Na oficjalnej stronie twórców Warhammera 40K Darktide pojawiły się szczegółowo opisane wymagania sprzętowe. Trzeba będzie porządnego sprzętu, żeby móc w pełni cieszyć się nową produkcją Fatshark.
Krzysiek Kalwasiński
30
Warhammer 40,000: Darktide jest coraz bliżej premiery (nastąpi 30 listopada), twórcy podzielili się więc garścią przydatnych technicznych informacji. Na swoim oficjalnym blogu omówili w bardzo szczegółowy sposób wymagania sprzętowe – zarówno dla osób chcących skorzystać z ray tracingu, jak i dla tych, których zadowoli granie bez tej technologii.
Minimalne wymagania sprzętowe nie są na szczęście zbyt wysokie. Możemy zobaczyć, że nawet dość standardowe komputery poradzą sobie z uruchomieniem produkcji w przyzwoitej płynności, choć konieczne do tego będzie zastosowanie DLSS lub FSR. Żeby natomiast móc skorzystać z dobrodziejstw najbardziej atrakcyjnych obecnie technologii, potrzebny będzie znacznie „silniejszy” sprzęt.
Deweloperzy w omawianym wpisie podzielili się również wskazówkami dla osób, które będą niezadowolone z wydajności. Użytkownikom posiadającym słabsze procesory zaleca się zmianę ustawień dotyczących takich funkcji jak ragdoll czy efekty rozproszenia. Kiedy natomiast problem leży po stronie karty graficznej, warto zmniejszyć ustawienia odpowiedzialne za krew czy efekty wywoływane przez postrzały.
Warhammer 40,000: Darktide to intensywny i brutalny FPS nastawiony na kooperację. Jego opracowaniem zajęli się twórcy cenionego Vermintide 2 – rozgrywka w nowej grze będzie opierać się zresztą na tym samym trzonie. Premiera przypada na 30 listopada bieżącego roku. Tego dnia gra dostępna będzie na PC, w tym w abonamencie Game Pass.
Zanim to nastąpi, zostaną przeprowadzone testy beta przeznaczone dla osób, które złożyły zamówienie przedpremierowe – wziąć udział w nich będzie można od dziś od godziny 20:00 czasu polskiego. Trwać one mają do dnia premiery. W przyszłym roku pojawi się również wersja na Xboxy Series X/S, ale szczegóły na temat jej daty premiery nie są jeszcze znane.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3