„Walka z Lilith staje się gorsza z każdym sezonem.” Zdaniem fanów, finałowe starcie w Diablo 4 to jedna z najbardziej irytujących części gry

Gracze Diablo IV po raz kolejny wyrażają rozczarowanie kierunkiem, w którym zmierza gra. Tym razem dostało się designowi walk, który zdaniem fanów jest... leniwy.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

„Walka z Lilith staje się gorsza z każdym sezonem.” Zdaniem fanów, finałowe starcie w Diablo 4 to jedna z najbardziej irytujących części gry, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
„Walka z Lilith staje się gorsza z każdym sezonem.” Zdaniem fanów, finałowe starcie w Diablo 4 to jedna z najbardziej irytujących części gry Źródło: Blizzard Entertainment.

Społeczność Diablo 4 ma kolejny powód do niezadowolenia. Zawartość kolejnych sezonów gry pozostawia wiele do życzenia, ale niestety na tym nie koniec: na jakości traci również bazowa zawartość gry, która ich zdaniem także coraz bardziej zmienia się na gorsze.

Wątek ten pojawił się w odniesieniu do walki z Lilith, która jest jedną z najważniejszych postaci w „czwórce”. Bohaterka jest stałą częścią obsady serii i pojawia się w grze już od czasów drugiej odsłony Diablo. W „czwórce” nadaje ton całej akcji, spełniając funkcję głównej antagonistki.

„Leniwy” design i nadprogramowa przewaga

Lilith bowiem sprawia bowiem fanom z sezonu na sezon coraz więcej problemów. Fani narzekają przede wszystkim na jej zbyt potężne ataki, które są w stanie zdjąć postać gracza „jednym strzałem”. Nie pomaga również fakt, że ona sama pozostaje przez „70% walki nieśmiertelna”, co zawdzięcza błędom gry. W dodatku wizualne efekty jej ataków mieszają się z teksturami tła, co jeszcze bardziej utrudnia fanom starcie z nią.

Nie jest ona jednak jedyną przeciwniczką, z którą walka pozostawia wiele do życzenia. Gracze narzekają również na pojedynki z Andarielem i Durielem – zdaniem jednego z nich, „większość starć z bossami nie polega na faktycznej walce z przeciwnikiem, tylko na bieganiu i unikaniu ataków”, co uznają za przejaw „leniwego” designu.

Przeliczyłem sobie [czas spędzony na walkach – przyp. red.] w poprzednim sezonie i wyszło mi, że jakieś 93% czasu walki z bossami takimi jak Lilith, Andariel itd. to po prostu oczekiwanie na kolejną fazę bossa albo koniec ich nieśmiertelności (...).

- SQRTLURFACE

Jak to możliwe, że po DZIEWIĘCIU SEZONACH Blizzard wciąż nie rozumie, że najniebezpieczniejsza rzecz powinna być najlepiej widoczna, a gracze oczekują określonego timingu między wizualnym ostrzeżeniem a faktycznym zagrożeniem? (...) Chciałbym mieć szansę zawalczyć i pokonać porządnie zaprojektowaną Lilith, mając tylko przeciętny build. To byłoby o wiele bardziej satysfakcjonujące niż niszczenie jej S-tierowym buildem, korzystanie z glitchy albo po prostu ignorowanie jej - co teraz właśnie robię.

- feldoneq2wire

W Diablo 4 zanosi się chyba jednak na spore zmiany. Niedawno zorganizowane przez Blizzard Entertainment spotkanie zamknięte wzbudziło duże zainteresowanie społeczności fanów, a śledzący sprawę bliżej streamerzy sugerują, że rozwój gry może wkrótce w istotny sposób zmienić kierunek. Jest więc szansa, że design walk również zostanie zmodyfikowany.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Różności
Podobało się?

0

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Premiera Titan Quest 2 już jutro? Twórcy RPG akcji mówią graczom, by nie robili sobie planów na weekend

Następny
Premiera Titan Quest 2 już jutro? Twórcy RPG akcji mówią graczom, by nie robili sobie planów na weekend

Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”

Poprzedni
Jarosław Boberek „zwariował”, gdy zobaczył Uncharted. Popularność Nathana Drake’a uderzyła go jeszcze mocniej na targach gier: „Normalnie wizyta papieża”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl