Beta Monster Hunter Wilds optymalizacyjną katastrofą. Nawet RTX 4070 nie pozwoli komfortowo grać w 1080p

Monster Hunter Wilds będzie wyzwaniem dla pecetów, ale z najgorszego możliwego powodu – fatalnej optymalizacji.

futurebeat.pl

Remigiusz Różański

Beta Monster Hunter Wilds optymalizacyjną katastrofą. Nawet RTX 4070 nie pozwoli komfortowo grać w 1080p, źródło grafiki: Capcom.
Beta Monster Hunter Wilds optymalizacyjną katastrofą. Nawet RTX 4070 nie pozwoli komfortowo grać w 1080p Źródło: Capcom.

Mimo że do premiery Monster Hunter Wilds zostało kilka miesięcy, gra Capcomu już teraz budzi niemałe kontrowersje. Otwarte testy beta nie napawają optymizmem i zwiastują wydajnościową katastrofę, zarówno na pecetach, jak i konsolach. W wypadku tych pierwszych do czerpania przyjemności z rozgrywki potrzebny będzie sprzęt najwyższej klasy. Część testujących zwraca jednak uwagę, że nawet RTX 4070 może nie poradzić sobie z fatalnie zoptymalizowanym RPG-iem.

Karty graficzne będą iskrzyć

Na kanale YouTube MxBenchmarkPC opublikowano test wydajności Monster Hunter Wilds. Próbę przeprowadzono na pececie wyposażonym w procesor Intel Core i7-10700F, pamięć RAM 16GB (2x8) DDR4 2933MHz CL15 oraz układ graficzny Asus Dual RTX 4070 OC 12GB.

Powodem do zmartwień dla fanów marki będzie fakt, że gra na takim sprzęcie, przy natywnej rozdzielczości 1080p i maksymalnych ustawieniach, z trudem utrzymuje 60 FPS, często spadając do poziomu 40–50 FPS w najbardziej wymagających momentach.

DLSS na ratunek

Czy produkcję Capcomu należy spisać na straty? Niekoniecznie, ponieważ technologia NVIDIA DLSS oraz Frame Generation znacząco podnoszą wydajność – z nimi beta Monster Hunter Wilds osiąga płynność powyżej 60 FPS zarówno w rozdzielczości 1080p, jak i 1440p, co ucieszy graczy oczekujących wysokiej responsywności oraz graficznego rozmachu.

Niemniej, takie wyniki bety mogą budzić pewne obawy wśród graczy, którzy planują zagrać na średniej klasy sprzęcie, szczególnie biorąc pod uwagę wysokie wymagania sprzętowe i fakt, że Frame Generation jest niemal konieczne, aby osiągnąć stabilne 60 FPS. Capcom powinno naprędce zainteresować się optymalizacją Monster Hunter Wilds, jeżeli chce uniknąć powtórki z Dragon’s Dogma 2.

Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
9
10
16
24
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2025-02-28
23:27

sabaru Senator

Jak im to działa na tej karcie. Mi pokazuje że karta nie jest obsługiwana. Mam pobrane demo z steam. Sterowniki najnowsze.

Komentarz: sabaru
2024-11-05
00:58

mikeb89772945ee Junior

Na 4080S w 1440p liczyłem na grę bez FG i w sumie da się to ogarnąć w Dlss Q lecz mogło być lepiej. Btw. zbyt krótkie te beta testy.

Komentarz: mikeb89772945ee
2024-11-04
19:56

Herr Pietrus Legend

Herr Pietrus

Veilguard ma jednak jakieś plusy :)

Komentarz: Herr Pietrus
2024-11-04
18:16

Roniq Senator

Roniq

DLSS był bardzo fajną technologią, dopóki nie wpadli na pomysł, że można tym maskować braki w optymalizacji.

Komentarz: Roniq
2024-11-04
16:40

qfcfi88677208a9 Junior

Zgadzam się

Komentarz: qfcfi88677208a9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl