W becie Diablo 4 wykryto poważny exploit; fani wydają się być zrezygnowani
Pewien youtuber w becie Diablo IV odkrył exploit, który umożliwia wykonywanie znacznie szybszych ataków, niż chcieliby tego twórcy. Dużą część fanów – o dziwo – wydaje się być… zrezygnowana.

Otwarta beta Diablo 4 dobiegła końca i choć Blizzard zdążył wprowadzić do gry pierwsze poprawki, nie uchroniło to ciekawskich graczy od natrafienia na nowe błędy, w tym kilka poważnych.
Ataki szybsze niż kiedykolwiek wcześniej
Jeden z glitchów został zaprezentowany przez letsplayera RaizQT w serwisie YouTube.
- Youtuber znalazł sposób na przyspieszenie o 30% wyprowadzania ataku dla każdej postaci.
- Sztuczka polega na jednoczesnym klikaniu przycisku ataku i trzymaniu klawisza ruchu. W ten sposób animacja ataku zostaje przerwana, co pozwala na zadanie ponownego, szybszego ciosu.
Poniższy film (od 1:34 minuty) przedstawia użycie tej metody w czasie gry.
Film demonstruje trik na klasie Łotr, która domyślne posiada umiejętność rzucania trzech ostrzy na krótki dystans. Według youtubera wykonanie 10 ataków zajmuje w normalnych warunkach 3,42 sekundy, lecz ze sztuczką udało się zejść do 2,37 sekundy. Oznacza to zwiększenie DPS (ang. damage per second – obrażenia na sekundę) aż o 30%. Sztuczka ta działa na każdej postaci, jednak liczba zyskanych w ten sposób DPS może się różnić w zależności od umiejętności.
Fani są pogodzeni z błędem
Fani w komentarzach pod filmem oraz na Reddicie oczywiście nie są zadowoleni z występowania w grze exploitu, a mimo to można wyczuć, że spora część z nich nie spodziewa się naprawienia problemu przez Blizzard do czasu premiery gry.
Nie zostanie to naprawione w dniu premiery, a może nawet nigdy. Wydaje mi się, że zapominacie, kto tworzy tę grę.
– Dyidaz
W Diablo III Reaper of Souls umiejętność Fala Mocy w klasie Czarodzieja również mogła zostać anulowana w podobny sposób, ale została naprawiona dopiero 4 miesiące później. Mogę sobie wyobrazić, że kiedyś zostanie to rozwiązane, ale kto wie kiedy…
– Shaiandra
Nie zabrakło również prześmiewczych opinii, sugerujących, jakoby błąd był zamierzoną mechaniką.
To zamierzony kompromis między rozwijaniem kanału nadgarstka [mięśni – przyp. red.] a robieniem większych DPS. Działa idealnie zgodnie z zamierzeniami Blizzarda.
– Espe.
Diablo IV – czy król wróci na zakurzony tron?
Uruchomienie otwartej bety nie było proste, głównie przez długie kolejki oraz popularny w serii Diablo błąd 316719 (związany z niestabilnością serwerów). Mimo to gracze, którym się to udało, wydawali się nie tryskać optymizmem w porównaniu do zachwytów towarzyszących zamkniętej becie. Największą zmorą bety były problemy techniczne oraz skalowanie poziomu trudności przeciwników.
Ostatecznie, pomimo bolączek, większość fanów (także czytelnicy Gry-Online) wydaje się być jednak zadowolona z kierunku obranego przez Blizzard przy Diablo IV. Ciekawi nas, jak gra będzie wyglądać na premierę.
Diablo 4 zadebiutuje na PC oraz konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series S/X 6 czerwca tego roku. Tytuł oferuje polską wersję językową (napisy i dubbing).

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany973155 Legionista
Diablo 4 to syf? To coś nowego?
Mikolajwill Centurion
Jeżu Kolczasty, przecież od tego są beta testy, żeby takie rzeczy wykrywać. Niech oni się tam jakiejś meliski napiją, wezmą parę wdechów i się uspokoją, co za nakręcone towarzystwo.
Diabel_begus Junior
BETATESTY są właśnie po to żeby wyłapać błędy i exploity...jak ktoś jest zrezygnowany zlecam wziąć gumowy młotek i stuknąć się parę razy w łeb.
Pozdrawiam
Persecutor Legend

Oznacza to zwiększenie DPS (ang. damage per second – obrażenia na sekundę) aż o 30%.
Autor jak widać ma zerowe pojęcie o d4, ten typ z filmu też ostro przesadza, co widać po klikbajtowym tytule :P W D4 jedynie skille zwane generatorami są spamowalne, ich zadanie to generowanie zasobów, a ich dps jest żenująco niski. Reszta skilli mocno bijących ma ograniczenia, bo korzysta z zasobów, lub mają cooldowny. Ten błąd zapewne bardzo pomocny na niskich poziomach raczej nie będzie miał dużego wpływu na endgame, do tego sporo buildów będzie bez generatora. Nawet jeśli okaże się żę błąd będzie miał znaczący wpływ na rozgrywkę Blizzard to naprawi dość szybko, bo rzadko zostawiają błędy, które są bonusem dla graczy :D
aope Legend

Najzabawniejsze, że ktokolwiek uważa, że to co dali to jest beta. Nie, to nie jest beta. To jest tylko i wyłącznie stress test i nic więcej. Do premiery za mało czasu, tu się już nic nie wydarzy.