturalne zjawiska zagrażające całemu światu. Stranger Things to serial science fiction z elementami horroru autorstwa braci Duffer. Inspirowany jest dziełami lat 80. takimi jak E. T. lub The Goonies, i w tych właśnie czasach ma miejsce akcja. W małym miasteczku Hawkins tajemniczo znika nastoletni Will Byers. W tym samym czasie jeden z przyjaciół Willa spotyka dziewczynę z psionicznymi mocami, zbiegłą z położonego nieopodal laboratorium. Placówka okazuje się być powiązana także ze zniknięciem Willa, natomiast przeprowadzający śledztwo w sprawie jego zniknięcia ludzie odkrywają różnorodne spiski rządowe oraz istnienie bestii z innego wymiaru zagrażających światu. W serialu wystąpili m.in. Winona Ryder (Joyce Byers), David Harbour (Jim Hopper), Finn Wolfhard (Mike Wheeler) i Millie Bobby Brown (Jedenastka).
1

Autor: Edyta Jastrzębska
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.