„Wersja beta nie osiągała założonej przez nas wydajności”; Monster Hunter Wilds na konsolach ma działać w 60 fpsach
Twórcy gry Monster Hunter Wilds potwierdzili obniżenie minimalnych wymagań sprzętowych na PC. Konsolowe wersje gry zaoferują tryb priorytetu grafiki i tryb priorytetu liczby klatek na sekundę, z wyjątkiem Xbox Series S, który będzie działał w 30 FPS.

Spis treści:
Capcom, podczas wczorajszego livestreamu dedykowanego grze Monster Hunter Wilds, uspokoił graczy i zapowiedział, że problemy z wydajnością zauważone w becie zostały rozwiązane. Tytuł na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X ma działać w 60 klatkach na sekundę.
W podczas tego wydarzenia, reżyser gry Yuya Tokuda podzielił się również szczegółami dotyczącymi wydajności Monster Hunter Wilds na konsolach. Potwierdził on, że problemy z płynnością, na które skarżyli się gracze po testach wersji beta, zostały rozwiązane.
Wersja beta nie osiągała założonej przez nas wydajności. Szczerze mówiąc, była to wcześniejsza wersja, która nie była w pełni zoptymalizowana i występowały pewne problemy z renderowaniem grafiki w trybie priorytetu liczby klatek na sekundę
– przyznał Tokuda.
Tokuda zapewnił także, że w finalnej wersji gry poprawiono detale takie jak futro i pióra, a płynność rozgrywki „zbliża się do docelowych 60 klatek na sekundę”.
Dwa tryby graficzne na PS5 i Xbox Series X
Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X będą oferować dwa tryby graficzne z identycznymi ustawieniami:
- Tryb Priorytetu Grafiki: 30 klatek na sekundę, z rozdzielczością renderowania 3072x1728 i upscalem do rozdzielczości 4K (3840x2160).
- Tryb Priorytetu Klatek: 60 klatek na sekundę, z rozdzielczością renderowania 1920x1080 i upscalem do rozdzielczości 4K (3840x2160).
Xbox Series S będzie obsługiwać tylko jeden tryb graficzny, z rozdzielczością 1920x1080 i 30 klatkami na sekundę.
Patch dla PS5 Pro w dniu premiery
Tokuda potwierdził również, że w dniu premiery zostanie udostępniona łatka dla konsoli PlayStation 5 Pro, która poprawi grafikę. Więcej szczegółów na ten temat zostanie ujawnionych bliżej premiery.
Obniżone wymagania na PC i narzędzie benchmarkowe
Zespół deweloperski pracuje również nad obniżeniem minimalnych wymagań sprzętowych dla wersji PC. To dobra wiadomość, zwłaszcza w świetle niedawnej bety Monster Hunter Wilds, która ujawniła poważne problemy z optymalizacją. Gra działała bowiem z niską płynnością nawet na bardzo mocnych konfiguracjach, takich jak RTX 4070.
Twórcy rozważają również wydanie narzędzia benchmarkowego, które pomoże graczom sprawdzić, czy ich komputer poradzi sobie z grą.
Premiera Monster Hunter Wilds
Monster Hunter Wilds zadebiutuje 28 lutego 2025 roku na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM