W plikach Civilization 7 są już większe mapy, niż te oficjalnie dostępne. Graczowi udało się je odblokować

Społeczność moderów i data minerów zaczyna działać jeszcze przed główną premierą Civilization 7. Narzekaliście na zbyt małe mapy? Być może nie wszystko jest stracone.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

W plikach Civilization 7 są już większe mapy, niż te oficjalnie dostępne. Graczowi udało się je odblokować, źródło grafiki: Firaxis Games.
W plikach Civilization 7 są już większe mapy, niż te oficjalnie dostępne. Graczowi udało się je odblokować Źródło: Firaxis Games.

Począwszy od wczoraj, Civilization 7 jest dostępne dla osób, które zakupiły edycję specjalną – bynajmniej jednak, nie jest to dobry debiut. Symulator rządzenia własnym państwem zdążył zebrać negatywne opinie na Steamie, w których gracze krytykują chociażby obecny stan gry, sprawiającej wrażenie niedokończonej. Atmosferę dodatkowo zagęszcza ogrom ogłoszonych przez Firaxis DLC, nawet jeśli do premiery dla wszystkich pozostało jeszcze kilka dni.

Okazuje się, że oskarżenia recenzentów mają swoje podstawy także w kodzie gry. Zauważyliście, że mapy w „siódemce” są zaskakująco małe? Pewien fan ma na to odpowiedź.

Niedociągnięcie twórców czy grunt pod przyszłe plany?

Użytkownik Reddita o pseudonimie JNR13 obiecał sobie jedno: najpierw nacieszy się „siódemką”, a dopiero później zacznie bawić się grzebaniem w plikach gry. Jak widać, postanowieniu nie podołał, co jednak ma swoje dobre strony – to właśnie ten gracz odkrył, że w danych produkcji istnieje system generowania większych plansz niż Civilization 7 oficjalnie oferuje.

Kto miał okazję ograć nową grę od Firaxis, ten wie, że Civilization 7 oferuje zaledwie trzy rozmiary map, przy czym największa z nich jest standardowa. Jest to duży krok wstecz w porównaniu z „szóstką”, która posiadała takich rozmiarów sześć – włączając w to „duży” i „ogromny”.

JNR13 zauważył, że materiały przygotowane z myślą o większych mapach są już dostępne w grze i można je uczynić „wybieralnymi” w ustawieniach. Niestety na tym kończy się dobra passa – jak dodaje autor wpisu, symulator zatrzymuje się na ładowaniu graczy, uniemożliwiając dalszą zabawę. Z drugiej strony to pozwoliło moderowi na przyjrzenie się całej mapie i odkrycie między innymi znacznie dłuższych rzek, którymi można spływać statkami.

Zarówno komentujący, jak i JNR13 spekulują na temat przyszłości dużych map, wierząc że mogą stać się oficjalnie dostępne wraz z wprowadzeniem większej liczby nacji. Obecnie takowych jest za mało, by Civilization 7 było w stanie wykorzystać pełen potencjał dużych lokacji, dlatego konieczne byłoby wydanie nowych rozszerzeń.

Większość fanów zdaje się być zadowolona ze skali dużych map, zaznaczając jednak że nie wyglądają na dokończone – zwłaszcza jeżeli chodzi o rzeki, którym nadano nienaturalny kształt. Jest to oczywiście kwestia do poprawki, którą Firaxis być może weźmie pod uwagę przy wprowadzaniu potencjalnych DLC.

  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl