W nowej grze na PC i PS5, jeśli pominiesz 30 cutscenek, czeka cię kara: prawie półgodzinna, specjalna cutscenka
Prawie 30-minutowa cutscenka czeka na graczy Baby Steps, którzy pominą wszystkie inne przerywniki w tej nietuzinkowej produkcji.

Baby Steps ma (nie)miłą niespodziankę dla osób, które masowo pomijają cutscenki.
Nieinteraktywne scenki na silniku gry towarzyszą branży od dawna, ale wraz z postępem technologicznym deweloperzy zaczęli sięgać po nie bardzo często. Wręcz za często zdaniem niektórych graczy, a choć czasem zarzuty te są przesadzone (i dość zabawne, gdy ci sami gracze narzekają na niezrozumienie fabuły – po tym jak nie obejrzeli kluczowych przerywników nawet raz), rekordowe 71 minut cutscenki w epilogu to chyba faktycznie za dużo.
Nowe dzieło Gabe’a Cuzzillo (oraz Bennetta Foddy’ego i Maxiego Bocha) również nie obeszło się bez cutscenek, choćby improwizowanych. Jednakże gra uwzględnia też nietypowy i zabawny sekret. Jeśli gracz pominie „około 30” takich przerywników (co wymaga ukończenia specjalnych minigier), to w pewnym momencie Baby Steps uraczy ich prawie półgodzinną, specjalną cutscenką.
Nie wdając się przesadnie w szczegóły, główny bohater gry stwierdza, że najwyraźniej nie ma sensu odgrywać cutscenek – i wraz z inną postacią oraz twórcami gry rozpoczyna coś, co wypada uznać za całkiem długi podcast, ze wzmiankami na temat Jokera, Gry o tron, Naughty Dog oraz Ronalda McDonalda.
Sekret odkryty przez fanów możecie obejrzeć poniżej. Wyraźnie rozbawił on graczy, którym nie umknęła ironia sytuacji: nagrodą za pomijanie cutscenek jest jeden wielki przerywnik.
Na marginesie: gracze odkryli też sposób na ukończenie wszystkich minigier związanych z cutscenkami. Wymaga to upadków – wielu upadków – w pewnej lodowej lokacji, co pozwoli wielokrotnie obejrzeć ten sam przerywnik.
Baby Steps zadebiutowało 23 września na komputerach osobistych i PlayStation 5. Gra została ciepło przyjęta przez graczy na Steamie (89% pozytywnych opinii na 803 recenzji) i zebrała przyzwoite oceny od krytyków (metascore: 78/100 na PS5 i 75/100 na PC), ale nie przyciągnęła wielkich tłumów (w grze bawiło się maksymalnie nieco ponad tysiąc użytkowników Steama jednocześnie).